“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 enfilmnørd 16 år siden

Var inde og se den 3 min over midnat, har ventet længe på filmen, og var ikke skuffet
Resten har jeg spoilet, for ikke at komme til at nævne evt. plot:
Lad mig sige det først som sidst, jeg har kun én ting der for alvor irriterer mig ved filmen; Jeg syntes ikke Sparrows far AKA Keith Richard fik nok spille tid, det tror jeg ellers godt figuren kunne klare, ærgeligt. Når det så er sagt syntes jeg filmen var rigtig god, skuespillet var rigtigt godt, især det at johnny Depp, som anmelderen nævner, ikke overspiller rollen. Ud over dette syntes jeg Orlando Bloom er blevet mere troværdig, han virkede lidt fjern i toeren. Historien er fin, og ideen med at alle har deres egen dagsorden er god, og godt udføret. Ved ikke helt hvad jeg skal syntes om Sparrows to små udgaver af sig selv på skulderen, men hans vanvid er ellers godt illustreret. Jeg var også ret glad for at opdage at Falle-på-halen-jokene er bedre, dog er de blevet hyppige, og der er nok lidt for mange, det ødelægger dog ikke filmen. Det er også en Disney-film der tør mere, trods sit ophav, der er sket meget med serien, hvor man i etteren nærmest ikke fik lov at se blod, er der her rigeligt af drabelige og mere spændingsmættede scener. Noget der også vidner om en modigere film er slutningen; Ved ikke hvor lykkelig den er, Will må jo kun se Elisabeth hvert tiende år(og visa versa)(havde lidt ventet Kalypso ville gøre noget ved dette, men der blev jeg overrasket), men det er bestemt en god slutning, og ikke så forudsigelig som tidligere i serien. Syntes faktisk handlingen var rigtig spændende flere steder, og man var spændt på hvordan tingene ordnede sig. Rent effektmæssigt er det også en fantastisk film, bragende flot(men der var budgettet selvfølgelig også!). Gode flotte kampscener, med god humor; både Jacks kamp til sidst med Davy Jones, og Elisabeth og Will's "bryllup" har rigeligt af begge.
Musikken er også kommet på plads, et godt scorer der har udviklet sig godt, med mange nye temaer, og lidt mere drama.
Alt i alt en rigtig god film, så gør det ikke så meget den vare næsten tre timer, de bruger jo tiden ordenligt, og som anmelderen nævner, virkede toeren længere.

Markant bedre end toeren(der bestemt ikke var dårlig)
5,5/6
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#32 filmz-BrotherJack 16 år siden

#29
Hmm. De tre første Star Wars film er efter min mening fremragende på deres egne præmisser, og har en klassisk velfungerende historie/eventyr, som for længst er accepteret, og derfor også virker - krydret med science-fiction-magi.

Men at sammenligne det med Pirates fatter jeg slet ikke. Den første film fungerer da nogenlunde som aciton-pirat-film og UNDERHOLDNING, men 2'eren var da rædsom, usammenhængende, plottet var dårligt konstrueret, alt for mange ligegyldige og uengagerende sideplots, overspil etc. etc. etc...
Det er langt fra en klassik historie, men bare et par fantasifulde manuskriptforfattere der er gået amok, og ikke har fået skabt orden i kaos. Jeg fandt det heller ikke bestemt underholdende. Det er svært at sdammenligne.
Gravatar

#33 filmz-Trenox 16 år siden

#30 Ja det ved jeg godt at han mener :) og det mener jeg er en smule unfair at kritisere for. Det er lidt det samme som at kritisere en tragedie for ikke at 'være sjov nok'.

#32 men det er jo en ærlig kritik at sige at 2eren er rædsom pga. de ting du der nævner. Jeg siger ikke at POC er lige så fantastisk som Star Wars (jeg siger faktisk at jeg ikke er stor fan af POC), men de har bare det samme udgangspunkt og ambition (om at underholde) som SW. Og en film som Empire fortjener da topkarakter :)
Gravatar

#34 filmz-Freddy-Boy 16 år siden

Flot og veltalt anmeldelse
Jeg giver dig ret i, at menneskerne er tomme. Forleden da så jeg 1'eren, og når de
der kærlighedsscener med will turner og hva hun nu hedder kommer, er det tydeligt at de bare har fulgt at manuskript og fyret nogle replikker af over for hinanden synes jeg. Der er slet ingen.. Wow, de var da godt nok glade for hinanden, det er bare tomme replikker og kunstige følelser.

Men når det er sagt, synes jeg at resten af filmene er kanon. Den er underholdende, den er sjov, den er spændende, den er flot lavet osv..
Jeg skal helt klart ind at se den her en af dagene, om end bare for at se Johnny Depps præstation
Gravatar

#35 Lethal Injection 16 år siden

Alt i alt en fantastisk go film. Sjov, underholdene og og med en god afsluttende slutning.. Men, jeg syntes stadig (som altid) at Orlando Bloom er en umådelig ringe skuespiller, og som altid, er det ham der trækker filmen ned: 5/6
Og hvad værre er, er at selvom han er død og blevet kaptajn på "The Dutchman", så kan han stadig lægge det boyband look og stil væk! Jeg mener at man er temlig bleg hvis man lige er død - Ikke solbrun.. Urgg!!!

Poor Davey Jones... He should have lived
Man kan heller ikke sige at Beckett får en kedelig død, det var ihvertfald en af de flotteste scener


All power to Jack Sparrow

Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#36 POTC-girl 16 år siden

Den var god nok, men den slår ikke 1'eren. havde faktisk forventet mere af den, da den skal afslutte all "problemerne"

Men ellers er den god og skuespillerne med. Savnede dog lidt mere kaptain Jack Sparoow, som der var i de 2 andre.
Gravatar

#37 The Watcher 16 år siden

Det ser da ganske udemærket ud indtil videre med positive anmeldelsr http://scope.dk/film.php?id=5005&fil=4
Now i see the funny side, now i'm always smiling
Gravatar

#38 filmz-Erroneus 16 år siden

#25 nej:
han er ikke piraternes konge, han var "bestyrer" af deres codex :)


Iøvrigt en rigtig god 3'er, tæt på at være på højde med 1'eren og meget bedre end 2'eren, som mere var en appetitvækker til 3'eren.

Deep spiller igen fantastisk og den her gang er der mere plads til scener hvor man virkelig kommer store dele af hans personlighed igennem. Sikkert til stor irritation for hr og fru hansen, der ikke gider den del af filmen, men vil se nogle platte one-liners.

Effekterne er som i 2'eren helt i top og action-scenerne, samt detaljerne i scenerne mageløse.

Den skal have 5 ud af 6 og nej den kan ikke få 6, fordi det har den ikke nok historie til, men man er fandme godt underholdt og det er jo hvad der tæller.

Iøvrigt "tak" til det møgbarn på række 10 sæde 12 (biocity odense sal 1 kl. 20), som syntes det var ok at sparke i mit sæde alt for mange gange under filmen, til trods for flere advarelser.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#39 elwood 16 år siden

#38 hmm jeg var bare næsten sikker på der blev sagt
"Pirat King"
men så huskede jeg forkert sikkert.

Oh well det var tæt nok på 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 Slettet Bruger [3961821590] 16 år siden

Jeg var faktisk meget positivt overrasket over 3'eren, for jeg turde ikke have alt for høje forventninger efter 2'eren.

Elizabeth og Wills kærlighedsproblemer fyldte afgjort for meget i filmen, men udover det synes jeg at Kiera Knightley er perfekt i rollen som Elizabeth Swann; jeg kan slet ikke forstå, at # 21 synes, "at hun virker som om hun er i den forkerte film"; jeg synes netop denne type rolle er hendes varemærke og med god grund.

Orlando Blooms præstation om ikke andet er væsentlig bedre end hans præstation i 2'eren, men han bliver jo også en lidt vigtigere del af handlingen.

Aben og papegøjen gik mig en del på nerverne, men Disney insisterer tilsyneladende på, at der skal være en Timon og en Pumba (aka "to klovnefigurer") i alle deres film, og Pintel og Ragettis knovneri er jo blevet reduceret væsentligt; de er jo nærmest helt habile pirater...

Depp var som altid fantastisk i rollen, selvom jeg også synes, at det med "en Jack på hver skulder" var at gå lidt for meget over the top.

Filmen kan få 4,5 ud af 6 af mig; kærlighedsplottet og klovnerierne trækker altså en del ned for mig.

Skriv ny kommentar: