Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-herskegut 19 år siden

Fantastisk film, står klart for mig noget af det største der er lavet.

Alligevel er der noget som får mig til at tænke..
Der hvor shelob (staves det sådan?) stikker Frodo med sin brod, der burde da ikke ske noget med ham der.. han har jo hans Mithril armor på. :)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#72 JannikAnd 19 år siden

Det må jeg faktisk give dig ret i - det har jeg slet ikke tænkt på...

Hvis jeg ikke husker forkert bliver Frodo bidt i nakken i bogen - og ikke stukket i maven som i filmen.
Gravatar

#73 McPeter 19 år siden

Det kan være det er sådan en 'afstumpet bluse'-agtig rustning eller også har han måske bare slået en knude foran? :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#74 Nexiz 19 år siden

Kan ikke være andet end fuldstændig enig med El vez. Personligt kan jeg blive træt af at høre på Tolkien "purister", som skal brokke sig over at hver evig eneste detalje fra bogen ikke er med i filmen; så se dog i øjnene at det bare ikke dur på film! :)

Og lige en ting mere. Jeg har lige set ekstramaterialet, og... er det bare mig... eller er Phillipa Boyens ikke pludselig blevet ret fed? *g*
Gravatar

#75 Outbound Sith 19 år siden

#69 Hun har altid været lidt stor, men ja, hun har nok trøstespist lidt for i de sidste stressede måneder.

Synes nu stadig at hun er en super-charmerende "Queen of Geeks". :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#76 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

Jeg har lige set ROTK EE... Jeg har set biograf versionen 2 gange, og må indrømme at jeg ikke synes der er så stor forskel på de to film. De 50 minutter kunne efter min mening være brugt bedre.

Spiolers:
Jeg fatter ikke hvorfor de ikke havde Sauroman til sidst, det er en af de bedste overraskelser i bogen, den kunne også have gjort slutningen en anelse mere spændende.

Man kan nå at lave meget på 50 minutter, desvære synes jeg ikke at filmen har fået så meget nyt at byde på.

Jeg kan stadig bedst lide den første film, der er stadig intet der overgår de første 15 minutter hvor man ser Sauron dele øretæver ud.
Gravatar

#77 Nexiz 19 år siden

De forklarer grunden til at
Saruman optræder i starten af filmen meget udførligt i ekstramaterialet. Filmen handler om Frodo og hans opgør med Ringen/Sauron. At sætte Saruman ind til sidst ville være et kæmpe anti-klimaks og totalt ødelægge filmens flow. Men jeg gi'r dig ret i at det virker udemærket på bogform.

Phillipa Boyens har altså tillagt sig mere end én ekstrahage siden extras til Two Towers.

Desuden synes jeg også det var meget overraskende at høre Fran Walsh' stemme i ekstramaterialet om Cameron Duncan (omend man stadig ikke så videooptagelse af hende). (og jeg ved godt at man også hører hende som Nazgulernes skrig, men det gælder lissom ikke *g*)
Gravatar

#78 filmz-m1kk£l 19 år siden

[/spoiler] scenen med witchking er den sejeste jeg har set
Gravatar

#79 BN 19 år siden

EE-udgaven af ROTK er helt klart bedre end biograf-versionen. Det var utilfredsstillende ikke at se hvad der blev af Saruman og Grima, og også at man ikke fik nogen forklaring på eller baggrund for at Eowyn stod glad og smilende ved Faramirs side, da Aragorn gik forbi sammen med sin kommende brud Arwen.

Scenen med Sarumans død kan ikke med rette siges at "forsinke" handlingen, for den er jo i sig selv en vigtig del af historien, og scenen indeholder så gode replikker og så stærk dramatik, at man føler sig godt underholdt og bestemt ikke savner at komme andre steder hen, mens dette optrin står på.

Scenerne fra helbredelseshusene er også et yderst velkomment og filmisk nødvendig åndehul mellem slaget ved Minas Tirith og slaget ved den sorte port. Det virkede ikke særlig godt i biograf-versionen, at Gondors og Rohans soldater plus deres forskellige hærførere havde så meget energi at de så hurtigt kunne ride lige fra det ene slag og til det andet. I EE-udgaven ser man de sårede blive plejet, og turen ud til den sorte port tager længere tid (hvilket passer bedre med geografien), og man også ser mere til troppebevægelserne inde i Mordor, hvor Sam og Frodo for en kort stund bliver optaget i orkernes hær.

Desuden er det en klar forbedring at vi ser hvad er bliver af ham ork-hærføreren der til forveksling ligner Klokkeren fra Notre Dame, og dramatikken bliver også klart forbedret i kraft af, at vi nu ser Nazgul-anføreren forsøge at gøre alvor af sine ord "I will break him!" (som man hørte ham sige i biografversionen) og angribe Gandalf. På samme måde lægges der også meget bedre op til slaget ved den sorte port, idet vi nu ser Saurons Mund komme ud før ork-hæren.

Ligesom EE-udgaverne af FOTR og TTT gav disse film mere dybde og mere tid til personskildring, og også forstærkede dramatikken, således er det også med EE-udgaven af ROTK.

Jeg vil uden forbeholde betegne EE-udgaven som et fuldendt mesterværk.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#80 jensen123 19 år siden

79
Jeg vil give dig fuldst;ndig ret i hvert eneste ord du har skrevet. Jeg har lige set den i dag og kan slet ikke finde noget darligt om den.
denne her udgivelser fantastisk og ligger klart pa hojde med de to andre ee-versioner. Og ee-versionen er ikke kun for nQrderne, da den jo er sa meget bedre end bio-versionen!

Skriv ny kommentar: