“Pirates of the Caribbean” er indbegrebet af effektiv popcornsunderholdning, hverken mere eller mindre. I modsætning til mange andre nyere eventyrfilm, lykkes det her at sætte et interessant spin på en ellers gennemtærsket genre. Johnny Depp og Geoffrey Rush styrer løjerne med hårde hænder, og der er tilstrækkeligt med øjeguf for både drenge og piger i skikkelse af Orlando Bloom og Kiera Knightly. Hvad filmen med andre ord mangler af indhold har den i starpower og ikke mindst Bruckheimer, der er synonym med Hollywood-excess. Hans medvirken bør ses som en garanti for at de tekniske løjer er i top.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 SpielbergFreak 20 år siden

Ole Michelesen er gud!!!
Gravatar

#42 Captain Vallo 20 år siden

Jeg havde håbet på en debat om Pirates og sørøverfilm generelt.
Ikke en debat om anmeldelser.
Skuffende...
Jeg tror sgu' jeg går i biffen og ser Pirates i stedet for at hænge her hele week-enden.
Hvem vil med?
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#43 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 42 - Mig !!!

I har snakket om både "Pirates", "Cutthroat Island", men hvad med gamle klassikere, som "The Crimson Pirate", "The Sea Hawk", "Captain Blood" mv. eller den sjove/kitchede "The Pirate Movie" ???

Der er mange gode indenfor genren :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#44 filmz-Mira 20 år siden

peter pan?

*ggg*
_______________________________

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#45 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

# 44 - Ja - listen er lang :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#46 SpielbergFreak 20 år siden

Hook var ikke noget specielt, det var faktisk meningen at det skulle være en musical, men John Williams (Spielbergs kammerkomponist) tryglede Spielberg om at lave det om så Williams, efter eget udsagn, dårlige sange kom i glemmekassen. Da de er gode venner blev de enige om at lave en almindelig børnefilm. Den er meget sjov nogle gange, tilgengæld synes jeg Dustin Hoffman var fantastisk som Captain James Hook.
Gravatar

#47 filmz-Mira 20 år siden

jaeh Hook er endnu endnu een på listen...den var da ok men peter pan er bedre...

*tænk på det bedste du ved, straks så flyver du afsted...*
_______________________________

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#48 El vez 20 år siden

Jeg bryger mig ikke om Robin Williams i komedie rollerne.. Han spiller virkelig godt i Good Will Hunting og Insomnia, men jeg ved sgu ikke hvad der sker for manden når han spiller komedie, det er som om han lige har nappet lidt speed og sniffet noget lattergas og enelleranden har proppet en 5'er i ham inden han går igang, og så står hans krop/mund bare ikke stille..

Men nok om RW :)
/rant off
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#49 filmz-Mira 20 år siden

vezzie-heheh..du er bare misundelig...:D
_______________________________

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#50 El vez 20 år siden

Heh. Ham der laver en imitation af ham i Celebrity Jeopardy gør det ihvertfald godt. Det er fedt når det er en imitation, men når det er Robin Williams selv der opfører sig sådan, er det bare sørgeligt..

..selvfølgelig er jeg misundelig!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: