Ovenpå Scott Stewarts rærlige debutfilm, “Legion”, må jeg erkende, at jeg ikke ligefrem forventede en genistreg, da jeg smækkede “Priest” i afspilleren. Men der er faktisk tale om en ganske hæderlig nyfortolkning af “The Searchers” med kamplystne præster og bestialske vampyrer, som forstår at stoppe, mens legen er god. “Priest” floppede fælt i biograferne, men filmens fåtallige fans kan glæde sig over, at denne Blu-ray indeholder et vidunderligt 3D-transfer, et fænomenalt lydspor og en pæn sjat underholdende ekstramateriale. Nysgerrige sjæle bør bestemt tage et nærmere kig på udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 FixX 12 år siden

På den danske 3D udgivelse af Priest er der kun et engelsk DD 5.1 lydspor. Man skal have fat i 2D udgaven for at have DTS-HD Master lydsporet. Er det den engelske udgave i har anmeldt eller har Sony genudgivet en ordentlig dansk 3D udgave?

Jeg spørger da Sony er klar over fejlen men er meget tøvende om informationer om dette er en om'er eller noget vi bare må leve med.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3134619483] 12 år siden

Filmens idé er som sådan helt ok, udførelsen er dog ikke i top og historien virker sgu en anelse for kort eller fortalt for hurtigt.
Gravatar

#3 Flemming Larsen 12 år siden

Min 3D udgave har også kun DD 5.1, ikke DTS HD MASTER på engelsk.
Gravatar

#4 The Insider 12 år siden

#1, jøsses, du har jo fuldkommen ret! Jeg havde bare regnet med, at det var min PS3, der "downgradede" MA-sporet, når jeg så filmen i 3D, og at det så blev afviklet som DTS-HD MA, når jeg genså den i 2D - der havde jeg glemt at dobbelttjekke, så tusind tak for head's up! Teksten er hermed rettet :-) Hvor er det dog egentlig bizart... (især fordi der medfølger DTS HD MA-spor på andre sprog) Det ændrer selvfølgelig ikke på, at det er et fabelagtigt lydspor, og så er det da vildt, at det ligefrem er lossy. Nok det bedste lossy lydspor jeg har hørt siden Transformers 1.
War. War never changes.
Gravatar

#5 Flemming Larsen 12 år siden

Det mest latterlige er, at hvis du køber den rene 2D udgivelse, så er der DTS HD MASTER lyd på, også på engelsk.
Gravatar

#6 The Insider 12 år siden

Besynderligt! Som om at man skal "straffes" for at punge ekstra meget ud for en 3D-udgivelse... :-) Men det er da dejligt at se, at der er andre, der har erhvervet sig filmen!
War. War never changes.
Gravatar

#7 FixX 12 år siden

#1 Ja lydsporet fejler bestemt intet, var selv yderst imponeret. Men sammenlignet med de andre sprog som har DTS-HD lydspor kan man godt hører forskel og få lige det mere kant, skarphed og dybde som et sådan lydspor kan leverer.

Filmen i sig selv fandt jeg også ret underholdende :)
Gravatar

#8 filmz-loke76 12 år siden

4/6 wow det havde jeg ikke regnet med. Synes knap den er 1/6 værd.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#9 batman291 12 år siden

What!?! 4/6 for filmen - det havde jeg ikke regnet med fra dig. Måske en af de ringste film jeg har set 2011. Normalt følger jeg meget din smag, men her falder du voldsomt igennem. Mage til usamhængende og ligegyldig fortælling...
Gravatar

#10 Ash 12 år siden

Filmen i sig selv synes jeg ikke var særlig god, eller specielt dårlig, men universet synes jeg er interessant nok til at der kan laves en rigtig fed 2'er...

Men den her skal da have 3/6

Skriv ny kommentar: