I modsætning til sine efterfølgere er “Rambo: First Blood” en helt igennem plausibel og vedkommende thriller. Den formår både at underholde og sige noget betydningsfuldt om Amerikas behandling af dets veteraner og et af dets histories blodigste kapitler. Javist, der er masser af slagsmål, skuddueller og eksplosioner, men det går aldrig over gevind, og Sylvester Stallones præstation er fremragende. Ærgerligt, at filmen ikke formår at vedligeholde intensiteten hele vejen igennem. Fans vil sætte pris på HD-DVD’ens fornemme AV-præsentation, men der medfølger intet brugbart ekstramateriale. Det er især mærkeligt, eftersom en 6-disc boks blev udgivet for nylig med alle filmene og masser af ekstramateriale. God film, skuffende udgivelse.
Skriv ny kommentar:
#51 Patriarch 17 år siden
Det er muligt Insider betvivlede de fandtes. Men dette var blot en sidebemærkning i forhold til hans pointe, og det som hele diskutionen handler om - nemlig om det passer til filmen.
#52 BN 17 år siden
prangende, højtidelig, svulstig
#53 The Insider 17 år siden
#54 The Insider 17 år siden
#55 Patriarch 17 år siden
Men jeg burde vel ikke undres efter kreationisme tråden... :)
#56 BN 17 år siden
Patriarch, du må virkelig undskylde, at jeg bruger min ytringsfrihed til at lufte lige præcist de tanker JEG gør mig, og at jeg knytter adjektivet "troværdig" sammen med den virkelige verden.
Og eftersom The Insider er enig med mig i, at filmen er forholdsvis realistisk (modsat fortsættelserne), er jeg så uforskammet at jeg tillader mig at mene, at virkelighedens officerer har noget med emnet at gøre. Også dette må du naturligvis meget undskylde... Ja, undskyld at jeg ikke mener, at du eller andre skal styre diskussionen eller bestemme hvad der er relevant at trække frem. Undskyld
#57 BN 17 år siden
;-)
#58 filmz-Mumbles 17 år siden
#59 filmz-Kadann 17 år siden
Mon ikke det bare er slutningen fra bogen? Det er dog ved at være mange år siden, jeg sidst læste den.
#60 filmz-DocDoom 17 år siden
W.t.f.? Vover du at betvivle Bimbo's gerninger? Rambo-filmene er ren dokumentar!