“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-nillerdrengen30 16 år siden

Elisabeth Swann fylder alt for meget i filmen. Alt drejer sig om at redde hende, lede efter hende, og det er lidt kvalmende.
Det store piratmøde med alverdens grimme karle, jo vi så noget til Sao Feng, men de andre var jo mere eller mindre bare statister
Gravatar

#42 blahblah 16 år siden

Jeg er desværre skuffet.
Den her film lider under lidt det samme som Spider-Man 3, et manuskript der skulle have været en sidste gang igennem maskineriet.

For det første så er der en smule for meget pjat med. Det var ikke lige så slemt som i nr.2, men engang imellem så ødelægger de et fedt filmisk/episk moment, ved at lade en eller anden få en bold i kuglerne. Det er lidt ærgeligt da man engang imellem virkelig tænkte "Yeah, så sker der noget!" Og så wha waha, og der skete noget sjovt, der var sjovt, men ødelagde det der lige var blevet bygget op til.

Ud over det så var der mange ting i filmen der ikke helt gav mening. Ikke store ting, men en masse små scener der burde have været skrevet om, og som i sidste ende bare skader helheds indtrykket.
Andre ting bliver ikke helt slået fast i filmen, Kalypsohalløjet ender kun sådan halvt. Hvorfor troede Sao Feng at Elizabeth var Kalypso? Det giver ikke helt mening det hele.

Filmen lider også i høj grad over at for mange karakterer får for meget screen time. De burde have fokuseret på Will, Elizabeth og Jack, og så sekundert på Barbossa, Davy Jones og ham Admiral bad-guyen jeg ikke kan huske.

Men i stedet så får alt for mange comic relief karakterer alt for meget screen time. Tænk på at de karakterer der i den her film kunne kaldes comical relief er de to pirater, de to soldater, Jack Sparrow, Mr.Gibbs, Aben, Papegøjen, Dværgen en gang eller tre og Barbossa engang imellem.
De burde have skåret halvdelen af de karakterer fra. Ikke kun som komiske karakterer, men bare i det hele taget. Jeg kan godt forstå de er med, det er for at kæde de tre film bedre sammen, men det ender med at skade filmen mere end det hjælper.
Specielt følte Norringtons vendekåbe-halløj hen mod slutningen meget forceret, det gav ikke rigtigt mening.

I det hele taget fangede filmen slet ikke det der med "hvem er på hvilken side?" så godt som i 1'eren og 2'eren. Det virker meget løst og meget som om det er blevet fundet på hen af vejen.

Og det irretere mig også umådeligt at hele bundet af pirater der skal redde Jack Sparrow, jo bare kommer hen og skal være ombord på det skib som blev bragt hen til stranden af de der krabber. Og i det hele taget blev det sted ikke slået fast som noget forfærdeligt, som det burde have været. Det var bare sådan underligt. Var det meningen at det var Kalypso der fik de der krabber til at bære skibet hen til vandet? For der var ikke så meget redning over det som der var et "Hey, vi kom tilfældigvis forbi lige når du skal bruge en besætning."

Og en sidste ting, filmen her manglede noget action i midten. Fra helt i starten i Singapore, til den virkelig fede slutsekvens i den der maelstrom, var der intet nævneværdigt action. Såvidt jeg husker var der slet ikke noget?

Jeg tror ikke jeg var den eneste der det sidste kvarter før det store slag til sidst (som jo i virkeligheden "bare" var to både), havde brug for at den kamp fandt sted.

Alt i alt, jeg er skuffet, og det irretere mig. Jeg elskede den første film, den er way up there blandt de bedste, 2'eren var fed nok men havde nogle mangler. Efter min mening er 3'eren den svageste af filmene. Og det irretere mig grænseløst, jeg må se den igen snart og håber at den bliver bedre anden gang. For jeg vil så gerne kunne lide den her film :D
Gravatar

#43 anoch22 16 år siden

Nogle af de første billeder man så fra Pirates 3, så man Jack havde et anderledes (kinesik agtigt) pirattøj på. Men det har han ikke i den endelige film, har de klippet det ud?

Se selv billedet her
Gravatar

#44 Xerxeskosaurus 16 år siden

Jeg forstår ikke at de fik lavet en plakat, der mindende om plakaterene til de forrige film... selvom jeg hader store hoveder på plakater, så ville jeg hellere havde sådan en, istedet for de virkelige dårlige b-film ligende plakater!
Gravatar

#45 smalieux 16 år siden

#43 Det har jeg også undret mig MEGET over!
Gravatar

#46 blahblah 16 år siden

Er jeg også den eneste der sad der til sidst hvor piraterne jublede osv. og tænkte "Er det ikke lidt de forkerte der har vundet nu?". Det er trods alt mordere og voldtægtsmænd det der :D.

Gravatar

#47 filmz-tagmusen 16 år siden

Den er rigtig god og herlig film, et rigtigt eventyr, det var herligt at se Jack Sparrow (Johnny Depp) og Barbossa (Geoffrey Rush) i topform, den er virkelig godt lavet, dog er der lidt fra 2.eren man skulle vide, for at kunne følge med. ,emn hvis man er en ægte Pirates of the Caribbean fans så har man jo set den ....
Gravatar

#48 database 16 år siden

Rigtig god film!!! Jeg følte mig underholdt det meste af filmen(dog er den en smule langtrukket i starten) men ellers rigtig fed... Til dem der ikke har set den endnu: Glæd jer!!!
Gravatar

#49 Mads_H 16 år siden

Må sige jeg er tosset med Pirates of the Caribbian filmene. Og 3'eren er bestemt ikk nogen undtagelse. Var inde at se filmen igår og var underholdt i alle 169 minutter. Det er underholdning i verdens klasse.
Har man set 1'eren og 2'eren må man absolut ikke gå glip af 3'eren.
5 stjerner herfra...
Gravatar

#50 filmz-Kragmose 16 år siden

#43, ja det har de desværre. Kunne ellers være en forfriskende omklædning :P

Skriv ny kommentar: