“The Prestige” er en flot og spændende film, der til trods for sine svagheder byder på glimrende underholdning og en meget charmerende leg med seeren, hvor man konstant forsøger at gætte karakterernes næste træk. På dvd er filmen præsenteret hæderligt, men lydside og ekstramateriale er ikke fuldt tilfredsstillende.
#11 filmz-Bruce 17 år siden
#12 filmz-Is 17 år siden
5/6
#13 filmz-smedt-meister 17 år siden
#14 filmz-clark 17 år siden
Hvad er det lige, der er unaturligt i hans "metoder"? Hvor er "ujævnhederne"? Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener. Filmen glider jævnt og støt fremad, den er fantastisk i sin opbygning, kompleks i sin klipning og storslået i sin fortælling.
Filmen skal ha 5,5/6 fra mig - det der afholder den fra de 6 er, at jeg aldrig rigtig vil komme til at holde af slutningen.
Musikken er fantastisk, og jeg forstår ikke alle de negative anmeldelser, der har været. Sjældent har jeg hørt noget så perfekt mørkt og atmosfæreskabende som lyden fra The Prestige.
#15 filmz-smedt-meister 17 år siden
#16 El vez 17 år siden
At de tricks og den kamp om trylleri vi præsenteres for så er yderst interessant, er naturligvis et stort plaster på såret :)
Nolans egen "Memento" er et godt eksempel på at man godt kan komme helt tæt på karakterer der meget målrettet drives af netop følelser, og hvor dette aspekt er mere overbevisende og medrivende.
#17 filmz-mcclane 17 år siden
#18 filmz-isaac 17 år siden
MEN, her kommer men´et :). Er det ikke på tide at der snart anmeldes film i HD til hjemmebioen?