“Observe and Report” er en mærkværdig, ujævn og til tider decideret usmagelig komedie. Det er også en af årets sjoveste takket være det storartede ensembles upåklagelige indsats og et væld af grinagtige sekvenser imellem fortællingens chokerende start og det storslåede, geniale klimaks. Filmens billed- og lydside imponerer ikke ligefrem voldsomt i HD, og ekstramaterialet er hæderligt, men langtfra fantastisk. Fans bør afgjort overveje at investere i filmen på Blu-ray, især eftersom dvd’en er mere eller mindre blottet for ekstramateriale. Nysgerrige sjæle bør nok lægge ud med at leje udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tylerdurden 14 år siden

Højst ubehagelig og umorsom film, der glorificerer vold på den mest usmagelige måde!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

Virkelig spøjs film, der sikkert vinder ved gensyn.

Jeg tænkte mange gange i løbet af filmen: "ok, dette må være en eller anden form for fantasi fra hovedpersonen og om lidt klipper man til hvad der i virkeligheden skete" og det sker bare aldrig, så jeg var virkelig uforberedt på hvad jeg gik ind til.

Men jeg glæder mig afgjort til at få den set igen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 filmz-FANBOY 14 år siden

Normalt er jeg vild med alt hvad Seth Rogen deltager i, men jeg deler absolut ikke samme begejstring for denne film som denne anmelder gør!

Filmen var noget af det mest u-sjove jeg længe har set. Ikke EN gang kunne jeg grine bare en lille bitte smule over noget i denne film. Jeg var ikke stødt over noget i filmen men syntes bare at det var ekstremt plat. Den kan måske virke stødende hvis man er amerikaner, men det er jeg ikke! Filmen var ikke sjov men bare bizar. Jeg syntes mildt sagt at filmen var en stor omgang rod.

At anmelderen linker filmen til Klovn forstår jeg ikke en brik af...?! Det har jo intet med Klovn at gøre, hverken handling eller form.

Og hvad sker der lige for filmens Taxi Driver rip-off historie?! FAIL!!!

Jeg siger; lad være med at spilde din tid med denne film!
Gravatar

#4 wimmie 14 år siden

Jeg er enig i anmeldelsen og jeg tror man har misforstået den hvis man synes at den glorificerer vold... Det gør den vel ikke anderledes end f.eks. Tarantinos s og Scorseses film...
Det er jo en kulsort komedie med kulsort humor. Og jeg grinede nu flere gange men alvoren er der skam også.

4/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5 Tylerdurden 14 år siden

Jeg synes ikke jeg har misforstået filmen.
Jeg ved godt den er en "parodi" Taxi Driver og at der ikke er meget forskel på volden i denne film og volden i Tarantino's eller Scorsese's film. Men foreskellen er at her er der ingen konsekvenser. Det er der trods alt i de andre film.
Jeg ser rigtig mange film også voldlige og jeg var dybt rystet over denne film.
Jeg mener at den er et dårligt forbillede for unge, da den ikke tager ansvar for sine handlinger.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#6 Mhmaha 14 år siden

Filmen var overhovedet ikke morsom efter min mening.. Elsker sort humor, men "Observe and Report" rammer fuldstændig ved siden af!

1/6
Gravatar

#7 wimmie 14 år siden

#5

Hvori er konsekvenserne i f.eks. Taxi Driver? :
Travis bliver jo hyldet som helt på trods af al den vold han forsagede samt at han ville dræbe en senator

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 moulder666 14 år siden

Jeg var generelt vild med filmen - og jeg mener bestemt ikke, at den glorificerer vold! Seth Rogen spiller præcis så ubehageligt, at han går direkte ind og skurrer på nerverne - man kan tydeligt mærke, at der er noget galt med ham, selv i de scener, hvor han ikke har en direkte syg indfaldsvinkel.

Til gengæld kan ikke lige se, hvordan den kan sammenlignes med Klovn...jo, der er ubehagelige scener og pinlige øjeblikke, men at sammenligne den med Klovns "Kan du se, om jeg har en hæmorride"-humor er skudt forbi i min verden.

5/6 herfra - men den er tættere på 4/6 end 6/6.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#9 Highland Park 14 år siden

#7: Enig. Jeg har faktisk aldrig brudt mig om den slutning. Ikke kun på grund af dens mangel på konsekvens (det er der jo trods alt en vis pointe med), men mest fordi jeg finder den akavet og malplaceret.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Tylerdurden 14 år siden

#7 Foreskellen for mig tror jeg ligger I at det er en komedie og det hovedsageligt er unge der ser filmen. Jeg synes filmskaberne har et moralsk ansvar af en art når de laver sådan en film som denne. Jeg forstår godt at den er ironisk, men jeg synes alligevel at de gik over stregen.

Men det interessante i Taxi Driver er... Hvem er det Travis ender med at slå ihjel i Taxi Driver? De onde... At han så selv er ond gør der jo hverken værre eller bedre. Men han får udnyttet sin vrede til noget "fornuftigt" og ender med at gøre noget godt for Iris. De gør ham ikke til et bedre eller mindre sygt menneske, men det retfærdiggøre volden i filmen, IMO

You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: