På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.
Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.
#81 filmz-stewartstardust 18 år siden
#82 JannikAnd 18 år siden
2/6
#83 filmz-Bruce 18 år siden
Desværre er noget af det vigtigste gået af fløjten, charmen i karaktererne. Jack reduceres lidt for meget til oneliners (bevares de er gode) og woops og aaah udbrud. Synd for karakteren kunne være så meget mere end blot det ydre. Jeg foretrækker sværdduellen i 1'eren i smedjen til hver en tid, fremfor CGI effekterne. Orlando er ret kedelig og Keira også overfladisk. Norrington var et velkomment indslag, men blev ikke udnyttet nok.
Jeg var underholdt, mere end jeg egentlig havde regnet med, men desværre kun på det visuelle og effektfulde plan.
6/10
#84 myshkin 18 år siden
- internet anonymous
#85 smalieux 18 år siden
Effekterne og det tekniske er helt i top.. Okay måske er der en enkelt eller to kiksere hen mod slutningen, men det gør ikke det store.
Synes egentlig ikke der var noget i vejen med plottet eller længden på filmen. Og har heller ikke noget imod filmens meget åbne slutning.
Det jeg synes er problemet er at det er ligesom om man har taget POTC 1 og ganget den med 5. Der er ligesom mere af det hele i 2'eren. Flere sidehistorier, flere monstre, mere humor osv. Og det synes jeg ikke klæder den. Synes også at humoren er for plat en gang imellem og mange steder går filmen over i ren Disney.
Synes heller ikke 2'eren er 'uhyggelig' på samme måde som 1'eren. Og så manglede der et rigtigt søslag og måske nogle lidt coolere sværdkampe.
Skuespillet er nu helt fint. Johnny Depp er i topform.. Men synes ikke at figuren Jack parrow er lige så 'fascinerende' som i 1'eren. I 1'eren syntes man virkelig at han var et svin sommetider og rigtig egoistisk på en rigtig ond måde. Samme indtryk fik jeg ikke helt i 2'eren.. Der var han mere klovnet.. Men stadig egoistisk.
De andre skuespillere er også udmærket. Der er ikke så meget at sige der.
På trods af kritikken ender jeg nok alligevel med at give filmen 4/6. Jeg bliver sgu nødt til at lytte til hjertet.
POTC 2 er god sommerunderholdning og gik sgu ud af biografen med en god følelse.
#86 filmz-Oliver James 18 år siden
#87 Lethal Injection 18 år siden
#88 Kyllingebenet 18 år siden
Jack Sparrow: [to Bootstrap] And to what do I owe the pleasure of your carbunkle?
#89 Patriarch 18 år siden
Den er alt, alt for overspillet, overgearet og rodet.
Øv :(
#90 Slettet Bruger [249362476] 18 år siden