“Saw 5” svælger i udpenslet vold og taler til den mest perverterede og sadistiske side af os. Og det er der sådan set ikke noget galt i. Men hvis det skal fungere, er man nødt til besidde evnen til enten at få det til at krybe os langt ned af ryggen eller få os til at grine højlydt over, hvor plat det hele er. “Saw 5” formår hverken eller. Den er pinagtig i sin selvsmag, fordummende og kedelig i sin udførsel, og uopfindsom på alle planer.

Historien om Jigsaw synes med den femte film at være låst fast i et af sine egne perverse spil. Det er op til dig, biografgængeren, om du vil lade “Saw”-serien leve videre, eller om du vil holde dig langt væk og en gang for alle sætte en stopper for Jigsaws latterlige lege. ”Make a choice. The decision is yours.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Bony 15 år siden

Shit, nu har de materiale nok til en 6'er og en 7'er mere i serien! :(
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#42 Highland Park 15 år siden

elwood (40) skrev:
Selv ikke Jigsaw, eller hans efterfølger...

Mener du bony? :(
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#43 Highland Park 15 år siden

Hov, undskyld. Der skulle have været spoilertags omkring den bid tekst... :(

Bare jeg nu ikke bliver tvunget til at tage imod billetterne... det er sgu et sygt pr-stunt, du har gang i der bony!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#44 kasper0204 15 år siden

bony (37) skrev:
Hvis der er nogen der ikke har set den endnu, men af en eller anden årsag gerne vil, så tilbyder jeg næste bruger på banen, to fribilletter til "Saw V".


Hvorfor deltog du overhovedet i konkurrencen, når du hader filmene så meget? :)
Jeg sad faktisk i går og tænkte på, hvor mange der mon deltog i den konkurrence, selvom de har et stort had til filmene. Alligevel en smule grisk at deltage, når man ikke gider bruge billetterne.

Overdragelse eller salg af billetterne er jo forbudt, så vidt jeg ved. Det har i hvert fald stået bag de billetter, som jeg har vundet. But what the hell, de fleste tænker jo alligevel "Det bliver aldrig opdaget"..
Gravatar

#45 Riqon 15 år siden

#44 -

Har jeg gjort rigtig mange gange. Et par af gangene har jeg da også vundet på den slags konkurrencer ;) Min bror fik på mine to billetter til Kollegiet, og så solgte jeg The Unit på DVD. Glæder mig til engang at vinde noget, jeg faktisk vil have :D
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#46 evermind 15 år siden

#37
bony, hvis ikke billetterne allerede er afsat, er jeg da med på lidt selvpineri. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#47 MOVIE1000 15 år siden

jeg melder mig frivilligt :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#48 Bony 15 år siden

kasper0204 (44) skrev:
Hvorfor deltog du overhovedet i konkurrencen, når du hader filmene så meget? :)
Jeg sad faktisk i går og tænkte på, hvor mange der mon deltog i den konkurrence, selvom de har et stort had til filmene. Alligevel en smule grisk at deltage, når man ikke gider bruge billetterne.

Overdragelse eller salg af billetterne er jo forbudt, så vidt jeg ved. Det har i hvert fald stået bag de billetter, som jeg har vundet. But what the hell, de fleste tænker jo alligevel "Det bliver aldrig opdaget"..


Kan ikke se hvordan det ligefrem kan være "grisk", at deltage i konkurrencer selvom præmien måske ikke lige er noget for én selv. For mit vedkommende var det selve konkurrence-elementet ved at skulle finde opgaven og hyggen ved samme. Jeg deltager mere eller mindre i alle konkurrencer herinde på Filmz. Først og fremmest fordi at det tit ikke tager længere tid end en simpel Google søgning, at finde svaret - så hvorfor lade være? På den anden side, så ser jeg det som en glæde at kunne glæde andre. Jeg har tidligere vundet billetter til "Rambo 4" og til fodboldfilmen ".. og det var Danmark!". Begge gange kunne jeg glæde nogle andre som GERNE ville se filmene, så jeg selv var "fri" for at se dem. Der er jo heller ikke nogen idé i at billetterne bare ligger ubrugt hen. Brugerne kan så se det som en ekstra chance for at få billetter til en konkurrence, de ellers havde tabt. Hvad ved jeg? Jeg er bare glad for at kunne glæde nogen. Desuden kræver jeg ikke penge for biletterne - ikke engang porto når jeg sender dem. Hvorfor? Fordi at jeg er en flink fyr. ;)

Hvad angår ulovligheden ved overdragelse, så kan jeg ikke se problemet i det? Billetterne er ikke udstedt til mig som person, men er ganske enkelt fribilletter som byttes til biografbilletter. Jeg har lige kigget på billetterne og der står ingensteder at overdragelse ikke er tilladt. Så indtil andet er sagt (Filmz der eventuelt melder sig på banen og fastligger hvorledes reglerne på området er), så overdrager jeg dem glædeligt til en anden bruger.

Selvfølgelig beholder - og bruger - jeg selv de præmier jeg selv finder interessante. :)

evermind (46) skrev:
#37
bony, hvis ikke billetterne allerede er afsat, er jeg da med på lidt selvpineri. :)


Det er de ikke, så de er hermed dine. :)

PM mig din adresse så sender jeg dem på mandag. :)

MOVIE1000 (47) skrev:
jeg melder mig frivilligt :)


Beklager, Evermind var lige 2½ time hurtigere på pletten. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#49 ChrisNoe 13 år siden

Jeg er ikke enig i karakteren 1/6, men fuck en fed anmeldelse! Du skriver sq godt :)

Det er noget mesterværk, de har lavet med Saw 5, men bedre end både 3 og 4 synes jeg. På niveau med 2'eren. 3/6
Gravatar

#50 filmz-Bruce 13 år siden

Man krænker lidt H.C. Andersen synes jeg!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: