“RoboCop” lider ikke af metaltræthed eller trænger til smørelse. Der er intet mekanisk over José Padilhas forrygende nytænkning af den gamle 80’er-klassiker. Alt spiller. Og balancen imellem filosofisk og psykologisk dybde, spidende samfundskritik og hårdtslående action er fuldendt. Takket være dette nye take på menneske og maskine bliver Murphy nemmere at identificere sig med, end han var i originalen. Når han så tilmed er bakket op af afrundede karakterer på begge sider af den gode morale, er det lige før, at “RoboCop” anno 2014 overgår sit eget forlæg.

Se også: Filmz TV: “RoboCop”-interview med Jackie Hearle Haley

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Ispep 10 år siden

Driver (40) skrev:
For det vrimler slet ikke med fanboys, trolls og useriøse karaktergivninger på IMDB. Sleeet ikke.


Øhhh? Ja, og hvad så mener du? Havde filmen den rating som DU ønskede ville du næppe bruge dette åndsvage argument som forsvar af filmen. Det du i virkeligheden siger er, at alle ratings er useriøse - fordi trolls og fanboys er en del af imdb. Så ta' afstand fra siden, det ville jeg da bedre forstå end forsvare en film du synes ligger for lavt - med at det vrimler med trolls og det må være grunden.
Gravatar

#42 Fredag 10 år siden

# 41 Præcis, det er et argument grebet til lejligheden, uden hold i andet end spekulationer, sandsynligvis som du siger, for at forsvare filmen blot. Det ville jo også være et typisk tomt postulat fra Driver, der lukker mere varm luft ud end en analudblogget havneluder:-)
Gravatar

#43 Ispep 10 år siden

#42

HAHA!! Velformuleret og fornuftig kommentar ;)
Gravatar

#44 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Fridag (42) skrev:
lukker mere varm luft ud end en analudblogget havneluder:-)


mere billedligt end ønskværdigt :-0
Doctor Last Warning
Gravatar

#45 Alex- 10 år siden

Ispep (37) skrev:
Filmen fortjener bestemt ikke mere end 6.7 da, det er også mere end rigeligt for middelmådighed. Og så tror jeg ikke en skid på "fanboys af originalen". Filmens kritiske modtagelse er meget lunken hvis man tjekker RT. Så måske er der blot tale om en svag film.


Så du vil altså mene at Robocop er dårligere end Dredd og kun lige bedre end Total Recall med 0.4?
Gravatar

#46 Ispep 10 år siden

#45

Tror ikke jeg ved, hvor du vil hen med det? Men ja, Dredd er en bedre film end Robocop 2014. Total Recall 2012 finder jeg ikke specielt god heller, så....
Gravatar

#47 Driver 10 år siden

Ispep (41) skrev:
Havde filmen den rating som DU ønskede ville du næppe bruge dette åndsvage argument som forsvar af filmen. .

Jeg skriver, jeg tror det skyldes fanboys har sat deres præg. Det er ikke det samme som at sige, at det kun er fanboys, der har stemt. Flueknep lidt mere, gider du? Eller evt. få dig et liv - Vælg selv. :)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#48 Driver 10 år siden

Fridag (42) skrev:
# 41 Præcis, det er et argument grebet til lejligheden, uden hold i andet end spekulationer, sandsynligvis som du siger, for at forsvare filmen blot. Det ville jo også være et typisk tomt postulat fra Driver, der lukker mere varm luft ud end en analudblogget havneluder:-)

Elsker også dig. Er vild med typer som dig, der i deres negative syn på livet giver den ene film efter den anden negativ omtale og har svært ved at kapere nye ansigter på forummet, samtidig med, at de dog lige kan finde energi til at skamrose et fåtal herinde i en nærmest homo-erotisk seriøsitet, alene for at få lidt kærlighed igen - Alt sammen i en alenlang plat og pinagtig ihærdighed for at fremstå velformulerede og intelligente - For det gør du. God røv og god weekend.

Hils den udblokerede hjemme i dit hus på havnen ;)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#49 Fredag 10 år siden

#48 Tak doktor, det behøvede jeg;)
Gravatar

#50 Driver 10 år siden

Smid mig i øvrigt lige på din ignorer-liste - Så er du oppe på svimlende seks styks, du ikke kan kapere i dit, hvad der ligner, ret så negative liv.

“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: