“RoboCop” lider ikke af metaltræthed eller trænger til smørelse. Der er intet mekanisk over José Padilhas forrygende nytænkning af den gamle 80’er-klassiker. Alt spiller. Og balancen imellem filosofisk og psykologisk dybde, spidende samfundskritik og hårdtslående action er fuldendt. Takket være dette nye take på menneske og maskine bliver Murphy nemmere at identificere sig med, end han var i originalen. Når han så tilmed er bakket op af afrundede karakterer på begge sider af den gode morale, er det lige før, at “RoboCop” anno 2014 overgår sit eget forlæg.

Se også: Filmz TV: “RoboCop”-interview med Jackie Hearle Haley

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 10 år siden

Fedt så kompromisløst at trodse vores forventninger.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Fredag 10 år siden

Sagt i al respekt, så rammer denne anmelder oftere ved siden af i forhold til mig, så nu ved jeg næsten at Robocop er et lettere overflødigt remake.
Gravatar

#3 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Glæder mig til at se RoboKæppen. Sammenligningen med Iron Man er dog ikke noget, der tæller hér, da jeg synes Iron Man-trilogien er decideret middelmådig, nærmere under middel.
Doctor Last Warning
Gravatar

#4 bjarke 10 år siden

Ja, filmens åbningssekvens er sgu ret så cool - desværre holder filmen ikke dette niveau. Jeg synes, den mangler flere medrivende actionscener - det er ganske enkelt ikke en videre engagerende film, remake eller ej. Men ja, Michael Keaton er sgu cool. Jeg har selv tildelt den små 3 ud af 6 stjerner. Øv.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#5 Hulemanden 10 år siden

Fridag (2) skrev:
Sagt i al respekt, så rammer denne anmelder oftere ved siden af i forhold til mig, så nu ved jeg næsten at Robocop er et lettere overflødigt remake.

+ 1
Gravatar

#6 KasperBS 10 år siden

Denne anmeldelse skal man vist tages med et gran salt. Samme anmelder er kendt for at give dårlige film høje karakterer. Han gav bl.a. GI JOE 2 en overdreven høj karakter. Og det var da virkelig en elendig film.

Venter på de mere modne anmeldelser fra politiken og jyllandsposten.
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

KasperBS (6) skrev:
Han gav bl.a. GI JOE 2 en overdreven høj karakter. Og det var da virkelig en elendig film.


Ja, den er godt nok svag. Svagere end den første, ret svage.
Doctor Last Warning
Gravatar

#8 akerman 10 år siden

Den ligger også allerede på imponerende 6,9 på IMDB. Den falder dog nok noget når der kommer flere stemmer på, sådan plejer det at være. It's a pass for me.
Gravatar

#9 Danilochan 10 år siden

Fridag (2) skrev:
Sagt i al respekt, så rammer denne anmelder oftere ved siden af i forhold til mig, så nu ved jeg næsten at Robocop er et lettere overflødigt remake.


+1
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die.
Gravatar

#10 Eraz 10 år siden

Jeg var også skepsis da jeg første gang så traileren.

Nu har jeg så set den og jeg syntes det er en af de "bedre" remakes der er lavet over en klassiker, hvis man tør sige det :)

Syntes Samuel .L Jackson og Keaton gør det godt i filmen og så syntes jeg faktisk også de får fortalt historien på en god måde. Fed underholdning, jeg var positivt overrasket over filmen.

Det eneste der er lidt "mæææ" over er at de vælge den sorte Robosuit hovedparten af filmen i stedet for den sølvfarvet..

Skriv ny kommentar: