“Observe and Report” er en mærkværdig, ujævn og til tider decideret usmagelig komedie. Det er også en af årets sjoveste takket være det storartede ensembles upåklagelige indsats og et væld af grinagtige sekvenser imellem fortællingens chokerende start og det storslåede, geniale klimaks. Filmens billed- og lydside imponerer ikke ligefrem voldsomt i HD, og ekstramaterialet er hæderligt, men langtfra fantastisk. Fans bør afgjort overveje at investere i filmen på Blu-ray, især eftersom dvd’en er mere eller mindre blottet for ekstramateriale. Nysgerrige sjæle bør nok lægge ud med at leje udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 wimmie 14 år siden

#40

Amen! :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#42 filmz-FANBOY 14 år siden

#40 - Var der et budskab?! Og behøvede der at være et?!

Jeg tror problemet netop var at filmen ikke provokerede mig som den måske ønskede at den skulle ha' gjort! Den gjorde intet for mig, overhovedet! Jeg tror ikke at det er tilfældet at filmen er forud for sin tid, og tror heller aldrig at den bliver betegnet som værende det. Jeg tror ikke at jeg har misforstået noget, jeg tror bare at det er en pivringe film. Betyder det noget for mig generelt om film er populære eller "kult" eller ikk', næææh, ikk' en skid! Så længe jeg jeg fik én lille en på opleveren så er jeg tilfreds.

Og så er det da godt og fint at du på en eller anden måde kunne nyde filmen, det var der jo også andre der gjorde. Men der var sikkert flere der ikke gjorde og jeg er en af dem. Jeg følte sgu at 2 og en halv time var tyvstjålet ud af mit liv efter at have set denne omgang intetsigende dampende kolort af en film der på ingen måde virkede på mig, på hvilken som helst tænkelig måde.

Og der er sgu da ikke nogen der laver en film med det mål at den bliver stinkende dårlig og hadet med mindre der en eller anden udspekuleret genial idé med det. Come on!!! Ærligt talt så tror jeg sgu ikke på at Jody Hill er begejstret for at der sidder en masse mennesker derude i verden og slet ikke har grint en eneste gang af hans film. Så er der sgu da noget galt med hans film for faen' !

For at lave endnu en Casper Christensen parallel til denne film - eller slet ikke!; Mandril Aftalen virkede. Det var sort som kuld. Gav absolut ingen mening. Men alligevel var det sjovt og man kunne måske alligevel nok drage nogle satiriske kommentarer af vort eget samfund og verden. Det er genialt! ...Denne hersens film havde så ikke lige den effekt på mig.

Og så er jeg da pisse ligeglad med om det var Stanley Kubrick eller en direkte fra en filmhøjskole amatør-filminstruktørs debutfilm. Så længe vedkommende bare kan sit God damn shit og få mig til at føle noget, blive provokeret, chokeret, bare få det mindste lille kvæk ud af mig! Det lykkedes ikke for Mr. Hill.

...og så gider jeg ikke spilde flere kræfter på denne her film...hold da kæft! Måske er manden genial alligevel!! Han fik mig til at blive lidenskabelig pissed off over en film!!! :D
Gravatar

#43 Åkepool 14 år siden

#42 - Hvordan kan den ha' stjålet 2½ time af dit liv? Den varer 86 min.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#44 wimmie 14 år siden

J#42
eg tror helt ærligt at Jody Hill forventer at der vil være folk der synes hans film er ringe... det vil da være tåbeligt at forvente at en sort komedie vil appellere til alle.
Desuden; hvis man kigger på IMDB har 16.700 stemt filmen til et gennemsnit på 6,1 - dvs. over middel - så flere folk synes den var god end ringe.

Jeg forstår godt hvorfor ikke alle kan lide filmen, men forstår ikke hvorfor du prøve at få det til at lyde som om det er et faktum at den er dårlige - det er din mening og din mening er fin ;)
Jeg synes til gengæld at Mandrillen er overvurderet så det basker - men nu får jeg også myrekryb af Casper Christensen...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#45 filmz-FANBOY 14 år siden

#43 - man skal jo lige nå at smække filmen på og sætte sig i sofaen du ved ;D Undskyld, jeg mente naturligvis 1 og en halv. ;)

#44 Jeg er udemærket klar over at Observe and Report ikke var AVATAR eller noget i den stil. Men, hvis den skulle appellere til folk der er vilde med sort komedie, så har han sgu skudt langt ved siden af dér!

...IMDBs rating system er lige så troværdigt som wikipedia...

At filmen er pivringe er nemlig et faktum for mig og det vil det nok altid være. At det ikke er sådan for alle er da bare skønt...og heldigt for Jody Hill :)

Mandrillen var heller ikke for alle ;) ... og derfor blev den sendt på DR2 hehe


Gravatar

#46 wimmie 14 år siden

#44

IMDB kan måske ikke bruges i retten men med et vis antal stemmer synes jeg det er ok til at måle hvad folk generelt mener.

Men det er da ikke et faktum (udover dit eget faktum) at han har skudt ved siden af hvis den skal appelleret til folk der er vilde med sorte komedier...for hvem skulle ellers kunne lide den? Folk der hader sorte komedier?

Selv hvis du er til sort humor kan du vel ikke lide alle andre sorte komedier?

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#47 filmz-FANBOY 14 år siden

#46 ...undskyld, jeg er bare påståelig af natur. Tilgiv mig.

...måske skulle den være targeted til folk der kan lide "bizar"? Don't know...

Jeg kan tydeligvis ikke lide alle "sorte komedier"! :D
Gravatar

#48 filmz-Utyske 14 år siden

#45 -

Hvis du virkelig mener hvad du skriver om Wikipedia, må IMDb jo være meget troværdigt, eftersom det er påvist gang på gang, at Wikipedia er ligeså troværdigt som andre store opslagsværker. :)

Søg selv på detdér Google, hvis du har brug for dokumentation. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#49 wimmie 14 år siden

Tror skam målgruppen er folk med sort humor...(og bizar sort humor), men ja, dette betyder jo ikke at alle med sort humor vil kunne lide den - ligesom med alle andre genrer der findes...
Jeg elsker gysere men dette betyder bestemt ikke at jeg elsker ALLE gysere...

Der er skam også folk der synes at Casablanca og The Godfather er kedelige film, men tror nu ikke at instruktørerne græder snot over dét ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#50 filmz-FANBOY 14 år siden

...jeg tror snart at jeg laver min egen personlige "I hate Jody Hill" - blog. Er I med folkens?! ... nej? ... øv ... :D

#48 - Wikipedia is the almighty truth!!! Bow before WIKIPEDIA!!! ...meh...

#49 - "Man Bites Dog" er bizar sort humor - og det virker!

...jeg tror ikke at instruktørerne af både Casablanca og The Godfather havde/har noget at være nervøse for...meeen, tror mildt sagt ikke helt det samme om Jody Hill og hans fremtid...

Skriv ny kommentar: