“Pacific Rim” er et skarpt instrueret og spektakulært filmet nostalgiorgie, hvis visuelle effekter får “Avatar” til at ligne “The Incredible Hulk”-tv-serien fra 1970’erne. Filmen er praktisk talt en to timers steroide-udgave af ethvert syvårigt barns foretrukne lørdagstegnefilm, og selvom den aldrig stimulerer intellektet eller bevæger hjertet, så er den sandsynligvis sommerens bedste bud på en blockbuster, der rammer alle de rette tangenter og leverer underholdning i særklasse. Man får valuta for hver eneste krone, og maskineriet fungerer upåklageligt, selvom det på ydersiden virker som noget, Michael Bay kunne have hittet på. Det er længe siden, at gammel vin på nye flasker har smagt så godt.
Skriv ny kommentar:
#51 Lord Beef Jerky 11 år siden
#52 The Insider 11 år siden
#51, netop (altså undtagen Fast 6! :-)).
#53 Lord Beef Jerky 11 år siden
#54 Ispep 11 år siden
#55 Ericmase 11 år siden
Personligt smider jeg topkarakter til denne film fordi jeg fik så mange nørdede referencer som f.eks. Godzilla, Cloverfield og flyvende monstre mod Transformers der også indeholder Power Rangers, Iron Man (GIGA EDITION), GLaDOS, Hellboy/Fallout 3-dude (War. War never changes.), Neon Genesis Evangelion, The Kraken ("Clash of the Titans" 2010 (kind of)), Real Steel og en bunke andre ting jeg kunne blive ved med at nævne. Simpelt nok fik jeg lige præcis hvad jeg ville se oppe på skærmen.
Jeg har egentlig ikke lyst til at skrive om karakterne og historien da jeg synes man selv skal opleve det, men det er helt bestemt nogle interessante karakterer og en god historie. Den er langt mere passioneret skruet sammen i forhold til Michael Bays "Transformers"-film.
Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi, Charlie Day, Burn Gorman og Ron Perlman var meget gode i rollerne, men filmens højdepunkt når det angår skuespil er 100% Idris Elba som er helt fænomenal som Stacker Pentecost.
Alt det tekniske (ALT!) er helt perfekt. Altså så perfekt at det SKAL opleves i Imperial (at least på en meget stor skærm)! Lyden er høj og nådesløs, men uhyre mesterligt. De visuelle effekter er sindssygt flotte og endda flottere end "Transformers"-filmene! Filmen er vanvittigt godt filmet af Guillermo Navarro der får farverne og alt andet i billederne til at se gudesmukt ud.
Instruktøren Guillermo del Toro der instruerede og skrev manuskriptet til en gigantisk monster/sci-fi-film med store slåskampe, død og ødelæggelse på et højt niveau har gjort et mesterligt og flot stykke arbejde sammen resten af sit crew. Sådan, del Toro!
Håber at fortsættelsen kan blive lige så god (hvis den da bliver lavet).
6/6 herfra!
#56 Lord Beef Jerky 11 år siden
#57 Batsy 11 år siden
Af den store respekt jeg har for dig Johan, vælger jeg at nikke og krumme mine tæer eftersom jeg synes det var været en Habil blockbuster sæson. Har dog ikke set alle de overnævnte kun Man of steel, Iron man 3, G.I. Joe 2 og Pacific rim.
2014 lyder for mig som et bedre år The hunger games 2, Hobitten 2, How to train your dragon, Cpt America, X-men days of furture past, Dawn of the planet of Apes, Noah, Edgde of Tomorrow, Godzilla, Ropocop, The Amazing spider man 2.
2015 endnu bedre hvis alt går godt, gør det nok ikke,
The Avengers 2, Star wars episode VII, Batman vs Superman, Jurassic world, Kong fu panda 3, Warcraft, Ted 2 indtil videre.
#58 The Insider 11 år siden
#59 Slettet Bruger [1085969436] 11 år siden
Enig. :)
#60 The Insider 11 år siden