“Ratatouille” beviser, at der fortsat er håb for animationsgenren, der har mønstret et utal af kommercielle, glædesløse makværker de seneste år. Brad Birds Oscar-belønnede værk er ikke nær så engagerende som instruktørens skelsættende “The Incredibles”, men det er trods alt en ekstremt charmerende film om det at følge ens drømme. AV-præsentationen er umulig at sætte en finger på, og både kvantiteten og kvaliteten af ekstramaterialet er høj. Hvis man ejer en Blu-ray-afspiller, har man ingen undskyldning for ikke at købe udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Ligeså snart DK udgaven kan fås til under 200,-, så ryger den i kassen. Så der går nok 2-3 år ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 elwood 16 år siden

#1
hehe



J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 tiany 16 år siden

Og jeg er så den eneste på filmz og i hele verdenen (eller sådan føles det i hvert fald) der ikke bryder sig om Ratatouille. Altså forstå mig ret filmen er vildt godt lavet og det er nogle søde hovedpersoner, men filmen var alt for langtrukken, da vi så den her hos mig blev vi ved med at kigge på klokken for at se hvornår filmen var færdig og jeg følte bare aldrig noget særligt for historien. Desuden grinte jeg ikke højlydt en eneste gang og jeg føler altså ikke at jeg ikke har humor.
Efter min menning en af de dårligste pixar film
Valar morghulis
Gravatar

#4 Highland Park 16 år siden

Skuffende anmeldelse. Meget fin og velskrevet som altid fra The Insiders hånd, men den er lidt for kort og beskæftiger sig jo mere med animationsgenren som helhed end dette specifikke eksemplar. Måske du hellere skulle have skrevet en artikel om Brad Bird? :)
Og at "Lifted" ligefrem skulle være en genistreg, synes jeg nu er at tage munden for fuld. Men okay, hver sin smag. Og Bruce har jo som bekendt den bedste i verden, så hvis han er enig med dig... :P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 lagoni 16 år siden

#3 - jeg kunne ikke skrive det bedre selv, helt enig. Jeg syntes desuden slutningen gjorde filmen endnu dårligere end jeg havde troet muligt. Keeeedelig film.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#6 filmz-arnebjarne 16 år siden

#1 hvis man ellers kan finde andre film man gider at have i puljen, eller slår sig sammen med andre kan man jo allerede få den til under 200 via 3 for 2 halløj.

Jeg tog selv sidstnævnte model for at få fingre i den fra moviezoo. Blockbuster kører også 3 for 2, men ved ikke om Ratatouille er med i deres pulje.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 16 år siden

#6 Takker!!! Det lykkedes mig at spare 279,- på Ratatouille, Cars og et stk. Pirates film. Super :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 filmz-Narniabæver 16 år siden

Filmen burde have været kortere, og fokusere mere på rotterne.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#9 filmz-humon 16 år siden

Jeg syntes absolut heller ikke den her film var meget værd. Nogle tegnefilm kan sagtens slippe af sted med at være langsomelige og rolige, men Ratatouille var ikke en af dem. Jeg sad også konstant at kikkede på mit ur, og håbede på at den snart ville slutte.
"You don't stop being afraid of spiders just because the world's blown up" - Simon Pegg
Gravatar

#10 mar16 16 år siden

ham Anton Ego minder mig om en eller anden, men det svært at sætter finger på hvem...;D

Skriv ny kommentar: