Der er snart ikke tal på, hvor mange gange de tre “Ringenes herre”-film er blevet (gen)udgivet i forskellige versioner. Denne gang er årsagen så, at filmene nu kan fås på Blu-ray. Men når alt kommer til alt, er der ikke så meget nyt at komme efter. Med det sagt er nærværende eventyr en fryd for sanserne og en udfordring for den menneskelige indsigt. Filmene er i sig selv unikke mesterværker, men det til trods er der ikke noget, som gør lige præcis denne udgivelse til noget særligt i forhold til de foregående af slagsen.

Læs også Filmz-artiklen: Fantastiske fortællinger – Eventyrfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 13 år siden

Fin anmeldelse, som jeg dog ikke var overrasket over! :)

Men jeg venter tålmodigt på de Extended editions, der forhåbentlig kommer, eller bare udgaverne hvor Extended Editions er på! Man kunne jo godt lægge biografversionerne på dem også, fordi Blu-ray er altså et herligt format.
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 jona 13 år siden

Hvad er det for en grøn stråle, der er ved at skyde Gandalf på det første billede?
Gravatar

#3 filmz-Utyske 13 år siden

Jeg må erkende at jeg ikke helt forstår video-karakteren. Umiddelbart lyder beskrivelsen ikke direkte negativ og heller ikke ovenud positiv, men alligevel får den 5/6.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 HonoDelLoce 13 år siden

For det første forstår jeg heller ikke billed-kvaliteten (slet ikke i forhold til hvad man hører andre steder fra)

For det andet forstår jeg ikke, at anmelderen nærmest "brokker" sig over de "mange" udgivelser af LoTR ? Er der ikke kun 3 (BD inklusive) ?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 Collateral 13 år siden

#4: Tjo, der er vel standard dvd-udgaverne, så kom der en samlet boks med dem. Så kom de extended editions i standard og en større udgave (hvor der fulgte figur el. andet med.) Så kom disse her Definitive udgaver, som basically vidst var det samme, og sidst kom den samlede udgave af Extended Editions. Ved ikke om de alle gælder, men det er trods alt en del. Selvom mange af dem er ens.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 HonoDelLoce 13 år siden

At du kan købe filmene hver for sig og i en boks er vel ikke to forskellige udgivelser ?

Og det samme med extended med og uden gaver .. Så længe skiverne indeholder det samme..

Snak om mange udgivelser, så er Star Wars jo stjerneeksemplet (høhø) .. Hvor der jo nærmest kommer en ny udgivelse hver 5 år med nye scener, nye effekter og blablabla..

LoTR har bio-cut og extended cut - to udgaver som rigtigt mange blockbusters får nu til dags..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 MOVIE1000 13 år siden

#6 det kaldes for jubilæums udgivelser (LOL;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Collateral 13 år siden

#6: Er der ikke kun tre udgaver af Star wars? Almindelig, special edition også den fra 00'erne?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 filmz-Utyske 13 år siden

#5 -

Der er også de såkaldt limited editions, der indeholder begge udgaver af filmene.

Men, jeg vil give honodelloce ret at der altså ikke er SÅ mange forskellige udgaver - reelt er der kun tre udgaver af LOTR på dvd:

Biografudgaverne
Extended Edition m. alt ekstramaterialet i de store, fine bokse
Limited Edition m. begge udgaver af filmene og uden noget som helst ekstramateriale.

Den sidste udgave af filmene er så stærkt overflødig, fordi man kan købe en boks med de tre lækre EE-udgaver på dvd til 100-150 kr.

#8 -

Der er biografudgaverne, SE fra 97 og SE fra 04, så jo, tre udgaver.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#10 filt 13 år siden

#9, der er nu masser af nyt ekstramateriale på Limited Edition. Rettere sagt kun nyt materiale, der varer adskillige timer. At de så godt kan kaldes overflødige alligevel, er en anden sag. :)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: