Til trods for at jeg var fanget og følte mig indespærret af “Prisoners”, så efterlod filmen mig ikke passiv. Langt fra. Den satte modsatrettede dilemmatanker i gang om forbrydelse, straf og hævn – hvordan ville jeg selv handle? Håber aldrig, jeg finder ud af det, men det var en klaustrofobisk medrivende oplevelse at følge, hvordan Keller Dover håndterede at blive sat over for et problem, han nok ikke burde have handlet på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ispep 10 år siden

Helt enig med anmelderen.

5/6
Gravatar

#2 Mikkel Abel 10 år siden

Jeg er også fuldstændig enig - meget fangende film. Specielt Gyllenhall leverer varen og selvom den ikke rammer helt samme nerve som Zodiac, formår den stadigvæk at skabe den samme intense stemning.

8/10
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#3 The Vossen 10 år siden

Pisse god anmeldelse. Jeg glæder mig
Gravatar

#4 elwood 10 år siden

Men når vi kommer hen mod slutningen så bruger den synes jeg lige lidt for lang tid på og være forklarende.

Men ja udover det, så fin film. Gad vide hvor længe Jake Gyllenhall har øvet sig i hans blinken med øjnene, mener ikke han normal gør det :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 10 år siden

Simpelthen alt for mange usandsynligheder, tilfældigheder og klicheer undervejs for min smag. Hvis manuskriptforfatteren blot havde været mindre doven, kunne dette snildt have været en fremragende film, for den har skam potentialet i det overordnede plot, instruktionen samt præstationerne. Desværre blev jeg irriteret over filmens småfejl undervejs, at jeg til sidst ikke havde den bedste oplevelse. A for effort. 5/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 elwood 10 år siden

Billede 1
What the fog is going on here, is that you Walter?

Billede 2

Hugh: Your hair it's... it's sooo slick I just gotta touch, I need to fee...

Jake: Wow wow back away now just back the fuck away, and stop trying touching my hair

Hugh: but it's so smooooooth and slick I just gotta

Billede 3
Hugh Jackman tog det lidt personlig da en fan, begyndte og rakke ned på Wolverine
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 GustavE 10 år siden

Skal ind at se den om et par dage, glæder mig helt vildt!


#6
Haha ;)
Gravatar

#8 OxxY 10 år siden

Præstationen af skuespillerne er bestemt ikke at betvivle de gør et glimrende arbejde, men hvis man fangede i starten hvad der foregik så bliver midtersessionen lige lovlig lang, og slutningen hvor alting forklares i bedste skåret ud i pap hollywood stil, bliver nærmest søvndyssende, hvilket er synd da filmen egentlig har større potentiale.
Gravatar

#9 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#3

Tusind tak :)
Gravatar

#10 MMB 10 år siden

#9

Vil også lige rose dig! Ikke så meget for din anmeldelse, som dog også er god, men snarere fordi jeg synes, du har gjort et rigtig fint stykke arbejde med at svare på de forskellige henvendelser i trådene! Fortsæt endelig det gode arbejde!

Skriv ny kommentar: