Bay bliver ofte udskældt af både kritikere og biografgængere, der alligevel strømmer til hans film. Man kan da heller ikke komme uden om, at manden kan levere blockbusters af format. Anderledes galt kan det gå, når man beder ham om at lave en film om mennesker i problemer. I “Pain & Gain” er alle karikerede, og bag al ståhejen er der intet, der føles tilnærmelsesvist ægte. “Pain & Gain” kan ofte være en trættende og udmattende oplevelse – ikke bare på grund af den lange spilletid, men også fordi den kører derudaf med alt for mange kilometer i timen. Et højt tempo er perfekt til de film, Bay normalt laver, men til en film, hvor mennesker og politisk sarkasme bør være i fokus, er det bare med til at sløre pointen. Og det er ærgerligt, for det er da prisværdigt, at Bay går efter at lave en mere meningsfuld film, end han plejer, men hans forsøg er desværre forfejlet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Jeg er så godt som enig i anmeldelsens pointer. Filmen kommer ganske godt fra start, men går så i tomgang i sidste halvdel (eller mere) - spilletiden kryber sig afsted, mens Bay ubehjælpsomt forsøger at holde liv i skidtet. Men ja, det er da ok sjovt at se The Rock tage snitter og te sig tosset - men nej, det er langt fra nok til at filmen kommer i mål. Jeg giver også 2 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg holder mig til bundkarakter. Sammen med Pearl Harbor er dette mandens hidtil værste film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Ispep 10 år siden

Det var ellers en god mulighed for Bay at lave en god og mere seriøs film her men Bay er vist bare Bay.
Gravatar

#4 MOVIE1000 10 år siden

bjarke (1) skrev:
Jeg er så godt som enig i anmeldelsens pointer. Filmen kommer ganske godt fra start, men går så i tomgang i sidste halvdel (eller mere) - spilletiden kryber sig afsted, mens Bay ubehjælpsomt forsøger at holde liv i skidtet. Men ja, det er da ok sjovt at se The Rock tage snitter og te sig tosset - men nej, det er langt fra nok til at filmen kommer i mål. Jeg giver også 2 ud af 6 stjerner.


Læste et af dine sætninger som "Det er sjovt at se The Rock sidder spise snitter (hindbærsnitter) og drikke te".

Hvis han gjorde det i filmen, var jeg spurtet afsted ind og se den.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Kviesgaard 10 år siden

Denne her anmeldelse bekræfter min mistanke. Der er ikke noget og komme efter i den her film, medmindre man har en eller anden ustyrlig trang til, at gain some pain! Efter at have været så dum og se alle 3 transformers film, er der en ting, der står klart for mig. Michael Bay kan ikke lave film, hvor det er plot og karakterer, der driver værket.

Jeg takker for anmeldelsen og styrer behændigt uden om Bay's sidste skud på stammen. Der er andre og mere interessante film i biografen for tiden. Heldigvis.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#6 David Munch 10 år siden

Tror kun jeg vil se den pga. Dwayne Johnson... Men ud fra de her anmeldelser, så venter jeg på DVD'en. 8)
Gravatar

#7 bjarke 10 år siden

MOVIE1000 (4) skrev:
Læste et af dine sætninger som "Det er sjovt at se The Rock sidder spise snitter (hindbærsnitter) og drikke te".

Hvis han gjorde det i filmen, var jeg spurtet afsted ind og se den.


Ha ha - nej, det er ikke just hindbærsnitter, den gode hr. Rock indtager :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#8 The Insider 10 år siden

Mmmmmmm...... hiiiiindddbæææærrrsniiiiiiiittttttttttttttttttteerrr......
War. War never changes.
Gravatar

#9 bjarke 10 år siden

The Insider (8) skrev:
Mmmmmmm...... hiiiiindddbæææærrrsniiiiiiiittttttttttttttttttteerrr......


...Johan, du bør bage hindbærsnitter til næste komsammen - jeg kan allerede dufte succesen.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#10 Aggeri 10 år siden

3/6 her, jeg var godt underholdt :)

Skriv ny kommentar: