Der er snart ikke tal på, hvor mange gange de tre “Ringenes herre”-film er blevet (gen)udgivet i forskellige versioner. Denne gang er årsagen så, at filmene nu kan fås på Blu-ray. Men når alt kommer til alt, er der ikke så meget nyt at komme efter. Med det sagt er nærværende eventyr en fryd for sanserne og en udfordring for den menneskelige indsigt. Filmene er i sig selv unikke mesterværker, men det til trods er der ikke noget, som gør lige præcis denne udgivelse til noget særligt i forhold til de foregående af slagsen.
Læs også Filmz-artiklen: Fantastiske fortællinger – Eventyrfilm.
Skriv ny kommentar:
#1 zamm- 14 år siden
Men jeg venter tålmodigt på de Extended editions, der forhåbentlig kommer, eller bare udgaverne hvor Extended Editions er på! Man kunne jo godt lægge biografversionerne på dem også, fordi Blu-ray er altså et herligt format.
#2 jona 14 år siden
#3 filmz-Utyske 14 år siden
#4 HonoDelLoce 14 år siden
For det andet forstår jeg ikke, at anmelderen nærmest "brokker" sig over de "mange" udgivelser af LoTR ? Er der ikke kun 3 (BD inklusive) ?
#5 Collateral 14 år siden
#6 HonoDelLoce 14 år siden
Og det samme med extended med og uden gaver .. Så længe skiverne indeholder det samme..
Snak om mange udgivelser, så er Star Wars jo stjerneeksemplet (høhø) .. Hvor der jo nærmest kommer en ny udgivelse hver 5 år med nye scener, nye effekter og blablabla..
LoTR har bio-cut og extended cut - to udgaver som rigtigt mange blockbusters får nu til dags..
#7 MOVIE1000 14 år siden
#8 Collateral 14 år siden
#9 filmz-Utyske 14 år siden
Der er også de såkaldt limited editions, der indeholder begge udgaver af filmene.
Men, jeg vil give honodelloce ret at der altså ikke er SÅ mange forskellige udgaver - reelt er der kun tre udgaver af LOTR på dvd:
Biografudgaverne
Extended Edition m. alt ekstramaterialet i de store, fine bokse
Limited Edition m. begge udgaver af filmene og uden noget som helst ekstramateriale.
Den sidste udgave af filmene er så stærkt overflødig, fordi man kan købe en boks med de tre lækre EE-udgaver på dvd til 100-150 kr.
#8 -
Der er biografudgaverne, SE fra 97 og SE fra 04, så jo, tre udgaver.
#10 filt 14 år siden