På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 17 år siden

Efter min mening er den lige så god som etteren....
Glæder mig til den næste
Gravatar

#2 filmz-NeoDk 17 år siden

Kan jeg ikke sige andet end, Jeg synes denne her film er mega fed.
Den satte mange ting på plads med slutningen og nu glæder man sig mere til 3eren :D
Gravatar

#3 Bony 17 år siden

Den var rigtig god synes jeg. Masser af sjove episoder og et, som altid, eminemt skuespil af Johnny Depp. Godt med humor og fede scener. Dog synes jeg til tider at der var lidt for meget "Disney" over den. For mange små ting som ikke, efter min mening, hørte sig hjemme i filmen.
Fx da Jack Sparrow, Norrington og Will Turner fægter på det rullende hjul. Må ærligt indrømme at jeg ikke morede mig særlig meget over dette og følte at jeg så en gennemsnitlig Disney film. Og da Elizabeth Turner skal foregive at hun får et hedeslag. Der rystede jeg lige en gang på hovedet.


Men til trods for de små ting var jeg godt underholdt. Og synes at det var en fed optakt til treeren. Den glæder jeg mig ihvertfald meget til.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4 mimic 17 år siden

Ved ik om jeg vil ind og se den eller vente med at leje den, da jeg nok er en af de få som faktisk fandt den første kedelig, og anden gang jeg så den første havde jeg svært ved at se den til ende, hvilket er en stor sjældenhed hos mig.
Gravatar

#5 filmz-Kadann 17 år siden

#3 -

Jeg kan ikke se at der var noget Disney over den scene. :) Det er skam bare god tradition fra tidligere piratfilm.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#6 blahblah 17 år siden

Jeg er generelt ret enig med anmeldelsen, bortset fra hans vurdering af Orlando Bloom.
Jeg synes Bloom træder i meget stærkere karakter som skuespiller i denne film end i den første.

Det er ikke helt perfekt, men stadig langt bedre fra den første hvor han aller højest var middel, uden at være dårlig.

Jeg finder dog anmeldelsen lidt mangel fuld, I bruger al for lang tid på at skrive om historien, og udnytter i det hele taget ikke at det er en internet side hvor I kan bruge langt mere plads på anmeldelser.

Det ærgeligste ved denne film, er første akt. Det fungerer simpelthen ikke særlig godt. Der er for meget wacky humor, og det er specielt her at Sparrow bliver en karikatur på karakteren i den første film.

Andet akt bliver en del bedre, faktisk helt godt, og tredje akt er rigtig, rigtig godt.

Ud over det, så læste jeg lige at Davy Jones er 100% CGI, det er jo helt sindsygt! Jeg har aldrig set noget lignende.

Så altså, en mangelfuld anmeldelse synes jeg, og en film der er rigtig fed, men kunne have været fantastisk.
Gravatar

#7 mr. movie 17 år siden

Hva inden og se den igår og syntes den er herre fed
Gravatar

#8 duuk74 17 år siden

#4 Jeg har det nok ca. ligesom dig med Pirates. Når jeg tænker tilbage på 1'eren, kan jeg faktisk ikke rigtig huske nogle scener (og det er ikke fordi jeg er dement).
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#9 enfilmnørd 17 år siden

Nu har jeg så været inde og se den. Jeg syntes den er god, men så ikke mere. Historien er efter min mening lidt tynd, men holder, på grund af etteren(Skal lige siges at jeg elskede den film). Som nænvt af anmelderen, gør Johnny Depp det suværent, ligeledes gør Keira Knightley, og Bill Nighy et god stykke arbejde. finder også at Orlando Bloomer er lidt tilbagestående, men tror det skyldes en udvanding i hans karakter; I mine øjne har Sparrow og Elizabeth bare mere interessante karakterer, med størrre udvikling.
Resten er som spoiler, da jeg vil argumenterer/ydre( mig) med episoder fra filmen.
Noget af det der trækker op(jeg startede jo med at sige at filmen var god), er effekterne, og den tossede stil. Af effekter, syntes jeg hele "Davey Jones"-slænget er ret fantastisk. Holder også meget af DJ'd havuhyre, og syntes det er fedt, at man sjældent får andet af se end dens tentakler, det giver mere realisme. Med "den tossede stil" refererer jeg til st historien tager lidt gas på sig selv, det er svært at forklare, men jeg tror dem der ser også ser filmen forstår hvad jeg mener. Et sted hvor jeg er uenig med anmelderen er "Musikken", som jeg var lidt skuffet over. Bevares den var lige så god som den i etteren, men jeg sad tilbage med en føelse af at det var musikken fra etteren; ganske enkelt savnede jeg nye temaer(Især i betragtning af at komponisten var ingen ringere end Hans Zimmer(bl.a. Last Samurai")). Effekt-lydende var dog lige i øjet!. Min sidste store kritik, som dog ikke ødelagde filmen for mig, er totalkaos-scenerne, som når Jack Sparrow flygter fra Kanibalerne, i mens Will Turner og Co flyger. Ligeledes er Scenen før og med Møllehjulet sjove, og godt lavet, men behøver vi at DJ angriber samtidig med at "Kisten" bliver stjålet; meget sjovt, men lidt færre af de scener kunne også gøre det. Jeg sidder dog tilbage, meget underholdt, list forviret, men underholdt. Glæder mig også til at se treeren. For hvad sker der med Will's far, Jack, og evt. "Jack og Elizabeth"(for håbentlig ikke så meget, for ellers ødelægger det lidt etteren)?. Konklusionen må dog være at det bliver en film 2 af tre, dog en godt en, der sagtens kunne havde været værre. Derfor venter jeg med at give den stjerner til jeg har set treeren.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#10 filmz-d4||3 17 år siden

Var inde og se den igår, og jeg sys sku den var rigtig god, Johnny Depp spiller så fantastisk godt i den..

Glæder mig nu rigtig meget til 3eren..

Skriv ny kommentar: