“Pirates of the Caribbean” er indbegrebet af effektiv popcornsunderholdning, hverken mere eller mindre. I modsætning til mange andre nyere eventyrfilm, lykkes det her at sætte et interessant spin på en ellers gennemtærsket genre. Johnny Depp og Geoffrey Rush styrer løjerne med hårde hænder, og der er tilstrækkeligt med øjeguf for både drenge og piger i skikkelse af Orlando Bloom og Kiera Knightly. Hvad filmen med andre ord mangler af indhold har den i starpower og ikke mindst Bruckheimer, der er synonym med Hollywood-excess. Hans medvirken bør ses som en garanti for at de tekniske løjer er i top.
#1 Spanner 21 år siden
Mon ikke Verbinski kan vælge og vrage efter denne her og The Ring?
Jeg var ganske underholdt af Cutthroat Island (1995) og Polanski's "Pirates", som iøvrigt kommer på DVD her i oktober
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#2 filmz-omega2005 21 år siden
Dog er den meget let at forstå og analysere, selv om den som sagt er en smule rodet.
Men overall er det en fantastisk godt lavet og fortalt eventyr film, som har fået et rigtig flot look med den nye teknologi. Ud over alle effekterne er sceneriet også med til at give en rigtig god oplevelse.
Filmen er klart værd at se og hvis man ikke er til pirat film, skal man i det mindste tage ind og se filmen pga. J.Depp, da han spiller figuren Jack Sparrow fremragende.
#3 filmz-Daniel_Logan 21 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#4 filmz-Plimmer 21 år siden
Men mon ikke jeg får stillet mine pirat lyster på fredag?
#5 MadMartigan 21 år siden
#6 El vez 21 år siden
You're off the end of the map mate, here there be monsters!
#7 filmz-Daniel_Logan 21 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#8 Kalle Ferm 21 år siden
Jakob
#9 DarkLight 21 år siden
#10 21 år siden