“Ratatouille” beviser, at der fortsat er håb for animationsgenren, der har mønstret et utal af kommercielle, glædesløse makværker de seneste år. Brad Birds Oscar-belønnede værk er ikke nær så engagerende som instruktørens skelsættende “The Incredibles”, men det er trods alt en ekstremt charmerende film om det at følge ens drømme. AV-præsentationen er umulig at sætte en finger på, og både kvantiteten og kvaliteten af ekstramaterialet er høj. Hvis man ejer en Blu-ray-afspiller, har man ingen undskyldning for ikke at købe udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 BN 16 år siden

filmen var alt for langtrukken, da vi så den her hos mig blev vi ved med at kigge på klokken for at se hvornår filmen var færdig og jeg følte bare aldrig noget særligt for historien.


Sommetider er det rart IKKE at være i stand til at udtrykke så meget som en milligram enighed - især når man har bekostet 3 dyre biografbilletter og er gået ind og se filmen med store forventninger.

Synes det er herligt med en film der tager sig god tid til at fortælle sin historie og som ikke behøver at ty til action-sekvenser hele tiden.

Desuden grinte jeg ikke højlydt en eneste gang og jeg føler altså ikke at jeg ikke har humor.


Gør dét så os, der grinede adskillige gange undervejs, til nogle der griner af ingenting???

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 Riqon 16 år siden

Ratatouille er klart én af de bedre. Vinder langt over både Finding Nemo og Incredibles i kreativitet og originalitet. Rart med en ani-film, der skiller sig ud fra mængden og bevarer uforudsigeligheden det meste af filmen.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13 mar16 16 år siden

jeg kan bedre lide deres kortfilm. den nyeste lifted er klart en af de bedste og sjoveste.
Gravatar

#14 elwood 16 år siden

intet slår Luxo Jr.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 deathlikesilence 16 år siden

#3
Helt enig. Teknisk er det deres bedste film, men resten er noget af det dårligste Pixar har lavet. Er hverken sjov og på intet tidspunkt følte jeg rigtigt noget for nogle af karakterne. Og ang. stemmer synes jeg osse den er bund selvom Ian Hom, Peter O'Toole og Janeane Garofalo gør det fint. Næh, "A Bugs Life" er nu stadigvæk min Pixar favorit.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#16 tiany 16 år siden

#11 Næ, som jeg også pointere er det min egen mening, jeg ved skam godt at langt størstedelen af befolkning hos filmz, mener det er den bedste pixar film nogensinde.

Jeg synes bare den er langtrukken, jeg forventer ikke action hvert 5.min, men jeg vil bare godt have lidt at grine af og hvis ikke det er der så skal jeg kunne føle et eller andet historien, hvilket jeg heller ikke gjorder. Jeg kan skam fint se en film der tager sig tid til at fortælle sin historie - men for mig bliver det kedeligt når jeg absolut intet føler for historien - igen min mening.

Hvis jeg bare havde skrevet at jeg ikke grinte en eneste gang under filmen, så havde jeg med sikkerhed modtaget en kommentar om at jeg ikke har nogen form for humor.
Derfor skrev jeg at jeg altså ikke føler jeg ikke har nogen form for humor.
Det betyder ikke at jer der grinte hele vejen igennem griner af ingenting, blot at det humor der er i filmen ikke er min form for humor og den er efter min mening ikke på højde med de andre pixarfilm (eller måske er den blot på så højt kunstnerisk niveau at jeg er stået af).
Valar morghulis
Gravatar

#17 rockysds 16 år siden

Jeg synes, filmen var ganske udmærket. Den var bare så forfærdelig underlegen i forhold til "Persepolis", at jeg tit kommer til at nedvurdere den.

Teknisk er "Ratatouille" en rigtig flot film. Sjov, hyggelig og sød. Men at den skulle være et mesterværk af nogen slags, kan jeg bare ikke se.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#18 Skeloboy 16 år siden

Jeg istemmer mig koret af folk, der ikke kan lide den. Jeg forstår slet, slet ikke hvad det gode ved Ratatouille er...jeg fik lyst til at stoppe den en hel del gange...hvis det ikke var for det tekniske, så fik den 1/6...men vil nu strække mig til en 2/6, men så er jeg også flink
Gravatar

#19 Lethal Injection 15 år siden

Er der ikke "cine-explore" ligeseom på Wall*E?
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#20 The Insider 15 år siden

#19, jo, det er rigtigt. Jeg glemte at nævne i anmeldelsen, at de nævnte featuretter kan ses under filmen, når man slår den funktion til - det er blevet tilføjet, tak :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: