“Pirates of the Caribbean” er indbegrebet af effektiv popcornsunderholdning, hverken mere eller mindre. I modsætning til mange andre nyere eventyrfilm, lykkes det her at sætte et interessant spin på en ellers gennemtærsket genre. Johnny Depp og Geoffrey Rush styrer løjerne med hårde hænder, og der er tilstrækkeligt med øjeguf for både drenge og piger i skikkelse af Orlando Bloom og Kiera Knightly. Hvad filmen med andre ord mangler af indhold har den i starpower og ikke mindst Bruckheimer, der er synonym med Hollywood-excess. Hans medvirken bør ses som en garanti for at de tekniske løjer er i top.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Spanner 20 år siden

Meget underholdende film. Uden Depp havde den ikke været noget særligt.

Mon ikke Verbinski kan vælge og vrage efter denne her og The Ring?

Jeg var ganske underholdt af Cutthroat Island (1995) og Polanski's "Pirates", som iøvrigt kommer på DVD her i oktober
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 filmz-omega2005 20 år siden

Generelt er filmen meget rodet og ustruktureret, men Geoffrey Rush og Johny Depp får det hele til at hænge sammen som en helhed og trækker helt klart filmen meget op.
Dog er den meget let at forstå og analysere, selv om den som sagt er en smule rodet.
Men overall er det en fantastisk godt lavet og fortalt eventyr film, som har fået et rigtig flot look med den nye teknologi. Ud over alle effekterne er sceneriet også med til at give en rigtig god oplevelse.
Filmen er klart værd at se og hvis man ikke er til pirat film, skal man i det mindste tage ind og se filmen pga. J.Depp, da han spiller figuren Jack Sparrow fremragende.
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

I can take you to the Black Pearl and your bonnie lass.. :)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 filmz-Plimmer 20 år siden

Gah.. Folk der har adgang til film før premieren burde ikke prale.. :)

Men mon ikke jeg får stillet mine pirat lyster på fredag?
Famous last words: What duck?
Gravatar

#5 MadMartigan 20 år siden

#4: Jamen det var lige det jeg skulle til at skrive...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#6 El vez 20 år siden

Muahaha!

You're off the end of the map mate, here there be monsters!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#4 Premiere Surprise min ven.. Premiere Surprise.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#8 Kalle Ferm 20 år siden

Jeg er ganske enig Spanner. Cutthroat Island og Pirates var fede film! Glæder mig vildt til den her. :-D

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#9 DarkLight 20 år siden

Ja, jeg synes også at Cutthroat Island er en god film. Desuden kan jeg ikke se det smarte i at klemme en dybt personlig mening ind i en anmeldelse ?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

#10 20 år siden

Burde det her forum ikke fokusere på Pirates og the Caribbean og ikke den anden film?

Skriv ny kommentar: