“Ondskab” er ikke ligefrem en film man kan beskylde for at være særlig nuanceret i sit portræt af volden, og dens efterspil er måske en lidt for perfekt sammenslutning af ideelle hændelser, men filmen besidder godt skuespil og forstår at spille på de rigtige tangenter, og leger man med på ideen er der mulighed for at få sig en underholdende og medrivende oplevelse – og fanger man sig selv i at heppe på hovedpersonen, vil man få en tilsvarende belønning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Kadann 19 år siden

#10 -

Så vi må ikke være af den overbevisning, at bøger er bedre end film, selvom vi kan lide begge ting?

Javel ja..
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#12 filmz-the mallrat 19 år siden

Jeg kan kun give Spartacus ret :-D
TCB Baby...
Gravatar

#13 Zelle 19 år siden

Jeg elsker film, og ser da også langt flere film end jeg læser bøger, men jeg syntes altså at bøger som regel er bedre end de film der kommer ud af dem... Men det er jo nok fordi at der er mange flere detaljer med i en bog, og sådan en tager jo som regel også lidt mere end 2 timer at læse... Dog kan der være undtagelser... F.eks syntes jeg at Forrest Gump var meget bedre på film end på bog...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#14 davenport 19 år siden

Give me a break..
Det giver altid, ALTID, mere baggrund at læse en bog. Du kan ikke udtrykke det samme på film, og det er heller ikke meningen. Det er 2 forskellige medier, og det er der ikke noget der kan laves om på.
Så Spartacus - lad være med at starte en diskussion, bare for at diskuterer. Det er ikke meningen her på Filmz. (Og tal dog pænt mand, det plejer vi her!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 The Boondock Saint 19 år siden

Spartacus dit mother fucking piksvin, nu må du lige tage dig sammen!!!
Ikke at jeg har noget at sige imod din påstand om at film tit er bedre end bøgerne, ingen tvivl der...
1) Fight Club er bedre på film end på bog.
2) Ondskaben er bedre på film end på bog.
3) Kærlighed ved første Hik skulle aldrig være skrevet eller filmatiseret!!! Den stinker!
4)Og jeg er sikker på at Hitchhikers Guide to the Galaxy bliver bedre (eller i hvert fald mere overskuelig) på film end den er på bog, for det er fucking lang bog. også en fucking sjov bog!!

Men at sige at Ringenes Herre aldrig skulle være lavet som film er noget af det værste lort jeg længe har hørt!!!!!!!
Godt nok er bøgerne bedre, men de 3 fantastiske film er jo en milepæl inden for filmhistorien, på højde med Star Wars.

Du er helt sikkert bare træt af at Kongen vender tilbage fik så mange oscars som den gjorde. Bare fordi du var dårlig til at gætte hvilke film osv. der vandt.

Indse det Mikk....eller jeg mener Spartacus, du er klam.
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#16 The Boondock Saint 19 år siden

og forresten er det en super fed film!!!!!
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#17 filmz-The Omen 19 år siden

Luk da røven din fede grønlænder. Der må da være nogen som er på min side.
Nu tager du dig sammen Joh... T.B.S. og får bedre smag


...og jo iøvrigt er Ondskan en fed film
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#18 filmz-The Omen 19 år siden

Men okay, jeg må hellere tage ind på en eller anden bogmesse og reklamere for film...





men film er bedre end bøger...
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#19 Kalle Ferm 19 år siden

Skal vi nu ikke holde kammertonen alle sammen. :-) Prøv at tale ordentligt til hinanden.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#20 El vez 19 år siden

Det kan godt være Hitchhiker's Guide To The Galaxy er lang, men den læser næsten sig selv fordi den er så underholdende, hvilket gør den føles temmelig kort. Jeg er ret overbevist om at den slet ikke vil fungere på film, men jeg elsker universet, så jeg prøver at forholde mig optimistisk.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: