På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Yoda 18 år siden

Ja!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#92 dolphinfriendly 18 år siden

#89 Jeg havde det på samme måde...
særligt fægtekampen i møllehjulet er noget af det mest latterlige jeg endnu har set

Gravatar

#93 The Insider 18 år siden

Ja, jeg kan slet heller ikke fatte, at denne film har rundet en milliard dollars på verdensplan. Næstefter Scary Movie 4, var det den værste film, jeg i år så i biffen. Der er jo ikke andet end knastør ekspoistion i filmen, og ikke én eneste mindeværdig replik, scene eller karakter.
War. War never changes.
Gravatar

#94 Patriarch 18 år siden

Ok... thanks. Jeg troede det var MIG der var faldet af på den. Specielt efter jeg læste her i tråden - det lader til jeg nærmest var den eneste der synes den var decideret dårlig. Men det er dejligt at se jeg ikke var den eneste :D Jeg skal ALDRIG se den igen... Selv film jeg har set til suprise premiere som f.eks. Blade 2 og Resident Evil underholdte mig mere! Og der siger en del da jeg synes begge var kamp dårlige - men jeg kedet mig i det mindste ikke, hvis det giver mening.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#95 The Insider 18 år siden

Jeg føler mig også som Palle alene i verden :-) Det samme gjorde jeg i høj grad med den første film, som jeg heller ikke brød mig om. Men toeren var værre endnu.
War. War never changes.
Gravatar

#96 duuk74 18 år siden

#92+94+95 I er ikke alene. Har dog kun set etteren, men jeg tror jeg manøvrer elegant uden om toeren.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#97 duuk74 18 år siden

Kunne man ikke lave en ordentlig piratfilm. Sætte Jackson til at genindspille Skatteøen måske. Eller noget henad Master and Commander.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#98 Patriarch 18 år siden

Jeg synes etteren var ok - ikke mere. Tre stjerne tror jeg - det var rimelig underholdene for hvad den var. Men to'eren - Hold da helt kæft. Så en sammenligning med Empire Strikes Back... et stykke af min sjæl døde
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#99 Lethal Injection 18 år siden

88# Hva er en "carbunkle" ovehovet? har aldrig hørt om det før...
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#100 filmz-bullettooth 18 år siden

wikipedia er din ven....!

In mythology
Carbuncle is also the term given to a mythical beast reportedly sighted in the Americas by early Spanish conquistadors. Although no firm eyewitness accounts are available, they have been described as small creatures, either birds or mammals. It is certain that they wear gems on their foreheads; such gems come from the brains of dragons. According to myth, dragons have inside their brain a liquid that crystallizes into a solid gem when they die. According to superstition, it is good luck to catch a carbuncle. Originally spelt "Carbunkel".

--------- for rent ---------

Skriv ny kommentar: