“Pirates of the Caribbean” er indbegrebet af effektiv popcornsunderholdning, hverken mere eller mindre. I modsætning til mange andre nyere eventyrfilm, lykkes det her at sætte et interessant spin på en ellers gennemtærsket genre. Johnny Depp og Geoffrey Rush styrer løjerne med hårde hænder, og der er tilstrækkeligt med øjeguf for både drenge og piger i skikkelse af Orlando Bloom og Kiera Knightly. Hvad filmen med andre ord mangler af indhold har den i starpower og ikke mindst Bruckheimer, der er synonym med Hollywood-excess. Hans medvirken bør ses som en garanti for at de tekniske løjer er i top.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 DarkLight 20 år siden

hehe fedt arbejde.. :)

Jeg ville skam have været mere overrasket hvis du var blevet enig. Det bliver man sjældent i disse ting :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#32 chandler75 20 år siden

# 31 Jeg er stadig lidt forvirret mht. hvad du mener.

I # 9 skrev du at du ikke kan se det "smarte i at klemme en dybt personlig mening ind i en anmeldelse..." og i # 16 at "En Anmeldelse skal netop tilstræbe ikke at være personligt men derimod være for alle."

Men i # 29 skriver du at du er "enig i at en anmeldelse skal have et personligt islæt." ?

Nå, men Danmark er foran 1-0 og det er det vigtigste :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#33 DarkLight 20 år siden

Tjaaa det er de ikke længere :)

Hvad angår det andet så må du få forklaringen i et andet liv. Mit er ihvertfald for kort til det.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#34 filmz-dillops 20 år siden

Nu har jeg godt nok ikke set den meeeen.....

Det der med perlerne forstår jeg altså ik..
Gravatar

#35 filmz-Mira 20 år siden

*griner lidt over tråden og ryster på hovedet...*

*tror en morgensur tissemyre har bevandret darklights sukkermad...*

når man finder en anmelder man akn forholde sig til er det denne persons personlige referencer man går efter-netop fordi denne person kan lide de samme typer film eller stik modsat end een selv så man har noget at gå ud fra..derved også referencer til andre film fra anmelders side kan hjælpe til at definere smag og den omtalte film...

livet er for kort til fodbold....*g* gå hellere ind og se pirates istedet;) :PPP
_______________________________

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#36 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Jeg har skrevet om film i snart 15 år og det er min erfaring, at man bliver mest "populær" hvis man skriver sin egen holdning, selv om dem man skriver for måske står for lidt andre ting.

Tag fx nogle af de de gratis blade rundt omkring fx Chili osv. I mange af dem kan du næsten på forhånd regne ud hvad der står, da de er mere eller mindre reklame for de enkelte film. Dem går jeg en stor bue uden om, men jeg sætter stor pris på sider/blade som Filmz.dk, som er drevet af personer, der elsker film og ikke mindst diskutere dem og hvor der er plads til både for og imod.

Jeg savner selv Bogart og til tider også Filmkanylen, men så er det jo rart at svensk TV4, der faktisk har lidt af den samme ånd fra begge 2 med anmelderparret Nils Petter Sundgren (han er ældre end Ole M, men stadig i fuld vigør) og Hans Wiklund.

Til jer, der er så er så negative hele tiden på Filmz.dk find jer et andet sted eller post selv en anmeldelse og lad os se hvad I står for !

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#37 azathoth 20 år siden

#35: livet er for kort til fodbold....*g* gå hellere ind og se pirates istedet;) :PPP

I second that! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#38 filmz-Kadann 20 år siden

#35 -

livet er for kort til fodbold....*g* gå hellere ind og se pirates istedet;) :PPP

Jeg vil nu hellere udvide den til "livet er for kort til TV" ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#39 skittlez 20 år siden

Livet er for kort.

...Og så dør du!
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#40 DarkLight 20 år siden

#36
Rimelig sjovt at folk ikke har lov til at have en personlig mening på filmz.dk, men i en anmeldelse er det tilgengæld helt ok :)

#39
Tror citatet er : Life's a bitch, and then you die/married one.

Generelt kan siges at jeg nu også meget hellere ville have set Pirates... end gårsdagens kamp.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: