Disneys fjerde “Pirates of the Caribbean”-film forsætter seriens tradition med at træde vande på et ocean af biografgængernes hårdt tjente penge, alt imens visse af os (inklusive undertegnede) får lyst til at gå planken ud. Det er en langsommelig, rodet og triviel affære, som kun holdes oven vande af en fandenivoldsk Johnny Depp. I det mindste ser filmen fornem ud i HD, og den lyder endnu bedre. Til gengæld sætter det ringe ekstramateriale en tyk streg under det faktum, at det kun er fans, der bør investere i denne Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Batsy 12 år siden

The Insider (30) skrev:
Hehe, ja, der er sikkert noget "nykomponeret" musik med i "På ukendt farvand", men det lyder bare så utrolig meget, som noget vi har hørt Zimmer lave 100 gange tidligere :-)

Det var vildt at gense "The Thin Red Line" på Blu-ray i dag og lytte til Zimmers SUBLIME score til den film... det er bare 100 lysår foran alt andet, manden har lavet siden, og personligt er jeg for længst kørt træt i hans ensartede samlebåndsmusik... Fra hvad jeg har hørt fra folk i branchen i USA, som jeg har mødt og desværre ikke kan afsløre navnene på, kører han hårdt på sine unge protegeer i sin musikalske organisation i USA, tager hyppigt æren for deres kompositioner og tjener kassen på deres hårde arbejde. Jeg synes, han har mistet sit touch, men ret skal være ret... han har nogle udmærkede værker i lasten, og "Inception" var udmærket og hans bedste score i årevis. Men jeg nærer kun svag tiltro til, at han nogensinde bliver virkelig interessant igen.


Måske kan han give et forhåbenligt friskt og fedt pust til The Dark Knight Rises, hvertfald de forrige 2 batman film var et fremragende lydspor, slår dog ikke Danny Elfmans Klassiske batman musik
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#32 The Insider 12 år siden

Måske!
War. War never changes.
Gravatar

#33 Batsy 12 år siden

The Insider (32) skrev:
Måske!


hehe, fortrækker dog til hver en tid John Williams og Howard shore

Hans Zimmer vælger nu også større film nu til dags nok pga pengene, men hey ikke alle kan blive ved med at lave splinternye ting og ikke genbruge lidt fra forrige film

Btw synes dog hans Score til Sherlock Holmes er fantatisk virklig klassiskt og passer perfekt ind i filmen-






Har du egentlig set den før altså Sherlock Holmes, har du sikkert men kunne jo være
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#34 The Insider 12 år siden

Yes, det var også afgjort et af hans bedre scores siden "Gladiator", men jeg synes ikke ligefrem, at det vinder på "gensyn" ("genlyt" bør det vel nærmere hedde)... Jeg synes også, det står en anelse svagt uden billederne. Jeg synes, han for længst han har lagt ambitionerne på hylden, mens han har talt pengesedler. Lidt ligesom James Horner lagde Zimmer ud med et brag, men kører nu i selvsving. Det forhindrer mig dog ikke i ofte at lytte uafbrudt til hans "The Thin Red Line"-score i dagevis... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#35 Babo84 12 år siden

Jeg synes Zimmer har blomstret under Nolans film. Zimmer har selv udtalt at han får en del frihed. Så synes jeg også scoret til Sherlock Holmes var blæret. Simpelthen. Dybt uenig Insider. Manden har sjældent været bedre ;)
Gravatar

#36 Batsy 12 år siden

The Insider (34) skrev:
Yes, det var også afgjort et af hans bedre scores siden "Gladiator", men jeg synes ikke ligefrem, at det vinder på "gensyn" ("genlyt" bør det vel nærmere hedde)... Jeg synes også, det står en anelse svagt uden billederne. Jeg synes, han for længst han har lagt ambitionerne på hylden, mens han har talt pengesedler. Lidt ligesom James Horner lagde Zimmer ud med et brag, men kører nu i selvsving. Det forhindrer mig dog ikke i ofte at lytte uafbrudt til hans "The Thin Red Line"-score i dagevis... :-)


Må vidst få set denne film The Thin Red Line så :D,
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#37 Michael Andersen 12 år siden

The Insider (30) skrev:
Fra hvad jeg har hørt fra folk i branchen i USA, som jeg har mødt og desværre ikke kan afsløre navnene på, kører han hårdt på sine unge protegeer i sin musikalske organisation i USA, tager hyppigt æren for deres kompositioner og tjener kassen på deres hårde arbejde.


Som en der har været meget efter Zimmers klonfabrik, må jeg alligevel forsvare han her :)

Han er meget åben omkring hvordan han arbejder, og har altid været god til at kreditere de forskellige medhjælpere. I mange af hans soundtrack-covers er der en liste over hvem der har lavet additional music, og nogle gange er han også kommet i problemer for at kreditere. F.eks. blev "The Dark Knight" afvist af Oscar fordi der var for mange medhjælpere tilmeldt. Ud over Zimmer og Howard var 3 andre krediteret som komponister:

"Zimmer said, in an interview with Variety prior to this week's Acad action, that listing multiple names on the cue sheet was a way of financially rewarding parts of the music team who helped make the overall work successful."
http://www.variety.com/article/VR1117995767?refCat...

Størstedelen af klonerne får også selvstændige jobs takket være Zimmer. Når selv Zimmers tidligere assistent i dag er Ridley Scotts hofkomponist, så køber jeg ikke historien om Zimmer som en uretfærdig slavepisker :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#38 IK 12 år siden

Zimmers musik til Inception, Batman Begins og The Dark Knight er helt forrygende fantastisk. Er ret enig med Insider, at Thin Red Line også har en fed score, men jeg foretrækker nu også mere det manden har leveret under Nolan. Om der er flere eller ej der har været med til det, er jeg pisse ligeglad med. Jeg bedømmer det jeg hører, og det lyder fandme godt!
Gravatar

#39 Batsy 12 år siden

Hold da kæft noget af et cast The thin Red Line har damn George Clooney, Sean Penn, Adrien Brody, Nick Nolte, John Cusack, Woody Harrelson og John tarvolta og flere endnu ja den skal vidst ses :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#40 Bony 12 år siden

Jeg kedede mig gevaldigt til denne fjerde piratfilm med Depp. Ikke engang et fint billede og et lækkert lydspor kunne holde min interesse fanget. Blev egentligt ret skuffet, da jeg ellers er ganske fint underholdt af Pirates-filmene.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: