“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.
#31 enfilmnørd 17 år siden
Resten har jeg spoilet, for ikke at komme til at nævne evt. plot:
Musikken er også kommet på plads, et godt scorer der har udviklet sig godt, med mange nye temaer, og lidt mere drama.
Alt i alt en rigtig god film, så gør det ikke så meget den vare næsten tre timer, de bruger jo tiden ordenligt, og som anmelderen nævner, virkede toeren længere.
Markant bedre end toeren(der bestemt ikke var dårlig)
5,5/6
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#32 filmz-BrotherJack 17 år siden
Hmm. De tre første Star Wars film er efter min mening fremragende på deres egne præmisser, og har en klassisk velfungerende historie/eventyr, som for længst er accepteret, og derfor også virker - krydret med science-fiction-magi.
Men at sammenligne det med Pirates fatter jeg slet ikke. Den første film fungerer da nogenlunde som aciton-pirat-film og UNDERHOLDNING, men 2'eren var da rædsom, usammenhængende, plottet var dårligt konstrueret, alt for mange ligegyldige og uengagerende sideplots, overspil etc. etc. etc...
Det er langt fra en klassik historie, men bare et par fantasifulde manuskriptforfattere der er gået amok, og ikke har fået skabt orden i kaos. Jeg fandt det heller ikke bestemt underholdende. Det er svært at sdammenligne.
#33 filmz-Trenox 17 år siden
#32 men det er jo en ærlig kritik at sige at 2eren er rædsom pga. de ting du der nævner. Jeg siger ikke at POC er lige så fantastisk som Star Wars (jeg siger faktisk at jeg ikke er stor fan af POC), men de har bare det samme udgangspunkt og ambition (om at underholde) som SW. Og en film som Empire fortjener da topkarakter :)
#34 filmz-Freddy-Boy 17 år siden
Jeg giver dig ret i, at menneskerne er tomme. Forleden da så jeg 1'eren, og når de
Men når det er sagt, synes jeg at resten af filmene er kanon. Den er underholdende, den er sjov, den er spændende, den er flot lavet osv..
Jeg skal helt klart ind at se den her en af dagene, om end bare for at se Johnny Depps præstation
#35 Lethal Injection 17 år siden
Poor Davey Jones... He should have lived
Man kan heller ikke sige at Beckett får en kedelig død, det var ihvertfald en af de flotteste scener
All power to Jack Sparrow
#36 POTC-girl 17 år siden
Men ellers er den god og skuespillerne med. Savnede dog lidt mere kaptain Jack Sparoow, som der var i de 2 andre.
#37 The Watcher 17 år siden
#38 filmz-Erroneus 17 år siden
Iøvrigt en rigtig god 3'er, tæt på at være på højde med 1'eren og meget bedre end 2'eren, som mere var en appetitvækker til 3'eren.
Deep spiller igen fantastisk og den her gang er der mere plads til scener hvor man virkelig kommer store dele af hans personlighed igennem. Sikkert til stor irritation for hr og fru hansen, der ikke gider den del af filmen, men vil se nogle platte one-liners.
Effekterne er som i 2'eren helt i top og action-scenerne, samt detaljerne i scenerne mageløse.
Den skal have 5 ud af 6 og nej den kan ikke få 6, fordi det har den ikke nok historie til, men man er fandme godt underholdt og det er jo hvad der tæller.
Iøvrigt "tak" til det møgbarn på række 10 sæde 12 (biocity odense sal 1 kl. 20), som syntes det var ok at sparke i mit sæde alt for mange gange under filmen, til trods for flere advarelser.
#39 elwood 17 år siden
Oh well det var tæt nok på 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#40 Slettet Bruger [3961821590] 17 år siden
Elizabeth og Wills kærlighedsproblemer fyldte afgjort for meget i filmen, men udover det synes jeg at Kiera Knightley er perfekt i rollen som Elizabeth Swann; jeg kan slet ikke forstå, at # 21 synes, "at hun virker som om hun er i den forkerte film"; jeg synes netop denne type rolle er hendes varemærke og med god grund.
Orlando Blooms præstation om ikke andet er væsentlig bedre end hans præstation i 2'eren, men han bliver jo også en lidt vigtigere del af handlingen.
Aben og papegøjen gik mig en del på nerverne, men Disney insisterer tilsyneladende på, at der skal være en Timon og en Pumba (aka "to klovnefigurer") i alle deres film, og Pintel og Ragettis knovneri er jo blevet reduceret væsentligt; de er jo nærmest helt habile pirater...
Depp var som altid fantastisk i rollen, selvom jeg også synes, at det med "en Jack på hver skulder" var at gå lidt for meget over the top.
Filmen kan få 4,5 ud af 6 af mig; kærlighedsplottet og klovnerierne trækker altså en del ned for mig.