Det er svært at finde på noget som helst pænt at sige om “Saw 3D”. Filmen er end ikke det mindste skræmmende, den er fyldt af ringe skuespil og et dræbende kedeligt plot, og selv 3D-effekten er virkelig overflødig. Det kræver ellers ikke megen tankevirksomhed at finde på en opfindsom måde at bruge 3D på i en film som denne, men selv en sådan kreativitet lader til at være helt uden for filmskabernes rækkevide. Hvad filmen består af er blot en lang række bvadr-øjeblikke, og hvis det blot er, hvad du er ude efter, så vil den sikkert leve op til forventningerne. Alle andre vil snarere tænke ”Gudskelov, at det er overstået” – en tanke, som med dette kapitel forhåbentlig kommer til at dække hele denne sølle filmserie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Kruse 14 år siden

#50: Helt og aldeles enig i hvert et ord du skriver :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#52 cronick 14 år siden

evermind (50) skrev:
Oh. My. God.

Er jeg den eneste her, der får lyst til at tage skyklapperne på og fremover konsekvent at anvende ignore-funktionen på brugere, der begynder at diskutere anmeldelseskriterier? Vi har snart diskussionen ved every other fucking movie!

Argumenter nu bare for jeres egen mening om filmen, hvis I har set den eller luk røverhulen, hvis I ikke har. Altså, hvor svært er det lige ...

Jeez!

(Sorry, måtte lige have luft for det ...)

EDIT: Og inden nogen kvikt påpeger, at al denne brok om anmeldelser jo må betyde, at der faktisk er noget rivende galt med systemet: Nej, det er en enkelt person eller to, der hidser sig op hver gang og klæber til diskussionen som lort til et tæppe. Jeg tror rent faktisk langt størstedelen af de faste brugere er tilfredse med måden, tingene foregår på herinde, hvilket vel er grunden til, at vi er faste brugere og ikke har søgt andre græsgange ...

Ignorer du blot brugere, der ønsker at bidrage med idéer og ændringer...

Nu er det altså første gang, jeg kommenterer dette problem (som det jo er efter min mening), så udtalelsen om at det skulle være den samme, må du jo nok trække tilbage. Jeg forventer ikke, at det bliver ændret fra den ene dag til den anden, eller at alle andre skulle være enige i problemstillingen. Men er der nu noget i vejen med, at bringe nye synsvinkler på en given fremgangsmåde, som muligvis burde tages op til revision?
Gravatar

#53 evermind 14 år siden

cronick (52) skrev:
Nu er det altså første gang, jeg kommenterer dette problem (som det jo er efter min mening), så udtalelsen om at det skulle være den samme, må du jo nok trække tilbage.

Well, når du finder det sted, hvor jeg har påstået, at det er den samme person, skal jeg nok trække det tilbage. Deal?

(Men du må for så vidt gerne citere mig for, at diskussionen er omtrent den samme hver gang ... suk!)

cronick (52) skrev:
Men er der nu noget i vejen med, at bringe nye synsvinkler på en given fremgangsmåde, som muligvis burde tages op til revision?

Well, når du nu udtrykker det på dén måde ...

cronick (13) skrev:
Hvem har skidt i Sørens morgenmad? Det er da noget af en udtalelse, at klassificere en hel filmserie som sølle - anmelderes ytringsfrihed eller ej.

Jeg fatter ikke, at Filmz lader anmeldelser som denne slippe igennem nåleøjet. Man skal da være ekstremt naiv, hvis man ikke er klar over, at Hr. Søren her blot ikke er den rette mand, at sende ind til en film som denne.

Nå, nevermind.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#54 cronick 14 år siden

evermind (53) skrev:
cronick (13) skrev:
Hvem har skidt i Sørens morgenmad? Det er da noget af en udtalelse, at klassificere en hel filmserie som sølle - anmelderes ytringsfrihed eller ej.

Jeg fatter ikke, at Filmz lader anmeldelser som denne slippe igennem nåleøjet. Man skal da være ekstremt naiv, hvis man ikke er klar over, at Hr. Søren her blot ikke er den rette mand, at sende ind til en film som denne.

Nå, nevermind.

Yuep. Hvis man ønsker at tiltrække den rette opmærksomhed, må man nogengange være lidt ekstra aggressiv i sine udmeldinger ;-)

evermind (53) skrev:
Well, når du finder det sted, hvor jeg har påstået, at det er den samme person, skal jeg nok trække det tilbage. Deal?

Deal.. Bemærk de fremhævede ord i nedenstående citat:

evermind (50) skrev:
Og inden nogen kvikt påpeger, at al denne brok om anmeldelser jo må betyde, at der faktisk er noget rivende galt med systemet: Nej, det er en enkelt person eller to, der hidser sig op hver gang og klæber til diskussionen som lort til et tæppe.

Gravatar

#55 Collateral 14 år siden

#52: For forslag eller ris/ros er der en dedikeret del af forummet, som blot hedder "Filmz".

Og igen, anmelderens ord er jo ikke det eneste der bliver hørt. Hvis brugerne vil kan de jo sige at filmen er 6 stjerner værd! Og uddybe det herinde i forum delen. Det er derfor jeg også tit kigger forummet, og ikke kun anmeldelsen selv.

#54: Der står da vidst ikke at det er den samme person hver gang, men blot at der er en til to personer. Det kan være hvilke som helst random mennesker, og mixes som det vil.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#56 evermind 14 år siden

#54 Hvis jeg havde ment, der var tale om den samme ene/de samme par stykker, havde jeg skrevet netop dét. Forhåbentlig gør folk, der kaster sig ud i denne diskussion, da hurtigt den erfaring, at man vist generelt er trætte af det her på forummet og lader det enten ligge eller finder et andet sted, de bedre kan forlige sig med. Når jeg bruger udtrykket en "enkelt person eller to" er det med henblik på at illustrere, at anmeldelseskriteriernedet som regel kun sætter sig på tværs hos et fåtal af trådenes bidragydere - også selv om dette fåtal oftest kan være tilbøjelige til at fylde rigtig meget.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#57 cronick 14 år siden

Collateral (55) skrev:
#54: Der står da vidst ikke at det er den samme person hver gang, men blot at der er en til to personer. Det kan være hvilke som helst random mennesker, og mixes som det vil.

Sådan kan det naturligvis også tolkes, nu du siger det. Men hvis der netop er 1 eller 2 (forskellige), der hver gang påpeger det samme - så burde det jo netop være fordi, der er noget om det :-)
Gravatar

#58 evermind 14 år siden

Men igen: En eller to som i "et fåtal" som i "der er altid nogen, der skal brokke sig". :)
Gravatar

#59 cronick 14 år siden

evermind (58) skrev:
Men igen: En eller to som i "et fåtal" som i "der er altid nogen, der skal brokke sig". :)

Blot fordi man umiddelbart er et "fåtal", så kan man sagtens have fat i den lange ende.

Se bare hvordan et "fåtal" af mennesker fik overbevist resten af verdenen, at jorden rent faktisk er rund :-) Spøg til side så har jeg nu hvert fald luftet idéen om et nærmere udvalgt hold af anmeldere, som er specielt interesserede og med erfaring i de forskellige genre. Så må vi se, om der er mere stemning for sådan en justering engang i fremtiden.
Gravatar

#60 Lord Beef Jerky 14 år siden

cronick, lige en sidste detalje til diskussionen. Jeg er selv amatøranmelder på lige fod med dem fra Filmz, og jeg har netop "speciale" i b-film, gyserfilm, splatterfilm og diverse subgenrer af disse. Jeg ser simpelthen alt der kommer ud af denne slags, og læser ligeså en helvedes masse bøger omkring dem. Nu har jeg ikke skrevet en anmeldelse af Saw 3D, men den endelige karakter for mit vedkommende kunne være alt imellem 1-3 stjerner, så det er ikke umuligt at den også ville få bundkarakter her. Derfor ændrer det på ingen måde, at lade folk med stor interesse anmelde en film som Saw 3D... resultatet er nogenlunde det samme.

Som sagt betyder karaktergivningen ikke det store i en anmeldelse. Det gør selve anmeldelsen derimod. Her er argumenterne og diskussionen for den endelige karakter gemt, og skal du absolut kritisere en anmeldelse, så kritiser anmeldelsen og ikke selve karaktergivningen. I denne anmeldelse synes jeg at argumenterne er på plads modsat f.eks. mange af gaffas anmeldelser (muligvis er musik og film svært at sammenligne, men det er til tider noget værre vrøvl de får skrevet). Hvis diskussionen her skal fortsætte, ville det derfor bestemt være mere interessant hvis du tog udgangspunkt i anmeldelsen, hev kritikpunkter frem af denne og glemte alt om karakteren... det eneste den siger er, at det ikke er en god film. Det er vel mere hvorfor den ikke er en god film, der er interessant?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: