“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 16 år siden

Lige kommet hjem fra Pirates Marathon, hvor jeg var inde i min Guybrush T-shirt og Murray Badge arrr!

Og ja 3'eren er desværre en rodet omgang alt for mange små historier efter min mening, mangler i den grad charmen fra 1'eren. Chow Young Fat's rolle synes jeg også var lidt skuffene 8-(

Keith Richard's Cameo var dog ret sej, og for pokker hvor er han godt sminket jeg kunne næsten ikke genkende ham.

Humor'en er forbedret en del, men har stadig de der billig grin så at sige, der slår den ikke 1'eren.

Og så var slut kampen alt, alt for lang efter min mening, i starten var det Nøjj!, men efter håneden blev det bare damm er den ikke slut endnu, men de får satme skruet op for effekterne, det er helt sindsygt, men taber nærmest pusten i nogle af action scenerne.

Johnny Depp får dog lov til at udfolde sig i hans Intro scene, som er som taget ud af Twin Peaks/The Twiligth Zone, ved ikke hvor godt den høre til i den her film, men jeg morede mig dog nu over den scene.

Nu vil jeg til og i seng.

Ps. Der er noget efter rulleteksterne, det er dog ikke rigtig noget der gør meget for historien, da det var forventet, det omhandler en af Hovedpersonernes "skæbne" om man vil, men se det hvis i absolut vil ha det hele med, som man jo self. skal i biffen 8-)

Men sku i glippe det, er det ikke alverden.

1'eren er stadig den bedste (den her er dog bedre end 2'eren), og ja jeg fik også lidt Matrix Revolutions følelser et stykke inde i filmen desværre.

Men Keith Richard kan du så gå sammen med Johnny Depp og lave en Pirates Spinoff med kun jer to 8-)

Natteravnen/Høgen vil takke af nu.

Arrrvv!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 erikjust 16 år siden

Man er godt underholdt og alle parter spiller godt helt klart værd og se.
Gravatar

#13 Sverkel 16 år siden

Glæder mig rigtig meget til at se den :D Skal self. til Roskilde og se den i deres THX bio :D:D

Meget federe oplevelse :D
Gravatar

#14 filmz-Kadann 16 år siden

Fedt, Berlingske anmelder mente lige at hun skulle afsløre slutningen på historien i deres anmeldelse.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#15 evermind 16 år siden

#14
Utroligt, der bliver ved med at være anmeldere med så dårlig film-karma! (her taler jeg om ovennævnte anmelder for Berlingske, ikke dem på nærværende site)

Man skulle mene, at et voksent menneske havde tilstrækkeligt mentalt nærvær til at tage sig selv i den slags, inden det blev sendt ud på tryk ...!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#16 Sverkel 16 år siden

Godt jeg ikke læser Berlingske :D
Gravatar

#17 filmz-Kragmose 16 år siden

Så den i nat. Enig med næsten det hele af anmeldelsen, undtagen det negative.
Det eneste, der irriterer mig er Will og hende den andens lovestory, men det har det gjort gennem hele serien.
5/6
Gravatar

#18 nygaardpetersen 16 år siden

#14 - Hader den slags, der var også flere anmeldere der afsløret slutningen i to'eren!
Gravatar

#19 filmz-ChesterB 16 år siden

Synes den var bedre end de to første, men den er sgu lidt rodet. Desuden er Orlando Bloom bare ik overbevisende nok i nr. 2 og virker som lidt af en klodsmajor.
Jack Sparrow. Sent me to settle his dept!
det kan sgu da for helvede ik være godt og da slet ik når det er Jacks gæld.
Nå, men jeg synes at treeren var lidt forvirrende nogle steder, men stadig en utrolig god film der levede op til mine forventninger. Så den til maraton i nat og ventede bar i hundrede år på den, men den var det hele værd og den er lidt sjovere at se når man har set de to første lige før man ser den!
Hyggehejsa ;-)

PS: Husk at blive til efter rulleteksterne. der kommer lige et ekstra klip.
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#20 filmz-"K" 16 år siden

Naturligvis vil den ikke andet end at underholde. Det er en piratfilm. Genrens skal overholdes, og det gør de 3 film i sublim stil. Jeg ser filmene af 2 grunde; underholdning og Jack Sparrow, der spilles enestående af Depp - han er hele filmen værd. Fantastisk personkarakteristik.

Største bommert i filmen er Bloom og pigen, der ganske enkelt bare er irriterende.

Og jeg forstår ikke helt din karakter - du kritiserer den, groft skitseret, fra ende til anden, men giver den så 4 ud af seks stjerner? Mon ikke bare, det er genren, der ikke siger dig noget? Det er jo helt fair, men ville det så ikke være mere sagligt at pointere det, men samtidigt konkludere, at denne trilogi holder 100 procent - hvis man er til genren.

Nå, mit første input på denne side, det bliver nok ikke det sidste :-).

Mvh. ”K”

Skriv ny kommentar: