“Pirates of the Caribbean” er indbegrebet af effektiv popcornsunderholdning, hverken mere eller mindre. I modsætning til mange andre nyere eventyrfilm, lykkes det her at sætte et interessant spin på en ellers gennemtærsket genre. Johnny Depp og Geoffrey Rush styrer løjerne med hårde hænder, og der er tilstrækkeligt med øjeguf for både drenge og piger i skikkelse af Orlando Bloom og Kiera Knightly. Hvad filmen med andre ord mangler af indhold har den i starpower og ikke mindst Bruckheimer, der er synonym med Hollywood-excess. Hans medvirken bør ses som en garanti for at de tekniske løjer er i top.
#71 Skobbolop 21 år siden
så kan jeg bedre li Cutthroat Island...den ligger mere til min smag...mere tropisk osv..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#72 filmz-Daniel_Logan 21 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#73 Corgan 21 år siden
#70:
Var det ikke Hr. Nilsson der spillede Geoffrey Rush's "sidekick"?
#74 SpielbergFreak 21 år siden
"Var det ikke Hr. Nilsson der spillede Geoffrey Rush's "sidekick"?"
Hvad mener du???
#75 skittlez 21 år siden
#76 Captain Vallo 21 år siden
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#77 Corgan 21 år siden
#74:
Læs #75!
og
#75:
Exactly!
#78 SpielbergFreak 21 år siden
#79 Corgan 21 år siden
He he...no harm done...
#80 Ikari 21 år siden
Depp stjal billedet op til flere gange - han er nok den primære faktor til at filmen er så vellykket.
If you were waiting for the opportune moment, that was it.
"Pirates" i Disneyland:
Det var desuden sjovt at se, at der var en hel del scener, der var taget direkte ud af forlystelsen af samme navn i Disneyland (men filmen er jo også baseret på denne forlystelse): f.eks. scenen med piraterne i cellen der prøver at lokke hunden til at give dem nøglen, og piraten der jager tjenestepigen...
Er der ikke nogle andre der har været i Disneyland og sejlet sig en lille tur i "Pirates of the Caribbean"? I må da også have bemærket netop disse scener?
Det skal dog lige siges, at jeg finder filmen meget mere underholdende en selve forlystelsen ;-)