Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.
#141 filmz-cluas 19 år siden
Du burde også rette de pinlige stavefejl på din profil, men det er typisk - og jeg er sgu ligeglad...
Min pointe er at det ikke er særlig fedt, hvis der kun er blevet anmeldt 5 DVD er på 3 måneder :(
Ærgeligt !!!
#142 filmz-Kadann 19 år siden
Rette fejl i en profil hvor der ikke står noget? Ookay..
#143 evermind 19 år siden
#144 filmz-cluas 19 år siden
#145 19 år siden
Der er også mange andre ting jeg ville have gjort meget anderledes - ja, i alle tre film (væk med humoren, Varge-angrebet i TTT m.v.) men sådan er der jo så meget.
Endelig fatter jeg ikke, at man i så store produktioner kan have så mange og så grove bloopers, som i LOTR-trilogien.
Vedr. karakteren: Jeg forstår slet ikke, at folk kan give TTT og ROTK 6 stjerner. TTT synes jeg er decideret svag i begge udgaver, mens ROTK er en god film, der imidlertid ikke er helt tro mod bogens stemning, modsat FOTR, der trods mange ændringer i f.t. bogen fanger dennes atmosfære meget bedre. FOTR er hestehoveder foran de andre hvad angår genskabelsen af Tolkien-ånden.
Der er jo lige så mange holdninger, som der er seere. Men min er naturligvis mest korrekt...
#146 19 år siden
#147 19 år siden
#148 McPeter 19 år siden
Til gengæld er jeg enig med hvad du skriver i #146 - synes faktisk også selv at lige bestemt den scene af alle så lidt kunstig ud... Men det kan jo være at han kan få sig en venskabelig sludder med George Lucas om hvordan man retter i sine film senere hen til når han skal udgive LOTR Extended Mega Super Special Anniversary Edition om nogle år... :-)
#149 19 år siden
#150 McPeter 19 år siden
Ok, kongruensen halter måske lidt mellem original og EE klippene lige på det her punkt...
Enig at scenen sagtens kunne have været lavet anderledes (og måske bedre?!), men synes nu ikke den er så dårlig som du vil gøre den til.
Tror meget det er en smagssag... Jeg blev visuelt og lydmæssigt tilfredsstillet af filmene, så jeg kan godt se bort fra de ændringer der nu engang er... Synes at PJ har leveret en pragt-præstation som jeg er overbevist om at mange andre ikke ville have været kommet tilnærmelsesvist i nærheden af hvis de havde prøvet...