På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.
Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.
#1 filmz-Is 18 år siden
Glæder mig til den næste
#2 filmz-NeoDk 18 år siden
Den satte mange ting på plads med slutningen og nu glæder man sig mere til 3eren :D
#3 Bony 18 år siden
Men til trods for de små ting var jeg godt underholdt. Og synes at det var en fed optakt til treeren. Den glæder jeg mig ihvertfald meget til.
#4 mimic 18 år siden
#5 filmz-Kadann 18 år siden
Jeg kan ikke se at der var noget Disney over den scene. :) Det er skam bare god tradition fra tidligere piratfilm.
#6 blahblah 18 år siden
Jeg synes Bloom træder i meget stærkere karakter som skuespiller i denne film end i den første.
Det er ikke helt perfekt, men stadig langt bedre fra den første hvor han aller højest var middel, uden at være dårlig.
Jeg finder dog anmeldelsen lidt mangel fuld, I bruger al for lang tid på at skrive om historien, og udnytter i det hele taget ikke at det er en internet side hvor I kan bruge langt mere plads på anmeldelser.
Det ærgeligste ved denne film, er første akt. Det fungerer simpelthen ikke særlig godt. Der er for meget wacky humor, og det er specielt her at Sparrow bliver en karikatur på karakteren i den første film.
Andet akt bliver en del bedre, faktisk helt godt, og tredje akt er rigtig, rigtig godt.
Ud over det, så læste jeg lige at Davy Jones er 100% CGI, det er jo helt sindsygt! Jeg har aldrig set noget lignende.
Så altså, en mangelfuld anmeldelse synes jeg, og en film der er rigtig fed, men kunne have været fantastisk.
#7 mr. movie 18 år siden
#8 duuk74 18 år siden
#9 enfilmnørd 18 år siden
Resten er som spoiler, da jeg vil argumenterer/ydre( mig) med episoder fra filmen.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#10 filmz-d4||3 18 år siden
Glæder mig nu rigtig meget til 3eren..