“Pans labyrint” er en af årtiets mest opfindsomme og forbløffende film. Guillermo del Toro har igennem hele karrieren produceret visuelt og auditivt sprudlende spillefilm, men for første gang har han lavet en film, hvor historien er helt på højde med den sensationelle æstetik. AV-præsentationen på denne 2-disc udgivelse er god, og der en masse informativt ekstramateriale. Hvis du i stedet vælger at gå efter den magrere og billigere 1-disc udgivelse, så træk da ét enkelt point fra den endelige vurdering. Men uanset hvilken udgave, du helst ser stå hjemme på hylden, så bør du under alle omstændigheder investere i dette brillante mesterværk.
#21 rammy 17 år siden
3/6
#22 keitel 17 år siden
3/6
#23 evermind 17 år siden
#24 Kisbye 17 år siden
I "The Power of Myth" på disc 2 udtaler Guillermo del Toro:
Fantastisk film.
En af mine favoritter.
Jeg har en forkærlighed for film der blander virkelighed og fantasi sammen og er åben for egen tolkning.
#25 Skeloboy 17 år siden
Og Ivana Baquero gør det afsindig godt.
#26 filmz-Oettinger 17 år siden
HVORFOR?
#27 filmz-jackassfreaken 16 år siden
dog synes jeg godt de kunne have lagt lidt mere i selve "labyrint" scenerne, altså, jeg synes de ligger lidt for meget i de alvorlige scener hvor man følger hendes liv...
ellers rigtig god og den får 5 stjerner af mig...
man skal helt klart se filmen...
#28 filmz-jackassfreaken 16 år siden
Må indrømme at jeg måske var en smule skuffet over filmen, men tror lige jeg skal se den en gang til.
Ellers synes jeg dog stadig den var god, og efter min mening skulle den have vundet for bedste udenlandske film (fald næsten i søvn i biografen til de andres liv)
Sad og så den her film med 2 venner som dog ikke var særlig positive overfor filmen, de fandt den urealistisk, fair nok tænkte jeg men nu var det jo også en eventyr film, synes bare det var sjovt det skulle komme fra 2 fyre der er sikre på at film som saw og hostel godt kunne ske i virkeligheden og at alt i Texas chainsaw massacre var taget fra virkligheden :P
mig:
SAW filmene er faktisk lavet sådan at det sagtens kunne ske i virkeligheden...
jeg har så ikk set hostel(endnu)
#29 BN 16 år siden
Og hvad har jeg så at sige om filmen, som jeg så idag? Jo, både instruktion, skuespil, billeder, musik og effekter fortjener i sig selv karakteren 6/6. Og historien er utrolig medrivende fortalt og fangede mig med det samme og fastholdt min interesse lige til det sidste ...
Så der er vel ingen vej udenom en karakter på 6/6 til filmen som helhed, eller er der?
Jo, desværre. For mig taber filmen det hele på gulvet tilsidst, for hvad er pointen i historien? Hvad er det den vil sige? Jeg følte at der blev lagt op til et eller andet væsentligt budskab, ja, en forløsende slutning, der samtidig ville klargøre i det mindste en smule af eventyr-delens betydning i forhold til den realistiske del - og min forventning hertil blev kun større efterhånden som flere og flere scener viste, at eventyr-delen ikke kun var pigens livlige fantasi eller bare noget hun drømte ... medmindre det da - eksempelvis - skal forestille, at den helbredende tingest, hun placerede under moderens seng,
Ved filmens slutning kan man konstatere følgende:
#30 natterjack 16 år siden