Bay bliver ofte udskældt af både kritikere og biografgængere, der alligevel strømmer til hans film. Man kan da heller ikke komme uden om, at manden kan levere blockbusters af format. Anderledes galt kan det gå, når man beder ham om at lave en film om mennesker i problemer. I “Pain & Gain” er alle karikerede, og bag al ståhejen er der intet, der føles tilnærmelsesvist ægte. “Pain & Gain” kan ofte være en trættende og udmattende oplevelse – ikke bare på grund af den lange spilletid, men også fordi den kører derudaf med alt for mange kilometer i timen. Et højt tempo er perfekt til de film, Bay normalt laver, men til en film, hvor mennesker og politisk sarkasme bør være i fokus, er det bare med til at sløre pointen. Og det er ærgerligt, for det er da prisværdigt, at Bay går efter at lave en mere meningsfuld film, end han plejer, men hans forsøg er desværre forfejlet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 10 år siden

#9, den opfordring vil jeg AFGJORT følge op på!
War. War never changes.
Gravatar

#12 Mikkel Abel 10 år siden

Jeg er noget uening og var meget overrasket over filmen. At du ikke synes der var humor, forstår jeg slet ikke. Jeg synes der var masser!

Jeg endte selv på 4/6 og skrev fornylig om den i "What We Saw"-tråden.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 10 år siden

Der er skam masser af humor, ja. Det rammer bare ved siden af hver evig eneste gang.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Ispep 10 år siden

Jeg har nu fundet flere af Bays film lidt morsomme. Bevares, intelligent er det ikke, men indimellem får ham sgu smilet frem i mig - frivilligt som ufrivilligt.
Gravatar

#15 palooka 10 år siden

Jeg lander også på 2/6.
Gravatar

#16 elwood 10 år siden

Billede 1
Hey you Guy on the left! Rule Number one! of Cool guys Club


J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 mhyl02 10 år siden

Det er lang tid siden jeg har grinet så meget af en film, så hvorfor folk synes den mangler humor er mig en gåde. Nu så jeg den godt nok på en ferie i USA uden undertekster, så måske noget går tabt i oversættelsen eller også forstår folk ikke engelsksproget humor.
Normalt er jeg på ingen måde Michael Bay fan, og denne film er da heller ikke dyb på nogen måde, men den er nu en ganske hæderlig aktionkomedie.
Gravatar

#18 Rasmus_ep 10 år siden

Må indrømme jeg ikke er enig med anmeldelsen. Måske det kommer an på ens humor, men jeg syntes det var ganske underholdende, og især den sidste tredjedel, hvor tingene begynder at falde fra hiannden for vores 3 "helte", har adskillelige rigitig sjove momenter.

Her vil jeg især fremhæve The Rock som jeg syntes gør det rigtig godt som et komisk indspark, og han udviser flere gange rigtig god humoristisk timing - bl.a. i en scene hvor Wahlberg har en forkert kode til en pengeskab samt en sekvens hvor Rock gør det som grillmester. Det er et stykke tid siden jeg har grint så meget!
Gravatar

#19 daneimp 10 år siden

Kan normalt godt lide Bays film - men den her var sq en thumbs down...
Gravatar

#20 Driver 10 år siden

Fed film! Dejlig drengerøvsfilm, der skildrer en lettere komisk virkelig hændelse på en, sjovt nok, komisk måde. Jeg var underholdt fra start til slut, især af det faktum, at filmen er baseret på virkelige hændelser, hvilket der heller ikke blev lagt skjul på, på noget sekund. Amerikanerne er sgu noget for sig selv.

Jeg synes på ingen måde, at pointerne blev sløret, selvom der nu heller ikke behøver at være en pointe eller et budskab bag alle film. Enhver kan jo se, at forbrydelse ikke betaler sig. Det kaldes rationalitet og det er det, der forhindrer 9 ud af 10 af os mennesker fra at gøre, hvad Lugo & Co. gjorde.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: