Selv sit relativt lille budget på 17 millioner dollars formåede “Running Scared” ikke at tjene ind på verdensplan. Synd og skam, for det her er bestemt en af de friskeste og mest medrivende actionfilm produceret indenfor de sidste mange år. Filmen er langt fra perfekt, men man er som regel for opslugt og underholdt til at bemærke filmens minusser. Ekstramaterialet er minimalt, men særdeles godt, og så kunne man heller ikke have ønsket sig en bedre præsentation af filmen. Et must for fans af genren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 17 år siden

Det havde jeg så ikke regnet med... havde set at den fik 2/6! Det er i hvert fald hvad andre kritikere giver den... men den er måske et kig værd?
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 Bohemian 17 år siden

Må hellere få set den. God anmeldelse
Free in serenity.
Gravatar

#3 filmz-The Omen 17 år siden

Den er bestemt værd at se. God og underholdende historie, generelt godt skuespil og flotte billeder og lyd. Det mest overraskende er Paul Walker. Siden jeg først så ham i The Fast and the Furious, mente jeg ikke han havde noget talent overhovedet, og han irriterede mig. Men efter at have set Running Scared, må jeg indrømme at han faktisk dur til noget. Han leverer en solid præstation, og med på vejen hjælper gode gamle Chaz også lidt.

Alt i alt en god underholdende film, der burde blive set af flere mennesker.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#4 wiseguy 17 år siden

Ganske underholdende drengerøvsfilm, der desværre vil alt for meget på een gang. Slutningen er decideret til at brække sig over!! Med lidt god vilje kan den få 3/6.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 Guts 17 år siden

jeg er klar med en 5'er ud af 6.

Jeg blev sindssygt overrasket af filmen. Den laver en masse nye tricks (nogle mere overdrevne end andre....men what the heck...man er vel drengerøv!).

Klart en af de større overraskelser i min bog.

Og en lille spoiler:
Blev super positivt overrasket over det twist/side historie med det mest syge ægtepar jeg har set på film.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#6 x marks the spot 17 år siden

Kan slet ikke forstå denne anmelder!!
Så den som surprise i Imperial, og er stemt ind i min bog som en af de dårligste film fra i år.
Den startede ellers fint med et shoot-out, men sidenhen blev den total kliché og vold for volds skyld!

Paul Walker KAN åbenbart ikke spille andre roller end hvor han prøver at tale "street" med "Yo bro'" i en latterlig wanna-be dyyb stemme.
Og det var ikke forfærdeligt svært at gætte at han i virkeligheden var en good guy og igen-igen spillede under cover srisser, som han jo altid gør på film


Filmen kommer så langt ud på et sidespor rigtig hurtigt! Naboen/faderen er ikke bare ond - han er ULTRA OND!!! Farve/lyssætningen i det hus er total overdrevet for ligesom at fremhæve at her bor et slemt menneske.
Hver af de enkelte side-historier vores helte kommer ud for er SÅ langt ude!!
Et eksempel: Den latterlige karakter og hans sætning: "I'm a mack-daddy pimp!" fik mig til at grine højt i salen. Det måtte da være en joke!!!
Hvorfor skulle drengen netop lige hoppe ind i bilen, som tilfældigvis var ejet af et pædofilt ægtepar??!!

Jeg kan huske, at de andre biografgængere virkede helt udmattede og stille efter filmen var slut. Ikke et godt tegn..

Sorry, men jeg har intet positivt at sige om denne film. Den kan IKKE anbefales.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#7 filmz-fidomuh 17 år siden

#6

Tags ? Tags ? Tags ? Er det saa svaert .... ?


Ioevrigt er jeg rivende uenig med dig.. Kan godt vaere _DU_ syntes det virker urealistisk at "mack-daddy-pimps" taler paa den maade, men nu er det en helt anden kultur i USA ( hvor filmen foregaar, tihi? ), og ifoelge folk jeg kender "over there" saa skulle det reelt vaere saadan "pimps" taler og klaeder sig.. Samt at folk paa "gaden" ofte taler "homie-agtigt" til hinanden.. Det er derfor slet ikke unormalt at Paul Walker er blevet valgt til saadan en rolle da han faktisk mere eller mindre selv taler saadan .. :)

Filmen skal nu engang afspejle virkeligheden, ( more or less selvfoelgelig .. ) og det syntes jeg nu den klarer meget godt.. Selvom jeg ogsaa tit undrer mig over hvorfor alle folk taler som idioter "over there" ;)

Lyssaetningen i russerens hus syntes jeg var helt fin. Den passer godt til "junkie" stemningen som skulle fylde familien ud.. Samt "John wayne" temaet som han er saa glad for....

#topic

God anmeldelse og jeg er naesten 100% enig.. Har givet den 5/6 da jeg syntes den var et godt stykke over "gennemsnitlig underholdning" .. Den er ikke dyb eller filosofisk, den er spaendende og underholdende.. Samt at den formaar at give en sidespil med det nok mest skraemmende scenarie jeg nogensinde har set.. :)
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#8 filmz-xlarti 17 år siden

Jeg blev også vildt positivt overrasket over denne film, kan kun sige godt om den! 5/6 herfra!
Gravatar

#9 Toranaga 17 år siden

Jeg syntes filmen var lidt for B-agtig, trods den overdrevene brug af effekter.
Gravatar

#10 filmz-KasperLFC 17 år siden

Det kunne være man skulle se den, synes også den så fed ud. Men Scope gav den kun 1/6, så jeg sætte den på standby, men nu skal den da helt sikkert ses.

Skriv ny kommentar: