Ligeledes lader spillets platformsophav sig dårligt skjule, og vore unge helt springer fra tag til tag som en gazelle i løbetid. Energiniveauet er højt, og gennem det meste af filmen er man da også – om ikke voldsomt berørt – så alligevel ganske godt revet med af løjerne. En del af årsagen til det skyldes utvivlsomt den uskyldige gammeldags udformning, der skylder en del til Douglas Fairbanks og Errol Flynns akrobatiske eventyr.

Som handlingen skrider frem, taber løjerne dog en del charme til fordel for overdreven brug af falsk udseende CGI-effekter, og man bemærker fraværet af en ordentlig skurk, der kan yde Dastan lidt reel modstand. Som en actionblockbuster er “Prince of Persia: The Sands of Time” alligevel hæderlig underholdning, men man sidder ikke desto mindre tilbage med en følelse af et potentiale, som filmen aldrig rigtig får udnyttet. Der er stadig læssevis af magi tilbage i det mystiske østen, men denne film lader desværre det meste af det løbe ud i sandet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gizmomis 13 år siden

Fandt filmen ganske underholdende.. og synes den havde uforventet lidt scener der virkede computerlavede (altså hvor det kunne ses).. er dog enig i at man ikke helt følte med karekterene fordi de jo nok alligevel blev genoplivet om lidt..
Gravatar

#2 chronaden 13 år siden

Den var ihvertfakd 3 x så god som Clash of the Asshats

4/6 herfra
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#3 filmz-Bruce 13 år siden

Det bliver vist et straight to homevideo with daughter projekt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Kviesgaard 13 år siden

Jeg kunne måske godt finde på at se den i biografen, selvom filmen nok er på det jævne. Men kan man forvente andet, når det er en Jerry Bruckheimer produktion?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#5 NightHawk 13 år siden

Jeg tager en tur i biografen trods de lunkne anmeldelser, men det er så også kun fordi Captain handsome er med. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#6 filmzkim 13 år siden

#5
Ben Kingsley?
Gravatar

#7 wimmie 13 år siden

#6

:D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 NightHawk 13 år siden

# 6 -

Haha, nej det var nu ikke ligefrem ham jeg tænkte på. :D
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#9 Tommy Kristensen 13 år siden

Hvorfor vidste man bare at udtrykket "løbe ud i sandet" vil være at finde i den her :) Er spændt på hvor mange af de andre medier bruger den. Tror det her bliver en hjemmebif oplevelse for mit vedkommende.
Gravatar

#10 Morpheus 13 år siden

Har glædet mig til filmen, da jeg er stor fan er Prince of Persia: Sands of time spillet og også det nye Prince of Persia: The Forgotten Sands spil. Det med kniven der kan få ham til at gå lidt tilbage i tiden, er et fedt spil element i min bog, men jeg har jo heller ikke set det i brug endnu. Det kan jo være det bare ikke virker på film mediet.

Det bliver nok en hjemmebio film for mit vedkommende. Det med at gå i biografen er squ ikke helt billigt.

Skriv ny kommentar: