Disneys fjerde “Pirates of the Caribbean”-film forsætter seriens tradition med at træde vande på et ocean af biografgængernes hårdt tjente penge, alt imens visse af os (inklusive undertegnede) får lyst til at gå planken ud. Det er en langsommelig, rodet og triviel affære, som kun holdes oven vande af en fandenivoldsk Johnny Depp. I det mindste ser filmen fornem ud i HD, og den lyder endnu bedre. Til gengæld sætter det ringe ekstramateriale en tyk streg under det faktum, at det kun er fans, der bør investere i denne Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 moulder666 12 år siden

Det er den korteste af filmene - og den er på 136 minutter? Wow...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#12 MOVIE1000 12 år siden

Filmen 2/6
Video 5/6
Audio 6/6
Ekstramateriale 2/6

= 2/6 ???

Er ked af at bringe den diskution på banen igen, men burde den ikke have fået en højere karakter for den gode lyd og billed?? Eller tæller karakteren for filmen kun??

Jeg var nogenlunde glad da jeg kom ud af biografen, men der bare en del i filmen der ikke fungere og som gør den langtrukket, men som POTC-fan skal den hjem på BD før eller siden.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#13 The Insider 12 år siden

#12, jeg vaklede også på grænsen mellem 2 og 3, men i sidste ende vil jeg stadigvæk vægte filmen og ekstramaterialet højere. Når de begge ligger til 2 (og ikke tilnærmelsesvis tæt på 3), var det svært at kategorisere udgivelsen som middelmådig eller bedre. Det kan være svært at nå frem til en endelig karakter, og man skal huske på, at der aldrig er tale om et gennemsnit... Men alt i alt er det altså en meget mangelfuld udgivelse af en lige så mangelfuld film, og der er stensikkert en udvidet udgave på trapperne, når man tager filmens succes i betragtning. Hvis denne udgivelse både havde huset 2D- OG 3D-udgaven (og i lidt bedre billedkvalitet), så måske...
War. War never changes.
Gravatar

#14 nitinkadk 12 år siden

Jeg syntes ikke denne film på nogen måder er fremragende. Det er dog et skridt i den rigtige retning for serien. Klart bedre end de ret dårlige 2'er og 3'er, men ikke bedre end den første (som i øvrigt heller ikke er nogen fremragende film).

PotC-filmene er klart bedst første gang man ser dem. Ved flere gensyn bliver de lettere kedelige :(
Gravatar

#15 MOVIE1000 12 år siden

#14 hvorfor bliver du så ved med at følge serien hvis du allerede fra den første ikke synes om det??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 IK 12 år siden

Insider

Jeg kan ikke forstå, hvorfor anmelderens vurdering af filmen skal vægte så meget af helhedsvurderingen. Det er i sidste ende en subjektiv vurdering, så jeg kan ikke se hvorfor den skal være så altafgørende. Bør det ikke mere være de objektive ting som den tekniske side og ekstramaterialet? For hvis filmen fik 6/6, ville du sikkert give udgivelsen 5/6 eller 4/6. Bare nysgerrig. :)
Gravatar

#17 The Insider 12 år siden

#16, well, det er vigtigt at understrege, at både den endelige karakter såvel som vurderingen af AV-præsentationen også er subjektiv. Jeg har ofte været uenig med andre anmelderes bedømmelser af en udgivelses video- og/eller lydkvalitet, og jeg har også ofte oplevet, at flere af de store websites (HighDef Digest, TheDigitalBits, DVDBeaver etc.) er rygende uenige på de samme punkter. Det kan have noget at gøre med udstyr og kalibrering, men også personlige faktorer - hvordan man forholder sig til filmmagernes intentioner, hvad der springer i øjnene for den enkelte person... det kan jo også være vildt forskelligt.

Der er selvfølgelig langt flere tilfælde, hvor alle er enige, men vi er alle bare mennesker, der baserer vores mening på, ja... Vores egne, menneskelige fornemmelser. Og når det kommer til ekstramateriale, er det heller ikke objektivt. Det kan jo også være enormt forskelligt, hvad man synes er underholdende/informativt ekstramateriale, nøjagtig som det er med selve filmene.

Anyhow... :-) Naturligvis er AV-præsentationen en vigtig faktor, og jeg har tidligere anmeldt udgivelser, hvor filmene har været glimrende, men hvor lyden/billedet har været så ringe, at den endelige vurdering er dykket markant - f.eks. på Grace is Gone. I sidste ende er det jo et spørgsmål, som den enkelte anmelder selv må stage stilling til, men for mit vedkommende er selve filmen og ekstramaterialet det, der vægter højest, for ekstramaterialet er decideret indhold, som kun udgivelsen kan levere og derfor er et væsentligt trækplaster, og eftersom det samtidigt er svært at sætte pris på en udgivelse som helhed, hvor filmen er dårlig - som f.eks. med "Pirates 4", der jo er direkte distraherende dårlig ;-)

Med andre ord: Det kommer an på den enkelte anmelder, dette er mit personlige forhold til vægtskålen, og så er det selvfølgelig helt fair, hvis andre har det anderledes :-)
War. War never changes.
Gravatar

#18 bhs 12 år siden

#17
Hvilket udstyr har du egentlig under påvisning af film? Både mht til billed og lyd.
Gravatar

#19 Lars.dk 12 år siden

Var skuffet over filmen 2/6
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#20 The Insider 12 år siden

#18, jeg afvikler filmene på mit Samsung 63" CC7705 Plasma 3DTV. Når jeg ser 3D bruger jeg Samsungs egne, genopladelige SSG-2200A/XC-briller. Jeg kører lyden igennem min Denon AVR-1911, som sender lyden ud til mit komplette Argon-højtalersæt fra HiFi-Klubben.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: