“Observe and Report” er en mærkværdig, ujævn og til tider decideret usmagelig komedie. Det er også en af årets sjoveste takket være det storartede ensembles upåklagelige indsats og et væld af grinagtige sekvenser imellem fortællingens chokerende start og det storslåede, geniale klimaks. Filmens billed- og lydside imponerer ikke ligefrem voldsomt i HD, og ekstramaterialet er hæderligt, men langtfra fantastisk. Fans bør afgjort overveje at investere i filmen på Blu-ray, især eftersom dvd’en er mere eller mindre blottet for ekstramateriale. Nysgerrige sjæle bør nok lægge ud med at leje udgivelsen.
#1 Tylerdurden 14 år siden
#2 filmz-Utyske 14 år siden
Jeg tænkte mange gange i løbet af filmen: "ok, dette må være en eller anden form for fantasi fra hovedpersonen og om lidt klipper man til hvad der i virkeligheden skete" og det sker bare aldrig, så jeg var virkelig uforberedt på hvad jeg gik ind til.
Men jeg glæder mig afgjort til at få den set igen.
#3 filmz-FANBOY 14 år siden
Filmen var noget af det mest u-sjove jeg længe har set. Ikke EN gang kunne jeg grine bare en lille bitte smule over noget i denne film. Jeg var ikke stødt over noget i filmen men syntes bare at det var ekstremt plat. Den kan måske virke stødende hvis man er amerikaner, men det er jeg ikke! Filmen var ikke sjov men bare bizar. Jeg syntes mildt sagt at filmen var en stor omgang rod.
At anmelderen linker filmen til Klovn forstår jeg ikke en brik af...?! Det har jo intet med Klovn at gøre, hverken handling eller form.
Og hvad sker der lige for filmens Taxi Driver rip-off historie?! FAIL!!!
Jeg siger; lad være med at spilde din tid med denne film!
#4 wimmie 14 år siden
Det er jo en kulsort komedie med kulsort humor. Og jeg grinede nu flere gange men alvoren er der skam også.
4/6
#5 Tylerdurden 14 år siden
Jeg ved godt den er en "parodi" Taxi Driver og at der ikke er meget forskel på volden i denne film og volden i Tarantino's eller Scorsese's film. Men foreskellen er at her er der ingen konsekvenser. Det er der trods alt i de andre film.
Jeg ser rigtig mange film også voldlige og jeg var dybt rystet over denne film.
Jeg mener at den er et dårligt forbillede for unge, da den ikke tager ansvar for sine handlinger.
#6 Mhmaha 14 år siden
1/6
#7 wimmie 14 år siden
Hvori er konsekvenserne i f.eks. Taxi Driver? :
#8 moulder666 14 år siden
Til gengæld kan ikke lige se, hvordan den kan sammenlignes med Klovn...jo, der er ubehagelige scener og pinlige øjeblikke, men at sammenligne den med Klovns "Kan du se, om jeg har en hæmorride"-humor er skudt forbi i min verden.
5/6 herfra - men den er tættere på 4/6 end 6/6.
#9 Highland Park 14 år siden
#10 Tylerdurden 14 år siden