Bay bliver ofte udskældt af både kritikere og biografgængere, der alligevel strømmer til hans film. Man kan da heller ikke komme uden om, at manden kan levere blockbusters af format. Anderledes galt kan det gå, når man beder ham om at lave en film om mennesker i problemer. I “Pain & Gain” er alle karikerede, og bag al ståhejen er der intet, der føles tilnærmelsesvist ægte. “Pain & Gain” kan ofte være en trættende og udmattende oplevelse – ikke bare på grund af den lange spilletid, men også fordi den kører derudaf med alt for mange kilometer i timen. Et højt tempo er perfekt til de film, Bay normalt laver, men til en film, hvor mennesker og politisk sarkasme bør være i fokus, er det bare med til at sløre pointen. Og det er ærgerligt, for det er da prisværdigt, at Bay går efter at lave en mere meningsfuld film, end han plejer, men hans forsøg er desværre forfejlet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 BN 10 år siden

Driver (20) skrev:
filmen er baseret på virkelige hændelser, hvilket der heller ikke blev lagt skjul på, på noget sekund.


Det var en drilsk sætning! hehe ... "på, på" ;-)

Du skal bare ændre lidt på ordstillingen:

"..... hvilket der heller ikke på noget tidspunkt blev lagt skjul på"

Eller: "..... hvilket der heller ikke ét sekund blev lagt skjul på"

Men tak for den lille anmeldelse af filmen. Det er en af den slags film, jeg udelukkende kunne finde på at give en chance på grund af Mark Wahlberg (som jeg godt kan lide p.g.a. 'The Yards' og 'We Own the Night'); dog først når den engang bliver sendt på en eller anden tv-kanal.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#22 Driver 10 år siden

Det skulle jo også have været "tidspunkt", men jeg lavede en tanketorsk. Jeg vil dog holde fast i min egen formulering. Hvorfor lade sig præge af andres stilistik, når man kan skabe sin egne unikke slags ;)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#23 BN 10 år siden

Driver (22) skrev:
Det skulle jo også have været "tidspunkt", men jeg lavede en tanketorsk. Jeg vil dog holde fast i min egen formulering. Hvorfor lade sig præge af andres stilistik, når man kan skabe sin egne unikke slags ;)


Nåja. ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg er mest enig med ordene og karakteren fra politiken i denne omgang. Jo mere jeg tænker over det, des mere hader jeg dette makværk af en film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 Ispep 10 år siden

Bay er slemmest når han er klam amerikansk.
Gravatar

#26 Mikkel Abel 10 år siden

Lord Beef Jerky (13) skrev:
Der er skam masser af humor, ja. Det rammer bare ved siden af hver evig eneste gang.


Nå, jeg synes ellers flere gange den var vildt sjov!
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#27 Slettet Bruger [2195125828] 10 år siden

Jeg opgav cirka midt i filmen, der havde den endnu ikke fanget min interesse og jeg var ellers forberedt på at give Bay en chance, men ak.
Gravatar

#28 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Er på Netflix CAN hvis nogen vover pelsen
Doctor Last Warning
Gravatar

#29 Fredag 10 år siden

Den strittede i alle retninger og var ofte sjov af alle de forkerte årsager. Jeg var underholdt, gav den lige over middel!
Gravatar

#30 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Fridag (29) skrev:
Den strittede i alle retninger og var ofte sjov af alle de forkerte årsager. Jeg var underholdt, gav den lige over middel!


Har set 2/3 af den. Ser resten senere. Er også udmærket underholdt. Wahlbergs rolle er godt nok usympatisk.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: