Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-karinotzen 19 år siden

Jeg synes at man, når man ser Return of the King Extended DVD Edition sidder tilbage med følelsen af at man har været vidne til noget helt specielt.

Især musikken og de flotte billeder er med til at man føler sig en del af Middle Earth.

Ekstra materialet er helt i særklasse. Jeg elsker at høre om skuespillernes oplevelser og hvordan de har lavet de helt spektakulære special effects.

Topkarakter herfra!!!!!
Gravatar

#62 KEiZ 19 år siden

På ekstra materialet, gives der for de fleste af de ekstra scener en god grund til de ikke var med, og at Peter Jackson finder biografversionerne bedst, dog er han glad for scenerne han har puttet ekstra ind nu men de gør ikke filmen bedre bare længre og flere af dem ødelægger tempo og rytmen i filmen.
Alle scenerne og de forlængede klip havde "fejl" der gjorde de ikke virkede i den samlede film

Jeg er enig i som der er blevet nævnt tidligere i denne tråd at det ROTK ikke havde samme behov som TTT for at blive forlænget, og filmen har nu en længde der gør den svær at bare lige smide på og se, men den er stadig fantastisk.
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#63 filmz-energie 19 år siden

Som den burde være vist i første omgang :)
Gravatar

#64 Outbound Sith 19 år siden

4 timer og 10 minutter, hvoe jeg måske sammenlagt kedede mig i 3 minutter. Hvis man tager i betragtning, at jeg allerede har set bio-versionen så mange gange, at jeg kan den til hudløshed, så synes jeg, at det siger en del.

Den bedste film nogensinde er blevet endnu bedre. 6½/6 (Ja, jeg er lidt useriøs der...)

Og hvis jeg nu skal være MEGA nørdet og prikke lidt til azathoth's ellers udmørkede anmeldelse, så er Orthanc jo ikke i nærheden af at være 500 meter høj! Minas Tirith er ca. ½ kilometer fra porten til toppen af Ecthellions tårn, men Orthanc er ca. 500 fod, altså "kun" ca. 150 meter højt...

Nerd out.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#65 McPeter 19 år siden

Men stadig - ved siden af et 150m højt tårn burde man alligevel læne nakken en del tilbage for at tale (med almindelig lydstyrke iøvrigt) til dem der står på toppen... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#66 cyberzed 19 år siden

#65 Og dog det er jo ikke to små elverbørn der lige får en sludder ... det er trods alt en white mage og en "fallen" white mage :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#67 filmz-cluas 19 år siden

Jeg har givet filmen 2 stjerner.... ;-)
/Cluas
Gravatar

#68 filmz-karlerminven 19 år siden

CooL... men pas på min spoiler :D

Filmen slutter med at de gode vinder fordi ringen bliver destrueret

Må sku hellere få mig denne film, den ser lidt for fed ud i fuld udgave, er det overhovedet fuld udgave?

1'eren kom aldrig i fuld udgave fordi Tom Bombadil (hvordan staves det?) ikke var med, ret skod egentlig!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#69 El vez 19 år siden

#68 Nej, heldigvis er ingen af Ringenes Herre filmene slaviske genfortællinger af Tolkiens værk, så ingen af filmene er hvad du kalder 'fuld udgave'.

Al respekt til Tolkien, men det ville aldrig fungere at overføre hans bog direkte til filmmediet.

Tolkien var også selv klar over dette, det var en af grundene til han i sin tid solgte filmrettighederne for en slik.

Det er til gengæld lykkedes den gode Hr. Jackson at stykke en glimrende fantasytrilogi sammen, der indebærer de største og vigtigste elementer i Tolkiens bøger, hvis man gerne vil have mere med end der blev vist i biografen, kan man jo passende kaste sig over disse fantastiske Extended Ed. dvd'er, der giver mere dybde og indeholder flere detaljer fra bøgerne - Return Of The King, Extended Ed. er ingen undtagelse.

6/6 Herfra, men se theatrical cut først..

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#70 El vez 19 år siden

Lige en enkelt ting til anmelderen og kritikerne af Witch King vs Gandalf scenen, så er den nærmest 100% identisk med udlægningen i bogen.

Det faktum at der ikke er nogen forløsning, samt at øjeblikket bliver afbrudt af Rohirrims ankomst er fuldstændig tro mod bogen..

Jeg synes det at Witch King næsten får krammet på Gandalf i filmen, gør Witch King ekstra skræmmende. Han burde ikke kunne dræbe Gandalf når det kommer til stykket, men han får alligevel fyret noget af det mest blærede dialog af, hvilket også er taget lige ud af bogen, og vist at har en indflydelse selv mod så stærk en modstander som Gandalf.

Begge karakterer har ret vigtige gøremål senere i kampen, så deres dyst kan nødvendigvis kun ende forholdsvis åben.

Nu er Gandalfs rolle i trilogien en slags guide eller værge, han er ikke helten og det er ikke ham der skal afgøre slagene, derfor synes jeg hans rolle i filmene svarer ret godt til den i bogen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: