Oprah har produceret en vitterligt velmenende, ægte og entydigt amerikansk filmoplevelse, der kan være vanskelig at identificere sig med i en verdensdel, hvor vi som minimum ser staten som et nødvendigt onde. Ikke desto mindre er skildringen af en ung piges kamp i et desillusioneret sort Harlem vældig vellykket, og det uagtet, om vi er sorte eller hvide, fra øst eller vest. Lidt mindre Askepot havde gjort “Precious” til en af årets dyrebareste film. Nu er den i stedet endt som en seværdig og solid amerikansk dusinvare.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 cansi 14 år siden

Oprah producerede ikke filmen, hun købte sit navn til at være på som Executive Producer. Hun var så rørt af filmen at hun ville hjælpe med at promoverer den. Hun blev først en del af filmen efter at den havde haft premiere i Sundance og efter at den havde vundet sine priser deroppe :)
Gravatar

#2 Nicki52 14 år siden

Skal se en på søndag. Glæder mig!!
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 MOVIE1000 14 år siden

#2 hvor mange penge har du lige? jeg synes du er inde og se alle biograf film?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 Collateral 14 år siden

#3: Så voldsom er prisen på biografbilletter heller ikke. Hvis man f.eks. er hjemmeboende og ikke har udgifter, så er det vel ret overkommeligt med et par hundrede kroner i måneden? Bare et gæt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 Nicki52 14 år siden

#3
Ser ikke alle film. Prøver på det, men det er svært når pengende slipper op hele tiden. Men efter sommerferien kan jeg ikke se så mange film, for der er jeg i lærer som kok. Så kan jeg få råd til at købe nogle film.

#4
Helt korrekt! :D
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 davenport 14 år siden

Hun er satme en ordentlig schlampe....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Nicki52 14 år siden

#6
Who wanna fuck her?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#8 Kruse 14 år siden

#7: Hendes far åbenbart...

I filmens verden i hvert fald.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 MOVIE1000 14 år siden

#4 jeg siger ikke der e rnoget galt i det, men jeg ville meget hellere vente til filmen blev udgivet på BD/DVD så får man da mere for penge hvis det er det værd
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#10 filmzkim 14 år siden

Ok film :)
4 stjerner herfra.
...Men niveauet har godt nok været lavt i 09.

Skriv ny kommentar: