På trods af et imponerende cast og ditto visuelle virkemidler er filmen dog alligevel ikke helt på ret kurs. Med sin to en halv times spilletid er den alt for lang og samtidig jongleres der med så mange uafsluttede handletråde, at man føler sig noget uforløst. “Pirates of the Caribbean: Død mands kiste” er desværre reduceret til et mellemspil mellem de to andre film, og har svært ved at stå alene.

Filmen vil sikkert vinde noget, når man til sin tid kan sætte sig ned og se alle tre film ud i et, men som enkeltstående værk er den simpelthen for svag. Den lider af det evige toer–syndrom, og man føler sig lidt snydt, eftersom filmen i sig selv ikke er i stand til at afslutte det, den har sat i gang. Men nuvel, nu er der lagt i ovnen til en hæsblæsende afslutning på fortællingen om årtiets yndlingspirat; kaptajn Jack Sparrow.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 blahblah 17 år siden

Depp var langt bedre i den første, men det kan muligvis have noget med manuskriptet at gøre.
Gravatar

#12 filmz-B|aze 17 år siden

Synes godt nok den er lang, uden der egentlig sker så meget. En ok film, men kunne sagtens være ½ time kortere.
Glæder mig dog til at se hvad den ender med. Håber bare ikke 3´eren også er 2 timer og 40 minutter lang

Det er jo faktisk også bare "Star wars - The Empire strikes back" om igen.
Han Solo = Jack Sparrow
Luke Skywalker = William Turner
Princess Leia = Elisabeth Swann
Darth Vader = Davy Jones

Det kan godt være at Jack ikke bliver frosset ned i Carbonite meeeeen.....

Ok underholdning 4/6
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#13 filmz-Kadann 17 år siden

#12 -

Og du kan sikkert finde 100-200 eventyr der er lavet før ESB, som bygger på præcis samme type historie. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#14 filmz-justin case 17 år siden

Jeg var inde at se filmen i går og jeg var ganske imponeret. Effekterne var super... Musikken var en fornøjelse at lytte til... I mine øjne levede alle figurerne op til deres indsats i etteren og gjorde det måske endda bedre i denne nye film. Historien var rigtig god og jeg sad ved flere lejligheder og hoppede i stolen når der var fare på færde!

Skal jeg sætte en finger på noget, så er det måske at filmen i mine øjne balancerer på grænsen til det overproppede... Forstået sådan at der jo unægteligt er en del forviklinger med á la "nu tager vi herhen og så tager de andre derhen, men de andre ved ikke at vi tager derhen, så en trediepart gør noget helt tredie og skaber et forvirrende scenarie i hvilket der opstår en masse humoristiske og spændende ting!"

Hvorom alting er, så er det en utroligt spændende film... Se den før din nabo!
Gravatar

#15 filmz-inside 17 år siden

Var også inde og se den igår, og det var da godt nok en super fed film! Var underholdt fra start til slut, så det var bare perfekt. kan ikke vente til at 3eren kommer, så 6/6 herfra!
Gravatar

#16 filmz-B|aze 17 år siden

#13 -

Det kan man måske nok, men set i lyset af at de begge er 2´ere som i den grad lægger op til en 3´er tror jeg listen indsnævres en del :)
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#17 blahblah 17 år siden

Kan ikke se sammenligningen med Empire Strikes Back, ikke udover at de begge to er 2'ere.

Hvad mener du helt præcist? Hvordan er Jack Sparrow = Han Solo?

#12?
Gravatar

#18 turkish 17 år siden

hvor er det da en super fed film!! mere kan ikke siges..!!
Gravatar

#19 ajust 17 år siden

En superfed film.

Der var fuld knald under hele filmen næsten. Dog fandt jeg historien for tynd, og alligevel for indviklet(?!). Den var aldrig rigtigt sammmenhængende, og så alligevel. Som det måske fremgår (:D?) er jeg ret forvirret efter at have set den. Den ligger også aaalt for meget op til en 3'er i min mening. Filmen er ikke afsluttet - det er en halv film. Og det synes jeg er synd. Etteren kan ses alene, men 2'eren og 3'eren deler samme historie, og er afhængige af hinanden. Synes man skulle have tænkt på at lave en sammenhængenden historie fra starten af, istedet for at linke de to sidste sammen, og lade den første stå lidt alene.

I alt i alt en superfed film, ingen tvil om det. Dog er der for mange løse tråde til sidst, desværre. Men stadig en fantatisk film (!!!). Jeg synes egenligt 4½ er mest passende, men da det ikke er en mulighed vælger jeg at give den 5/6.

Undskyld hvis min kommentar er lidt usammenhængenden, underlig, uden mening og fuld af stavefejl. Den er skrevet ganske kort og jeg er meget træt.
Gravatar

#20 elwood 17 år siden

#19 de gør da bare det samme som man gjorde med Matrix reloadede og revolutions, det er jo netop også derfor de optog 2 og 3 på samme tid, for at kunne vise 3'eren allerede i 2007, hvor de så ved at folk vil vente med længsel på afslutningen.

Og der vil være diverse fora der går amok med at snakke om hvd der sker nu i filmen, præcis som der gjorde med the arkitecht fra The Matrix.


i mange tilfælde betyder dette som regel også et større billet salg, hvilket jeg tror de har dte hel fin med.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: