Disneys fjerde “Pirates of the Caribbean”-film forsætter seriens tradition med at træde vande på et ocean af biografgængernes hårdt tjente penge, alt imens visse af os (inklusive undertegnede) får lyst til at gå planken ud. Det er en langsommelig, rodet og triviel affære, som kun holdes oven vande af en fandenivoldsk Johnny Depp. I det mindste ser filmen fornem ud i HD, og den lyder endnu bedre. Til gengæld sætter det ringe ekstramateriale en tyk streg under det faktum, at det kun er fans, der bør investere i denne Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Høegh 12 år siden

Batsy (39) skrev:
Hold da kæft noget af et cast The thin Red Line har damn George Clooney, Sean Penn, Adrien Brody, Nick Nolte, John Cusack, Woody Harrelson og John tarvolta og flere endnu ja den skal vidst ses :D


Det er faktisk filmens største svaghed (og eneste).
For det er ikke alle af de kendte ansigter som passer lige godt ind i helheden. Og det er desværre lidt med til, at bryde illusionen enkelte gange.
George Clooney, John Cusack, Woody Harrelson og John travolta, stikker fx uheldigt ud. Og de burde, i mine øjne, aldrig være blevet castet.

Men når det så er sagt, så ér 'The Thin Red Line' en helt eminent god film, med et fantastisk score. Og Nick Nolte, Jim Caviezel, Sean Penn, Elias Koteas og Ben Chaplin, spiller deres roller vanvittigt godt.
En af mine favorit Terrence Malick film.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#42 Collateral 12 år siden

Høegh (41) skrev:
Det er faktisk filmens største svaghed (og eneste).
For det er ikke alle af de kendte ansigter som passer lige godt ind i helheden. Og det er desværre lidt med til, at bryde illusionen enkelte gange.
George Clooney, John Cusack, Woody Harrelson og John travolta, stikker fx uheldigt ud. Og de burde, i mine øjne, aldrig være blevet castet.


Helt uenig. Havde ingen problemer med de store navne, der var blandet sammen med de mere ukendte.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#43 The Insider 12 år siden

Argh, og jeg troede ellers lige, at min manglende forkærlighed for "Shaun of the Dead" (og yes, den skal genses snarest!) ville give mig endnu større vanskeligheder end min manglende forkærlighed for det 21. århundredes Hans Zimmer ;-)

#35, Zimmer har selv udtalt at han får en del frihed.

Ja, tilsyneladende ALT for meget! ;-)

#37, jeg er enig i, at Zimmers "fabrik" har spyttet en masse hæderlige talenter ud, samt en masse komponister, der lige så godt kunne være dæknavne for Zimmer. Desuden giver jeg ikke meget for Ridley Scotts musikalske smag efterhånden - scoret til "Robin Hood" var nok det mest anonyme score, jeg har lagt øre til i en amerikansk storfilm i årevis. Jeg ved bare, at jeg havde middag med en komponist i USA, som personligt kendte flere af folkene, der arbejder under Zimmer, som skulle betale dyre domme for overhovedet at få lov til at være der (til dels fair nok, de får jo også et boost ud af det), men som samtidigt skal aflevere en kæmpe del af deres profit til Zimmer.

Der er ingen tvivl om, at Zimmer er god til at kreditere, men han er også god til at skaffe sig "kredit", uanset hvad han så selv hævder i interviews og lign. ;-) Og det er selvfølgelig ikke nogen faktor i mit forhold til mandens musik - det er jo to helt separate ting. Jeg skal heller ikke kunne sige, hvad der er 100% sandfærdigt, men jeg synes trods alt, at både hans personlighed og musik efterhånden indikerer, at han nærmere er en forretningsmand end kunstner efterhånden :-)
War. War never changes.
Gravatar

#44 BN 12 år siden

nitinkadk (14) skrev:
Det er dog et skridt i den rigtige retning for serien.


Ja, hvis afgrunden ligger den vej.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#45 Michael Andersen 12 år siden

#43
Hvordan tingene hænger sammen finansielt skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, men på den kunstneriske front vil jeg sige han er gavmild. I gamle dage brugte de store filmkomponister også medhjælpere til at skrive musik for sig. Forskellen var at de forblev ghostwritere og Zimmer giver dem kredit. I min verden er det det modsatte af at tage æren for noget :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#46 MOVIE1000 12 år siden

Har lige hørt soundtracket igennem og jeg kan kun finde 2-3 stk ud af 11 der minder om noget vi tidligere har hørt i POTC. Efter at have hørt det igennem igen og igen, synes jeg bedre og bedre om det, måske fordi det tager en hen til Caribien, i forhold til de andre soundtracks.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#47 The Insider 12 år siden

#46, var det en piratkopi? Muhahaah. Ahem.
War. War never changes.
Gravatar

#48 MOVIE1000 12 år siden

#47 Nej down-lån.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#49 Bony 12 år siden

MOVIE1000 (48) skrev:
#47 Nej down-lån.


A'hva?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#50 MOVIE1000 12 år siden

#49 http://www.bibzoom.dk/

:) Sparer en for en cykel tur i regnvejr til det lokale bibliotek.

Man kan også låne film på denne side.
Man kan blandt andet låne Hævnen, The American, The Machinist og meget meget mere.

http://www.filmstriben.dk/fjernleje/
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: