Disneys fjerde “Pirates of the Caribbean”-film forsætter seriens tradition med at træde vande på et ocean af biografgængernes hårdt tjente penge, alt imens visse af os (inklusive undertegnede) får lyst til at gå planken ud. Det er en langsommelig, rodet og triviel affære, som kun holdes oven vande af en fandenivoldsk Johnny Depp. I det mindste ser filmen fornem ud i HD, og den lyder endnu bedre. Til gengæld sætter det ringe ekstramateriale en tyk streg under det faktum, at det kun er fans, der bør investere i denne Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 xero--- 12 år siden

Synes det er sørgeligt, det her med at anmeldelser i form af sure upstød rent faktisk bliver betragtet som noget positivt, fordi så gider folk i det mindste læse lortet. Men helt ærligt, det ødelægger filmen for potentielle biografgængere/blueraykøbere, der troede de kunne se frem til god film - hvilket de kan. At anmelderen har haft en dårlig dag i disneyland og derefter lader det gå ud over en film kan jeg ikke rigtig tage seriøst.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3178501550] 12 år siden

Jeg havner ikke helt så lavt, men det er en forholdsvis middelmådig film, man sagtens kan springe over.
Gravatar

#3 whysoserious 12 år siden

Forelskelsen mellem Præsten og havfruen var faktisk det der dragede mig mest.. Ved ikke hvorfor, hun var bare så smuk og det trak i mig :) Penelope Cruz, virkelig anonym. Resten var middelmådigt...
Gravatar

#4 Batsy 12 år siden

Synes det var en fremragende film jeg var underholdt og synes den er bedere en 3'eren jeg skal hvertfald eje den
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#5 Nukleon 12 år siden

#1 Sikke noget lort at lukke ud. En svag film er en svag film, og den bliver absolut ikke betragtet fra en skæv vinkel her. Anmelderen indrømmer at kunne lide den tredje film I serien, så det er ikke same fadæse som da Cannes-anmelder gav hug til Cowboys and Aliens.

Jeg vil personligt erklære mig enig i hele anmeldelsen. Subplottene er svage, Depp kan ikke bære filmen, instruktionen og manus er også ud at træde vande hvor de ikke kan bunde. Der bliver brugt ufattelige mængder tid på Havfruen og Præsten som vi sandsynligvis aldrig ser igen, og godt det samme, for filmen lykkedes ikke at få mig til at give en skid interesse i dem.
Gravatar

#6 bhs 12 år siden

Erklærer mig enig med anmelderen. Middelmådig film, som føles MEGET lang. Kunne ikke lade være med, at fokusere på tiden (ret ofte), da jeg så den i biografen.
Gravatar

#7 Collateral 12 år siden

Er nok mere på linje med biografanmeldelsen her på siden. Synes filmen er meget fornøjelig, og at være godt underholdt tæller også for noget.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8 Metalhammer 12 år siden

Normalt plejer jeg at være ganske uenig med The Insider vedr. Pirates filmene, men i denne omgang er jeg fuldkommen enig. Anonym Orlando Bloom erstatning, kedelig Cruz, Blackbeard var overhovedet ikke ond, og til trods for at filmen er den korteste af de 4 er det den der føles som den længste. Desuden har den slet ikke samme visuelle kvalitet som de 3 første, og Sparrow ender med at blive for ensformig, og når han skal præsenteres i samtlige scener af filmen ender han med at være en hæmsko fremfor et positivt trækplaster.

De første 3 film føltes som om at de komplimenterede hinanden godt og det hele gik op i en højere enhed, men denne 4 omgang ender med at føles som en individuel, ligegyldig spinoff.

Enkelte scener med Sparrow, en formidabel start på filmen i London, godt sammenspil mellem Johnny Depp, Geoffrey Rush og Kevin McNally og en sjov lille cameo fra Keith Richards trækker dog filmen op på de 2 stjerner som jeg tildeler den.
Gravatar

#9 Kruspe 12 år siden

Forfææææærdelig lang film. Lige meget hvor søvnig, jeg kan blive i biografen holder jeg altid principielt øjnene åbne. Men ikke ved denne!
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 12 år siden

#1 En dårlig dag i Disneyland? Jamen, har Disneyland ikke netop fået det ud af Pirates Of The Caribbean som filmene ikke kunne? Hvis fair skal være fair, er den første film ganske fin, men forlystelsen slår stadig den hands down.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: