Det er formodentligt meningen, at de skal udgøre et hudløst portræt af en bestemt generation og et specifikt miljø, og selvom filmen vover pelsen ved ikke at gøre hovedpersonerne særligt sympatiske, så formår den dog ikke samtidigt at levere nogen form for begrundelse for, hvorfor man skal interessere sig for dem. Den relativt alvorlige tone undermineres også vedvarende af filmens sære blanding af typisk romantisk komedie og hverdagsdrama. Det er, som om den ikke rigtig tør at støde nogen, og den vælger i stedet vedvarende de nemme løsninger ved at gøre figurernes problemer af mindre størrelse og konsekvenserne af deres handlinger belejligt små.

Man sidder derfor også uforløst tilbage efter at have oplevet en noget halvhjertet fortælling med enkelte gode anslag, men med en vedvarende følelse af mild skuffelse. Det er nok alligevel meget godt det samme, at filmen kun følger dens personer et enkelt døgn, for jeg kan dårligt forestille mig noget, jeg har mindre lyst til end at skulle tilbringe en dag mere i deres selskab.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tranberg 14 år siden

Ét ord ... DANSK.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#2 filmz-Bruce 14 år siden

Sidse Babett, Paprika Steen og jeg! Uhmmm menage au trois!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Nicki52 14 år siden

Skal se den idag, så jeg har ikke læst hele anmeldelsen, kun stjerne og mening, for jeg vil ikke vide noget om filmen, andet end traileren fortæller.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 Patriarch 14 år siden

Ærgeligt. Traileren så ellers fin ud i genren.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 PredatorX 14 år siden

bruce (2) skrev:
Paprika Steen


Seriously??? Kan du godt lide det kartoffel fjæs???
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

#5 Jep jeg synes hun er overmåde lækker!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 PredatorX 14 år siden

bruce (6) skrev:
#5 Jep jeg synes hun er overmåde lækker!


Hmfr!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#8 Nicki52 14 år siden

Har lige set filmen. Hold kæft det er et roderi! Den er kedelig og forudsigelig. Det eneste den gør den stjerner værd, er Sidse Babett Knudsen. Syntes Anders W. Berthelsen rolle var meget lille af en hovedrolle.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: