“RoboCop” lider ikke af metaltræthed eller trænger til smørelse. Der er intet mekanisk over José Padilhas forrygende nytænkning af den gamle 80’er-klassiker. Alt spiller. Og balancen imellem filosofisk og psykologisk dybde, spidende samfundskritik og hårdtslående action er fuldendt. Takket være dette nye take på menneske og maskine bliver Murphy nemmere at identificere sig med, end han var i originalen. Når han så tilmed er bakket op af afrundede karakterer på begge sider af den gode morale, er det lige før, at “RoboCop” anno 2014 overgår sit eget forlæg.

Se også: Filmz TV: “RoboCop”-interview med Jackie Hearle Haley

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Fredag 10 år siden

Driver (50) skrev:
Smid mig i øvrigt lige på din ignorer-liste
Det er ikke en ære der vil blive dig tildelt kammerat;-P Dertil er du sgu for morsom, no shit:)
Gravatar

#52 Kyllingebenet 10 år siden

Kan se, at jeg åbenbart er på Fridag's ignore list?
Nuvel, det kan i sig selv også være ligegyldigt, men jeg deler gerne æren med Driver.
Mental striptease..
Gravatar

#53 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Fedt at jeg sidder og skriver seriøse kommentarer til Ispeps indlæg, og så - affødt af #50 - lige tjekker nogle profiler og så ser, at jeg er på hans ignorer-liste. Jeg vil så undlade at skrive flere kommentarer til hvad Ispep skriver. Eller omvendt; kan jeg frit have ham til bedste nu, uden han kan forsvare sig? Jeg ved ikke lige, hvad ignorer-funktionen præcis indebærer.

Uanset hvad: Det afføder fluks tre bemærkninger:

1) Jeg kan ikke huske, at jeg skulle have gjort mig fortjent hertil? Jeg skriver mange skøre ting, men sjældent noget ubehageligt.

B) Skeloboy er også på hans ignorer-liste. Han virker som den mest rolige, filmnørdede type, som ingen kan blive sur på.

Tre) Det må da give nogle underlige tråde, hvis man har folk på ignorer-liste. Nogle råde må da være nærmest umulige at læse, hvis der mangler indlæg her og der, som ikke-ignorerede så kommenterer.

IV) Jeg har en mening om psyken på folk, der sætter andre på ignorer-liste - frem for blot at more sig eller blot ignorere dem i tråden - men den mening vil jeg holde for mig selv :-)

Hov, det var jo ikke tre bemærkninger :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#54 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kyllingebenet (52) skrev:
Kan se, at jeg åbenbart er på Fridag's ignore list?
Nuvel, det kan i sig selv også være ligegyldigt, men jeg deler gerne æren med Driver.


Haha, to sjæle en tanke, jf. #53. Jeg er der også. Det er fordi vi ikke haz nok homme til hans smag.

Synes ikke det er helt fair af Filmz, at man ikke kan se i tråden, hvem der har ignoreret en. Jeg mindes da at have konverseret lødigt og lystigt om film på det sidste til både Ispep og Fridag. Det har så været spildt envejskommunikation, må jeg formode.
Doctor Last Warning
Gravatar

#55 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg vil lige tjekke om det der ignorer-noget egentlig virker..

Ispep og Driver har meget små tissemænd, som de kun bruger, når de tisser, og når de mødes bag den store eg i Rold skov den første søndag i advent og støder dem hårdt mod hverandre, mens de iført Minnie Mouse-masker reciterer Michael Strunge-digte og klynker sagte.
Doctor Last Warning
Gravatar

#56 Ispep 10 år siden

Jeg må erkende, at jeg finder dig useriøs, DocDoom. Jeg har svaret dig lidt hist og her, men sidder med en fornemmelse af, at du blot troller. Måske jeg er helt forkert på den, men sådan forholder det sig...
Gravatar

#57 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg troller ikke. Jeg udfører tekniske tests af Filmz! Jeg er nu forbi første testfase, hvor konklusionen er klar: Man kan godt læse indlæg af folk, man har ignoreret. Nu er jeg puzzled om, hvad ignorer-funktionen SÅ gør? Flere tests må følge. Back to the drawing board!

Hvis du har en fornemmelse af, at jeg blot troller, så læser du også mine indlæg, som fanden læser biblen. At du ikke kan lide min humor, er en sag, men at du ignorerer det faktum, at 90% af mine indlæg er fuldstændigt seriøse on-topic indlæg, er jo - for at bruge dit ordvalg - useriøst.

Vi er dog kun mennesker, og jeg kunne også selv finde på at fokusere kun på de ting, der irriterede mig ved en anden person, skal det siges. Så jeg skal naturligvis ikke kaste for meget med sten :-)

Dernæst skal det siges, at der ikke er noget der irriterer mig ved hverken Ispep eller Fridag, ud over at jeg ikke kan forstå, hverken hvorfor jeg er på deres ignore-lister, eller hvad dette indebærer af konsekvenser rent teknisk på sitet / i trådene.

God dag til alle, derude.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: