Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 filmz-cluas 19 år siden

Det var dog ærgeligt #Kadann, at du ikke bare blander dig udenom, så, hvis du aligevel ikke har noget at sige.
Du burde også rette de pinlige stavefejl på din profil, men det er typisk - og jeg er sgu ligeglad...

Min pointe er at det ikke er særlig fedt, hvis der kun er blevet anmeldt 5 DVD er på 3 måneder :(

Ærgeligt !!!
/Cluas
Gravatar

#142 filmz-Kadann 19 år siden

#141 -

Rette fejl i en profil hvor der ikke står noget? Ookay..
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#143 evermind 19 år siden

thomasb84: the second coming...? :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#144 filmz-cluas 19 år siden

Stadig ærgeligt :(
/Cluas

#145 19 år siden

#55: Du skriver at det er godt at
Mouth of Sauron-scenen
er kommet med. Enig. Men hvorfor fanden
skal han dø?
Det er fuldkomment unødvendigt og tåbeligt. Scenen i bogen, hvor
Gandalf river Frodos ting fra ham og The Mouth herefter forskræmt fortrækker
er meget mere effektfuld.

Der er også mange andre ting jeg ville have gjort meget anderledes - ja, i alle tre film (væk med humoren, Varge-angrebet i TTT m.v.) men sådan er der jo så meget.

Endelig fatter jeg ikke, at man i så store produktioner kan have så mange og så grove bloopers, som i LOTR-trilogien.

Vedr. karakteren: Jeg forstår slet ikke, at folk kan give TTT og ROTK 6 stjerner. TTT synes jeg er decideret svag i begge udgaver, mens ROTK er en god film, der imidlertid ikke er helt tro mod bogens stemning, modsat FOTR, der trods mange ændringer i f.t. bogen fanger dennes atmosfære meget bedre. FOTR er hestehoveder foran de andre hvad angår genskabelsen af Tolkien-ånden.

Der er jo lige så mange holdninger, som der er seere. Men min er naturligvis mest korrekt...

#146 19 år siden

Tilføjelse: Endvidere er kvaliteten af effekterne i de tre film utroligt svingende. Ex: Nogle gange ligner Gollum et rigtigt levende væsen, andre gange ligner han Roger Rabbit på en dårlig dag. En af de dårligste effekter overhovedet er dét hvor
Gollum synker ned i lavaen og ringen smelter
. (Spoiler-tegn, hvis nogen ikke har læst bogen!) Hvis man ser ekstramaterialet til ROTK Extended fremgår det da også, at de knap havde tid til at lave denne scene færdig, inden filmen skulle afleveres, og at grafikerne drog et lettelsens suk, da Jackson nikkede ok til scenen. Han har nok været træt / under pres, siden han kunne være så ukritisk.

#147 19 år siden

Ham der thomasb84 er da noget af det sjoveste jeg længe har set. Tænk at der virkelig var nogle, der i alvor forsøgte at korrekse ham og få ham på rette spor. Strange.
Gravatar

#148 McPeter 19 år siden

#145 - det du skriver her drejer sig jo om det evindelige diskussion om hvorvidt det er ok at ændre på materialet fra bog til film. IMO er det fint nok at lave nogle ændringer hvis man mener det fungerer bedre sådan på film end det gør på bog. Alene hvordan filmene er bygget op kronologisk er anderledes og det ændrer jo lidt på nogle ting og hvordan de virker overfor publikum...
Fx at vi godt ved Frodo er i live når vi ser Mouth of Sauron, ændrer jo lidt på hans 'spændings'-effekt... Bare for at tage et eksempel...

Til gengæld er jeg enig med hvad du skriver i #146 - synes faktisk også selv at lige bestemt den scene af alle så lidt kunstig ud... Men det kan jo være at han kan få sig en venskabelig sludder med George Lucas om hvordan man retter i sine film senere hen til når han skal udgive LOTR Extended Mega Super Special Anniversary Edition om nogle år... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

#149 19 år siden

#148: Enig i, at man skal kunne ændre fra bog til film. Jeg synes blot, at en ændring skal tjene et formål. Det er f.eks. en god ændring, at man i FOTR har sendt en
huletrold på banen til at 'spidde' Frodo
i stedet for den alm. ork i bogen. Hér tjener det et formål, fordi sidstnævnte nok visuelt ville blive for tam. Omvendt har jeg svært ved at se formålet med den i #145 omtalte ændring, der får
Aragorn til at fremstå uædel, da han hugger en 'diplomat'-figur ned.
Og hvor bliver liget og hesten egentlig af? I det næste shot er de umiddelbart væk. Ok, en hurtig hest kunne være løbet, men liget..?
Gravatar

#150 McPeter 19 år siden

#149 - Hvis nu hesten er stukket af med liget?! ;-)
Ok, kongruensen halter måske lidt mellem original og EE klippene lige på det her punkt...

Enig at scenen sagtens kunne have været lavet anderledes (og måske bedre?!), men synes nu ikke den er så dårlig som du vil gøre den til.
Fx virker Aragorn nu endelig fast besluttet på at dele håndmadder ud, hvor han tidligere i historien har været meget tvivlende på sig selv og sine evner... Ved godt det også fremstår flere andre steder, men hér sender han bare et stort 'fuck dig...og luk røven' til Sauron og jeg synes personligt at det var ret fedt - måske fordi jeg selv sad og havde lyst til at gøre det samme?! :-)

Tror meget det er en smagssag... Jeg blev visuelt og lydmæssigt tilfredsstillet af filmene, så jeg kan godt se bort fra de ændringer der nu engang er... Synes at PJ har leveret en pragt-præstation som jeg er overbevist om at mange andre ikke ville have været kommet tilnærmelsesvist i nærheden af hvis de havde prøvet...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: