Genindspilningen af “The Omen” er desværre ikke et tegn på nye vinde fra Hollywood, hvor kassetænkning stadig synes at være en styrende kraft, og originalitet kun er et tilfældigt biprodukt. Med kun nogle få kedelige forsøg på virkelig at gribe publikum ved struben rammer filmen ved siden af som skrækfilm og begår dermed den absolutte dødssynd indenfor sin genre: at være mere hyggelig end egentlig uhyggelig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Hal60 17 år siden

Tja, hvad kunne man forvente... Tror jeg vil droppe at se denne remake, og købe den originale på dvd; den er hvert fald klasse.

#4 Utroligt at folk kan være så overtroiske. Man får næsten helt ondt af dem.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

#22 17 år siden

Jeg har lige holdt Omen 1-3 marathon med kæresten. Både 2 og 3 er udmærkede sequels, men de er ikke klassikere som 1'eren. Og de er heller ikke særligt uhyggelige... som 1'eren. Glæder mig til at se remake't.
Gravatar

#23 Vestas 17 år siden

#19 God idé! Jeg tror, jeg gør det samme.
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#24 king b 17 år siden

Ja, jeg har både set den gamle og den nye, og den selv om den gamle er i en klasse for sig, så er den nye film skam både stilfuld og underholdende. Eller sagt på en anden måde: Den nye kan man såmænd sagtens få en uhyggelig hyggelig biftur ud af, men den behøver ikke ses 666 gange, hæhæ...
Gravatar

#25 dolphinfriendly 17 år siden

#18 Det er heller ikke specielt svært, nu du ikke har set originalen. Den bør du iøvrigt se, da den virkeligt er fremragende.

Gravatar

#26 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Tja, det lader nu til at genindspilningen af "The Omen" er valgt udelukkende af marketingmæssige årsager, nemlig at man kunne give filmne premiere d. 6/6 '06 - hvilket nok er den dårligste undskyldning for at lave et remake, jeg har oplevet. Men hvad, det blev øjensynligt også derefter...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#27 SteeN! 17 år siden

Hvor forudsigeligt at den får 2 stjerner!
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#28 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Den burde have fået 6/6/6! :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#29 Smurf 17 år siden

Berlinske Tidnes anmelder (Ebbe Iversen) giver den 4/6 (Se selv her) - han påstår at den er mere habilt lavet visuelt og chok-mæssigt... har en svaghed for gyserfilm, så jeg tror at jeg hengiver 111 min af mit liv til den, trods alt...
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas

#30 17 år siden

Den kan ikke måle sig med 1976'eren, that's for certain. Men udmærket popcorn flick.

Mia Farrow blegner slemt i forhold til Billie Whitelaw i rollen som Mrs. Baylock,
den sataniske barnepige.

Damien er heller ikke godt castet i den nye. Han er ganske farveløs - og her tænker jeg ikke på hans blege tient.

Desværre kan man sige lidt det samme om præsten Brennan, som den ellers altid gode Pete Postlethwaite aldrig rigtig formår at gøre intens, på samme måde som Patrick Troughton formåede det i den gamle.

2006'eren byder på nogle udmærkede chok, der imidlertid opnås ved hjælp af ganske almindelige og noget letkøbte overraskelseseffekter. Det er dog en udmærket tilføjelse.

Jeg synes generelt, at den okkulte stemning fra den originale udebliver fælt.

Jeg tror dog, at jeg ville have været bedre underholdt, hvis historien var ny for mig. Det giver vel sig selv.

Omen 1976 6/6 stjerner.
Omen 2006 2/6 stjerner sammenlignet med 1976'eren.
Omen 2006 4/6 stjerner isoleret set.

Skriv ny kommentar: