Ligeledes lader spillets platformsophav sig dårligt skjule, og vore unge helt springer fra tag til tag som en gazelle i løbetid. Energiniveauet er højt, og gennem det meste af filmen er man da også – om ikke voldsomt berørt – så alligevel ganske godt revet med af løjerne. En del af årsagen til det skyldes utvivlsomt den uskyldige gammeldags udformning, der skylder en del til Douglas Fairbanks og Errol Flynns akrobatiske eventyr.

Som handlingen skrider frem, taber løjerne dog en del charme til fordel for overdreven brug af falsk udseende CGI-effekter, og man bemærker fraværet af en ordentlig skurk, der kan yde Dastan lidt reel modstand. Som en actionblockbuster er “Prince of Persia: The Sands of Time” alligevel hæderlig underholdning, men man sidder ikke desto mindre tilbage med en følelse af et potentiale, som filmen aldrig rigtig får udnyttet. Der er stadig læssevis af magi tilbage i det mystiske østen, men denne film lader desværre det meste af det løbe ud i sandet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Highland Park 13 år siden

Lord Beef Jerky (40) skrev:
Episk bitch fight!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42 Lord Beef Jerky 13 år siden

#41 Aaaah, den vækkede lige et par minder... heh.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#43 Highland Park 13 år siden

Fra din tid i hæren? ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#44 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hahaha, du er lige lovligt frisk her kl. midnat, hva'?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#45 Highland Park 13 år siden

Tjoh... jeg har også brugt hele aftenen på at indøve dansen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#46 wimmie 13 år siden

#41

Hehe - tak fordi du mindede mig om det klip :D

"Oi! Stop that!...Silly!"
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#47 Highland Park 13 år siden

#46: Hans sidste sætning mangler, men jeg ville ikke linke til en udgave med så dårlig lyd:
[url= a bit suspect, I think.[/i][/url] :D

Han er også med i starten. Æret være Chapmans minde.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#48 wimmie 13 år siden

#47 Ja, det er rigtigt... Har endda lige købt "And now for something completely different" - tror den bliver smidt på i aften :D

Ja, det var sgu synd at Chapman døde så ung :(
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#49 Highland Park 13 år siden

#48: Han var i sandhed et fantastisk menneske. Fedt at den står på Monty Python i aften! God idé.

Hvis du ikke har læst eller hørt den før, kan jeg varmt anbefale følgende vidunderlige, sjove og meget rørende tale:
Graham Chapman's Memorial Speech by John Cleese from Monty Python
(inkl. videoklip nederst på siden)

John Cleese skrev:
I could hear him whispering in my ear last night as I was writing this:

"Alright, Cleese, you're very proud of being the first person to ever say 'shit' on television. If this service is really for me, just for starters, I want you to be the first person ever at a British memorial service to say 'fuck'!"


Man kan se et kort uddrag af Michael Palins tale samt den efterfølgende fællessang ("Always Look on the Bright Side of Life") her:

Jeg beklager, at jeg fik tråden ud på et sidespor. Chapman ville uden tvivl have sat mig på plads med et "Oi! Stop that!...Silly!". :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#50 wimmie 13 år siden

#49

Tak for klippet :)

Jeg tror det er mange situationer i mit liv hvor jeg godt kunne have brugt en Chapman til at sige "Oi! Stop that!...Silly!" :D

Tror snart den er nød til at stå på Monty Python-marathon; det er faktisk også ved at være længe siden jeg har set "Holy Grail" og "life of Brian" :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: