“RoboCop” lider ikke af metaltræthed eller trænger til smørelse. Der er intet mekanisk over José Padilhas forrygende nytænkning af den gamle 80’er-klassiker. Alt spiller. Og balancen imellem filosofisk og psykologisk dybde, spidende samfundskritik og hårdtslående action er fuldendt. Takket være dette nye take på menneske og maskine bliver Murphy nemmere at identificere sig med, end han var i originalen. Når han så tilmed er bakket op af afrundede karakterer på begge sider af den gode morale, er det lige før, at “RoboCop” anno 2014 overgår sit eget forlæg.
Se også: Filmz TV: “RoboCop”-interview med Jackie Hearle Haley
#41 Ispep 10 år siden
Øhhh? Ja, og hvad så mener du? Havde filmen den rating som DU ønskede ville du næppe bruge dette åndsvage argument som forsvar af filmen. Det du i virkeligheden siger er, at alle ratings er useriøse - fordi trolls og fanboys er en del af imdb. Så ta' afstand fra siden, det ville jeg da bedre forstå end forsvare en film du synes ligger for lavt - med at det vrimler med trolls og det må være grunden.
#42 Fredag 10 år siden
#43 Ispep 10 år siden
HAHA!! Velformuleret og fornuftig kommentar ;)
#44 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
mere billedligt end ønskværdigt :-0
#45 Alex- 10 år siden
Så du vil altså mene at Robocop er dårligere end Dredd og kun lige bedre end Total Recall med 0.4?
#46 Ispep 10 år siden
Tror ikke jeg ved, hvor du vil hen med det? Men ja, Dredd er en bedre film end Robocop 2014. Total Recall 2012 finder jeg ikke specielt god heller, så....
#47 Driver 10 år siden
Jeg skriver, jeg tror det skyldes fanboys har sat deres præg. Det er ikke det samme som at sige, at det kun er fanboys, der har stemt. Flueknep lidt mere, gider du? Eller evt. få dig et liv - Vælg selv. :)
#48 Driver 10 år siden
Elsker også dig. Er vild med typer som dig, der i deres negative syn på livet giver den ene film efter den anden negativ omtale og har svært ved at kapere nye ansigter på forummet, samtidig med, at de dog lige kan finde energi til at skamrose et fåtal herinde i en nærmest homo-erotisk seriøsitet, alene for at få lidt kærlighed igen - Alt sammen i en alenlang plat og pinagtig ihærdighed for at fremstå velformulerede og intelligente - For det gør du. God røv og god weekend.
Hils den udblokerede hjemme i dit hus på havnen ;)
#49 Fredag 10 år siden
#50 Driver 10 år siden