“Pacific Rim” er et skarpt instrueret og spektakulært filmet nostalgiorgie, hvis visuelle effekter får “Avatar” til at ligne “The Incredible Hulk”-tv-serien fra 1970’erne. Filmen er praktisk talt en to timers steroide-udgave af ethvert syvårigt barns foretrukne lørdagstegnefilm, og selvom den aldrig stimulerer intellektet eller bevæger hjertet, så er den sandsynligvis sommerens bedste bud på en blockbuster, der rammer alle de rette tangenter og leverer underholdning i særklasse. Man får valuta for hver eneste krone, og maskineriet fungerer upåklageligt, selvom det på ydersiden virker som noget, Michael Bay kunne have hittet på. Det er længe siden, at gammel vin på nye flasker har smagt så godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Lord Beef Jerky 10 år siden

Elysium og tegnefilmene har jeg endnu ikke set. Resten er et sted mellem dårlig og middelmådig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#52 The Insider 10 år siden

#50, hell yeah!

#51, netop (altså undtagen Fast 6! :-)).
War. War never changes.
Gravatar

#53 Lord Beef Jerky 10 år siden

Nå ja, den havde jeg så heller ikke set. Heller ikke Gravity. Den glæder jeg mig dog meget til.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#54 Ispep 10 år siden

Elysium er ganske udmærket. Men ja, året har været lidt blodfattigt, det kommer vi ikke udenom. Fast 6 kan jeg godt gå med til har leveret varen bedst, selvom The Worlds End har gode chancer for at slå den.
Gravatar

#55 Ericmase 10 år siden

Filmen siger selv med store bogstaver: "GO BIG OR GO EXTINCT" og den mener det SQU!

Personligt smider jeg topkarakter til denne film fordi jeg fik så mange nørdede referencer som f.eks. Godzilla, Cloverfield og flyvende monstre mod Transformers der også indeholder Power Rangers, Iron Man (GIGA EDITION), GLaDOS, Hellboy/Fallout 3-dude (War. War never changes.), Neon Genesis Evangelion, The Kraken ("Clash of the Titans" 2010 (kind of)), Real Steel og en bunke andre ting jeg kunne blive ved med at nævne. Simpelt nok fik jeg lige præcis hvad jeg ville se oppe på skærmen.

Jeg har egentlig ikke lyst til at skrive om karakterne og historien da jeg synes man selv skal opleve det, men det er helt bestemt nogle interessante karakterer og en god historie. Den er langt mere passioneret skruet sammen i forhold til Michael Bays "Transformers"-film.

Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi, Charlie Day, Burn Gorman og Ron Perlman var meget gode i rollerne, men filmens højdepunkt når det angår skuespil er 100% Idris Elba som er helt fænomenal som Stacker Pentecost.

Alt det tekniske (ALT!) er helt perfekt. Altså så perfekt at det SKAL opleves i Imperial (at least på en meget stor skærm)! Lyden er høj og nådesløs, men uhyre mesterligt. De visuelle effekter er sindssygt flotte og endda flottere end "Transformers"-filmene! Filmen er vanvittigt godt filmet af Guillermo Navarro der får farverne og alt andet i billederne til at se gudesmukt ud.

Instruktøren Guillermo del Toro der instruerede og skrev manuskriptet til en gigantisk monster/sci-fi-film med store slåskampe, død og ødelæggelse på et højt niveau har gjort et mesterligt og flot stykke arbejde sammen resten af sit crew. Sådan, del Toro!

Håber at fortsættelsen kan blive lige så god (hvis den da bliver lavet).

6/6 herfra!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#56 Lord Beef Jerky 10 år siden

Topkarakter til det pis... du er sgu gavmild!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#57 Batsy 10 år siden

The Insider (49) skrev:
#47, "Iron Man 3", "Despicable Me 2", "Man of Shit", "Monsters University", "Fast & Furious 6", "Oz - THe Great and Powerful", "Star Trek Into Darkness", "World War Z", "The Wolverine", "G.I. Joe 2", "Hangover III", "Pacific Rim", "Elysium", "Oblivion", "The Lone Ranger"... Det er den klart svageste blockbuster-sæson, jeg NOGENSINDE har oplevet. I min optik ikke én virkelig gedigen underholdningsfilm ud over FF6. Det havde jeg ikke forventet, da vi tog hul på året. Og tak GUD for "Gravity", ellers havde jeg da for længst mistet livslysten...


Af den store respekt jeg har for dig Johan, vælger jeg at nikke og krumme mine tæer eftersom jeg synes det var været en Habil blockbuster sæson. Har dog ikke set alle de overnævnte kun Man of steel, Iron man 3, G.I. Joe 2 og Pacific rim.

2014 lyder for mig som et bedre år The hunger games 2, Hobitten 2, How to train your dragon, Cpt America, X-men days of furture past, Dawn of the planet of Apes, Noah, Edgde of Tomorrow, Godzilla, Ropocop, The Amazing spider man 2.

2015 endnu bedre hvis alt går godt, gør det nok ikke,

The Avengers 2, Star wars episode VII, Batman vs Superman, Jurassic world, Kong fu panda 3, Warcraft, Ted 2 indtil videre.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#58 The Insider 10 år siden

Ser frem til Lucas/Spielberg-bobbelbristen!
War. War never changes.
Gravatar

#59 Slettet Bruger [1085969436] 10 år siden

The Insider (58) skrev:
Ser frem til Lucas/Spielberg-bobbelbristen!


Enig. :)
Gravatar

#60 The Insider 10 år siden

Så længe Fast & Furious-føljetonen bare overlever, man!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: