Genindspilningen af “The Omen” er desværre ikke et tegn på nye vinde fra Hollywood, hvor kassetænkning stadig synes at være en styrende kraft, og originalitet kun er et tilfældigt biprodukt. Med kun nogle få kedelige forsøg på virkelig at gribe publikum ved struben rammer filmen ved siden af som skrækfilm og begår dermed den absolutte dødssynd indenfor sin genre: at være mere hyggelig end egentlig uhyggelig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Confused101 17 år siden

2 ting:
Er der nogen der har set 4'eren (og er den virkelig så ringe?): http://www.imdb.com/title/tt0102585/

Det andet er: Der er lavet gode remakes, såsom Dawn of the dead, Batman Begings (o.k måske nærmere en ny udgave af en gammel serie), men hold kæft hvor er der lavet meget lort. Får stadig hovedpine af den amerikanske Taxi. Nå ja. Hvis valget er mellem noget originalt fra Uwe Boll eller remakes er jeg snart i tvivl om hvad er værst. Nå pyt. Nu tror jeg, jeg vil se min nyindkøbte samlepakke med Peter Sellers Pink Panther. Godt der ikke er lavet en remake af denne. (la-la-la-la-la-jeg lytter ikke efter, der findes ingen remake-la-la-la-la).

I guder jeg glæder mig til den her remakebølge går af mode...så længe det ikke betyder en remakeremakebølge i stedet.
Gravatar

#32 dolphinfriendly 17 år siden

#31 Den tror jeg aldrig går af mode, beklager, selvom det særligt nu er eksploderet. Men der er skam nogle få gode traditioner indenfor remake"genren" - bl.a. "Invasion Of The Bodysnatchers" er i tre gode udgaver (de to første er i hvert fald fremragende, den 3. udgave er over gennemsnittet)...selvom flertallet af den type film er elendige den dag i dag. Den nyeste gode genindspilning er vel Burton's "Charlie og Chokoladefabrikken" (der naturligvis er baseret på en bog af Dahl, så ved ikke helt om det tæller)....og nej, don't talk about the P... P...... remake. :(

Gravatar

#33 filmz-Martin Schou 17 år siden

Hrmm ... er det ikke det typiske? "Den er lavet før, yada yada yada, ikke så god om originalen, bla bla bla".

Det er jo meget fint, men ... hvad med de folk, der ikke har set originalen? Man kan jo ikke ligefrem smutte ned i Blockbusters eller lignende og leje filmen. Det er heller ikke altid, man kan købe originalfilmen (det kan man så med The Omen), så hvad gør man så?

Jo, nogle film "bør" ikke blive genindspillet, men hvad er det, der er så forfærdeligt ved det? Hvorfor må man ikke se genindspilningerne, uden at blive harceleret for det? Og guderne forbyde, at man kan lide dem.

For mig er det at give en genindspilning en karakter ved at sammenligne den med originalen, som at give den anden film i en trilogi en karakter, efter at være kommet en halv time for sent til starten og smutte efter 45 minutter. Det er ganske enkelt ikke fair over for læserne - især hvis de ikke har set originalen.
I'm not left-handed either.

#34 17 år siden

33:

"For mig er det at give en genindspilning en karakter ved at sammenligne den med originalen, som at give den anden film i en trilogi en karakter, efter at være kommet en halv time for sent til starten og smutte efter 45 minutter"

Det bliver du vist nødt til at forklare.
Gravatar

#35 wiseguy 17 år siden

# 33 Remake diskussionen deler vandene herinde hver eneste gang!!! Jeg ser absolut ingen problemer med remakes. Tiderne skifter og teknologien bliver bedre for hver dag. Et remake der forbedrer originalmaterialet kan ingen vel have noget imod, desværre sker det bare sjældent.
Men jeg kan sagtens følge dig i at det er træls at høre på al klynkeriet hver gang ordet remake kommer op. Jeg tror jeg venter med The Omen til den kommer på DVD, jeg er for nærig til at ofre 2-300 kr på en biograftur, hvis filmen virkelig er så middelmådig, som anmelderne åbenbart er enige om, men den skal helt klart have en chance.
Jeg går ind for at give alle film en chance remakes eller ej. Jeg synes for eksempel at den nye Chainsaw Massacre var meget mere underholdende end originalen, jeg så dem så også i omvendt rækkefølge. Til gengæld var jeg ikke så vild med Peter Jacksons King Kong, den havde potentiale til meget mere – men da nyheden om Jacksons remake kom frem, hørte man jo sjovt nok ikke ret mange klynke, så dobbeltmoralen lever i bedste velgående også herinde ;o)
Har lige set traileren til Wicker Man, endnu et remake. Den ser ganske udmærket ud og traditionen tro er klagesangene over remakes i fuld gang i den tråd…..
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

#36 17 år siden

35: Hvis man kan få en bio-tur for 2-300 kr i dit opland, så nap dog en af de billige billetter til 2 kr :-D

33: Det er lidt af en floskel, men der er alligevel noget om det: De, der ikke bryder sig om remakes, kan jo bare holde sig væk fra dem. Det kan jo være de kan glæde andre. Man jeg kan da godt se, at de kan tage noget af Hollywoods produktionskapacitet væk fra nyskabelser.
Gravatar

#37 wiseguy 17 år siden

#36 Damn du er morgenfrisk i dag!!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

#38 17 år siden

37: Ja, og det er sjældent. ;-)
Gravatar

#39 Confused101 17 år siden

#32 Jeg satser nu på bølgen stopper indenfor en periode. Hvis man ser på Hollywood, så kommer filmtyper i bølger. For et par år siden var det krigsfilmbølgen, tidligere var der dinofilmbølgen, scifibølgerne, osv osv. Når der kommer et kanonhit der er original, vil jeg tro remakebølgen stopper. Kan ikke huske hvor jeg hørte det men Todd Mcfarlane sagde det meget godt omkring Spawn-filmen. Han var bekymret for den blev en kæmpe succes og alle i Hollywood skulle lave sorte, "mørke" superheltefilm, hvilket egentligt rammer filmbranchens holdning meget godt: en rimelig succes der er god, må betyde en uendelig række i samme dur er meget godt. Men det er min holdning og ikke et faktum...så jeg kan naturligvis tage fejl - men som filmelsker, håber jeg det ikke.

#35 Du har ret med Chainsaw Massacre...kan selv bedre lide remaken. Men årsagen til folk ikke klynkede over King Kong er folk forventede Peter Jackson rent faktisk leverede noget ordentlig underholdning, i stedet for det sædvanlige makværk, jeg efterhånden forventer af remakes.
Gravatar

#40 filmz-Schliemann 17 år siden

#31

Så den for et par år siden i tv. Synes faktisk dens rating på 3.4 på imdb er godt beskrivende for den.

Skriv ny kommentar: