Det er svært at finde på noget som helst pænt at sige om “Saw 3D”. Filmen er end ikke det mindste skræmmende, den er fyldt af ringe skuespil og et dræbende kedeligt plot, og selv 3D-effekten er virkelig overflødig. Det kræver ellers ikke megen tankevirksomhed at finde på en opfindsom måde at bruge 3D på i en film som denne, men selv en sådan kreativitet lader til at være helt uden for filmskabernes rækkevide. Hvad filmen består af er blot en lang række bvadr-øjeblikke, og hvis det blot er, hvad du er ude efter, så vil den sikkert leve op til forventningerne. Alle andre vil snarere tænke ”Gudskelov, at det er overstået” – en tanke, som med dette kapitel forhåbentlig kommer til at dække hele denne sølle filmserie.
#31 Collateral 14 år siden
#32 Lethal Injection 14 år siden
Tror du virkelig en negativ anmeldelse vil afholde filmens målgruppe til at se den sidste nye Saw-film? Det stopper ikke dig, gør det?
#33 Lethal Injection 14 år siden
#34 Lord Beef Jerky 14 år siden
#35 cronick 14 år siden
Som det er nu, så kan man gå ind til en film, der har fået bundkarakter af anmelderne, og komme ud med en følelse af, at det faktisk var en kanon god film. Det skyldes netop, at anmelderne generelt er så anonyme i forhold til den film, de går ind til. De fleste vil så argumentere for, at det er hele pointen - at anmelderen er anonym og skal afspejle den generelle mening. Problemet er bare, at sådan foregår det ikke, da anmelderens filmsmag altid kan og vil være anderledes end ens egen, hvorfor man aldrig ved på forhånd, om anmeldelsen rent faktisk kan bruges til noget, i forhold til en selv. Havde anmelderen i stedet haft "speciale" i den pågældende genre, så kunne man som almindeligt menneske bedre bedømme, om anmeldelsen også faldt nogenlunde i samme smag som en selv - før man gik ind og så filmen - fordi man har genren som udgangspunkt.
Jeg ville hvert fald foretrække anmeldelser af personer, der i forvejen ved en masse om den pågældende genre og eventuelt miljø, så man har mere at forholde sig til end én tilfældig persons mening om filmen og eventuelle fordomme, vedkommende måtte have.
#36 cronick 14 år siden
Det er ikke alene noget jeg tror, det er noget jeg ved. Man kan sagtens have en forkærlighed for en films genre og miljø, men blive afskrækket af negative anmeldelser. Jeg selv ville ikke lade en anmeldelse være afgørende for, hvorvidt en film skal ses eller ej - det bruger jeg eventuelle trailers og information på forhånd til at bedømme. Men sådan er alle jo ikke, og heldigvis for det.
#37 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#38 stoffer 14 år siden
Jeg tror forresten også det var Benway der anmeldte (500) Days of Summer, hvor han netop skrev om at genren normalt ikke var hans kop te, men at lige netop denne film faktisk tiltalte ham.
#39 cronick 14 år siden
Kald du det bare et tilfælde af tøsefornærmet. Jeg selv ville nu klassificere det som et oprør mod en uduelig måde at lave anmeldelser på.
Jeg er desuden ikke særlig vild med Saw-filmene. Umiddelbart vil den eneste grund til at gå ind og se den nye for mig være 3D-oplevelsen. Men en karaktergivning på én stjerne ud af seks er i min optik fuldstændig uholdbart og ikke til at tage seriøst. Det er mere et udtryk for, at anmelderen har et konkret problem i forhold til genren.
#40 stoffer 14 år siden