Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.
#151 19 år siden
#152 Yossarian 19 år siden
fatter ikk de har taget så meget fra...
den er meget bedre som S.E end som normal...
6/6
#153 filmz-gustav12 17 år siden
#154 dolphinfriendly 17 år siden
#155 Slettet Bruger [1397930431] 17 år siden
#156 BN 16 år siden
#157 filmz-DocDoom 16 år siden
Dén vinkel vil jeg give dig ret i. Jeg har selv tænkt det samme. Jeg har også tænkt over, hvad PJ kunne have gjort anderledes, da spøgelserne jo også er uovervindelige i bogen.
#158 filt 16 år siden
#159 filmz-DocDoom 16 år siden
#160 BN 16 år siden
Théoden og hans Rohan-krigeres storslåede angreb på Pellenor-sltten VAR nødvendig og gjorde en markant forskel. Men de var stadig i undertal, eftersom krigerne på elefanterne/olifanterne kom orkerne til undsætning, og eftersom de drage-ridende Ringånder også udgjorde en nærmest uovervindelig fjende. ... Husk på følgende samtale tidligere i filmen:
Gamling: 'Der er kommet alt for få. Vi kan ikke besejre Mordors hære.'
Théoden: 'Nej, det kan vi ikke. Men vi vil ikke desto mindre møde dem i kamp.'
De udødes hære nåede først frem, da slaget var langt fremskredent, fordi Aragorn (ledsaget af Gimli og Legolas) først skulle opsøge og overtale dem og derpå kapre skibene.
Théoden kendte ikke noget til formålet med Aragorns afgang fra Rohan-lejren (han udtrykte blot tillid til at Aragorn vidste hvad han gjorde), og derfor ventede han naturligvis ikke på at de tusinder af udøde skulle ankomme og udradere ork-hæren og derved afgøre slaget.