“Observe and Report” er en mærkværdig, ujævn og til tider decideret usmagelig komedie. Det er også en af årets sjoveste takket være det storartede ensembles upåklagelige indsats og et væld af grinagtige sekvenser imellem fortællingens chokerende start og det storslåede, geniale klimaks. Filmens billed- og lydside imponerer ikke ligefrem voldsomt i HD, og ekstramaterialet er hæderligt, men langtfra fantastisk. Fans bør afgjort overveje at investere i filmen på Blu-ray, især eftersom dvd’en er mere eller mindre blottet for ekstramateriale. Nysgerrige sjæle bør nok lægge ud med at leje udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Utyske 14 år siden

#50 -

Du lever sgu meget godt op til dit brugernavn, blot med omvendt fortegn, det må man gi' dig. :)

Kaster om dig med vilde påstande, som du prøver at få til at se ud som fakta - alt fra at du tilsyneladende er har en dyb indsigt i hvad instruktørens vision er, over hvem der kan lide filmen og til hans fremtid. :)

Du har dog ganske ret i én ting: instruktøren af Casablanca har nok ikke bekymret sig om alverden de sidste små 50 år. :)

Ville det ikke være nemmere blot at sige "hey, den film var sgu ikke noget for mig" og så lade det være ved dét, i stedet for at blive ved med at udstille dig selv som lidt af en klaphat? Bar' en tanke. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#52 filmz-FANBOY 14 år siden

#51 - hvem kalder du en klaphat, klaphat. Og det var jo ikke "bare en tanke" når den så blev ytret, dit utyske! :D

Hvorfor er man pludselig en klaphat for at ytre sine synspunkter og sin mening, hvad enten den er negativ eller positiv om en film?

...tænk dig hvis jeg nu havde ret! ;D
Gravatar

#53 AP 14 år siden

Tylerdurden (5) skrev:
Men foreskellen er at her er der ingen konsekvenser. Det er der trods alt i de andre film

Min kommentar kommer muligvis en del forsinket. Men undrede mig bare over den her udtalelse..
Behøver en film have konsekvenser? Det er vel ikke et krav. Jeg vil våge at påstå, at det blot gør en film realistisk - i den virkelige verden, er der vel ikke altid, en konsekvens..
Gravatar

#54 filmz-Utyske 14 år siden

#52 -

Hvis vi nu skal fluekneppe og det skal vi åbenbart, kaldte jeg dig ikke en klaphat, men skrev at du udstiller dig selv som en.

Man er ikke en klaphat hvis man ytrer sine meninger og synspunkter, men der er gode og dårlige måder at udtrykke disse synspunkter på. I dit tilfælde får du alle dine synspunkter til at fremstå som klippefast fakta, uden at du har noget som helst at have det i.

Jeg nævner i flæng:

"Hvis ens film misforstås, eller hvis man med vilje laver en film der kan misforstås, så skal man måske bare helt lade være med at lave film."
Ovenstående er noget frygteligt sludder, fordi alle film man misforstås, uanset hvor soleklart budskabet er.

"hvis man som udgangspunkt og med VILJE laver en film som evt. kan misforstås, så er man en idiot af en arrogant instruktør og filmskaber."
Men det er naturligvis ok at være arrogant nok til at påstå, at blot fordi man ikke selv har forstået filmen, så er det filmskaberen den er gal med og ikke en selv.

"Jeg har et kæmpe problem når en hack og newbie som Jody Hill sætter sig ned i en stol i et kontor sammen med Seth Rogen og siger "Hey, lad os lave den mest fucked up komedie film ever."
Den førnævnte store indsigt i instruktørens vision. Da du lader til at kende ham intimt, må du da endelig hilse ham fra mig. :)

"Jeg er næsten sikker på at hvis Jody Hill havde en vis genialitet over sig og et skide godt script, så havde filmen måske været et hit. Denne film bliver ALDRIG et hit! Den er og vil aldrig være en "sleeper" film. Det er ikke sådan at om 10 år eller mere, så er filmen lige pludselig genial. "Kæft hvor var den bare forud for sin tid den film, hva?!". Nope, it will never happen."
Hill har p.t. en tv-serie i gang, der ser ud til at være godt modtaget af både anmeldere og publikum, og denne film er udkommet på både dvd og BD, hvilket må betyde at der er et marked for hans film, så noget gør han åbenbart rigtigt.

Desuden behøver alle film jo heller ikke at være tidsløse mesterværker eller forud deres tid, se på et hvilket som helst årti i filmhistorien og du vil finde film, måske endda prisvindere, der har underholdt i kort tid og derefter er forsvundet fra folks bevidsthed. Jeg kan f.eks. komme til at tænke på "Shakespeare in Love", der vandt en del Oscars, men er en film der forsvandt fra folks bevidsthed indenfor et års tid eller to.

.. og når det er sagt, så lader det jo til at filmen deler både anmeldere og publikum. Som wimmie skrev, har filmen en rating på 6,1 på IMDb og ser man på Rotten Tomatoes ligger den på 50% og 91 ud af de 181 anmeldere, der har anmeldt filmen, kan åbenbart lide den. Jeg citerer fra RT:

"Consensus: Though it has a mean streak, and does not cater to all tastes, Observe and Report has gut-busting laughs and a fully committed Seth Rogen in irresistible form."

Du er tilfældigvis havnet i den halvdel der ikke kan lide filmen, men det er ganske påviseligt at dine talrige forsøg på at gøre det til et faktum, at filmen er noget bras, at Hill er en dårlig instruktør og at ingen kan lide filmen har ganske enkelt intet på sig.

Lur mig om det ikke er ok at lave film, der ikke rammer ALLE. Jeg kan da i hvert fald tænke på komedier der rammer endnu smallere end denne her, f.eks. "Freddy got Fingered".
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#55 filmz-FANBOY 14 år siden

Godt argument, klaphat ;D haha

Btw...jeg elsker Freddy got Fingered ;D

Håber ikke at jeg fik din puls alt for højt op :D jeg ved godt at Red Bull er blevet "legal" i danmark, men er du sikker på at du kan tåle det min gode mand? ;D

DET GAS! ;)

Gravatar

#56 filmz-Utyske 14 år siden

#55 -

Jeg kan ikke lide smagen af Red Bull eller nogen anden energidrik jeg har smagt, så jeg holder mig til kaffe, indtil omkring kl. 11.30 og derefter vand. :)

Og skulle jeg være mere rolig, ville jeg ligge og sove henover mit tastatur lige nu. :)
Gravatar

#57 wimmie 14 år siden

Tror sgu der skal en del mere til at hidse folk op herinde...

Og Freddy got Fingered er rasende dårlig :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#58 filmz-FANBOY 14 år siden

#56 - aahhh, I see, så det er bare ganske almindelig gamma-bestråling du har været ude for - "Don't make me angry, you wouldn't like me when I'm angry". :D

#57 - Se, så forstår jeg det jo meget bedre. I hader "Freddy got Fingered" og jeg ELSKER den film. Det er jo der vi skilles, hahaha :D
Gravatar

#59 wimmie 14 år siden

Ja, det må være dér den er gået galt ;)
Jeg elsker nu ikke Observe and Report; den er ok men hvad sort angår så kommer den slet ikke på højde med f.eks. Napoleon Dynamite (som nok ikke ligefrem appellerer til det bredeste publikum).
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#60 filmz-Utyske 14 år siden

#58 -

Slet ikke, jeg synes at "Freddy got Fingered" er fantastisk.

Skriv ny kommentar: