“Saw 5” svælger i udpenslet vold og taler til den mest perverterede og sadistiske side af os. Og det er der sådan set ikke noget galt i. Men hvis det skal fungere, er man nødt til besidde evnen til enten at få det til at krybe os langt ned af ryggen eller få os til at grine højlydt over, hvor plat det hele er. “Saw 5” formår hverken eller. Den er pinagtig i sin selvsmag, fordummende og kedelig i sin udførsel, og uopfindsom på alle planer.

Historien om Jigsaw synes med den femte film at være låst fast i et af sine egne perverse spil. Det er op til dig, biografgængeren, om du vil lade “Saw”-serien leve videre, eller om du vil holde dig langt væk og en gang for alle sætte en stopper for Jigsaws latterlige lege. ”Make a choice. The decision is yours.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Don Drift 15 år siden

#28, hey mand du skal ikke dizz mit sprog ;)

Lever bare i nuet, og er ufattelig barnlig af min alder. Men sådan er vi forskellige jo.
"Sideways, all days!"
Gravatar

#32 Petrescu 15 år siden

Jeg har alle dage fundet denne form for dyrkelse af tortur og eksplicit lemlæstelse unødvendig. For mig er det mangel på fantasi og at man skal pine folk og få dem til at myrde hinanden for at få dem til at nyde deres eget liv, er for banalt og plat.
Lidt i den genre, så er Seven er genialt udført og med en udmærket pointe, men Saw-plottet er ved at være ekstremt tyndslidt og eksplicitte torturscener for deres egen skyld, er for mig ihvertfald sygeligt og tenderende til perverst.
Gravatar

#33 Riqon 15 år siden

#19 - Forstå mig ret, anmelderen kan skrive præcis hvad der passer ham. Jeg kan så også skrive, hvad der passer mig, f.eks. at jeg synes, sproget ikke gavner de pointer, anmelderen forsøger at formidle. Ellers er jeg vist enig med flere af de ting, han siger, og jeg lader personligt som om der kun findes én Saw-film.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#34 Bony 15 år siden

Don Drift (31) skrev:
#28, hey mand du skal ikke dizz mit sprog ;)

Lever bare i nuet, og er ufattelig barnlig af min alder. Men sådan er vi forskellige jo.


At du "lever i nuet" har vel intet at gøre med hvordan du udtrykker dig verbalt eller skriftligt?

Nå ja, så "Carpe diem" til dig også.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#35 Zabriskie 15 år siden

#12

Det der, det er for billigt! Proforma-ros til familien.

Fin anmeldelse forresten
Le temps détruit tout
Gravatar

#36 denox 15 år siden

#27

Nu har latrinært sprog ikke nødvendigvis ensbetydende med noget dårligt. En film kan være skide-sjov eller pisse-god. Du generaliserer.....
Gravatar

#37 Bony 15 år siden

Hvis der er nogen der ikke har set den endnu, men af en eller anden årsag gerne vil, så tilbyder jeg næste bruger på banen, to fribilletter til "Saw V".
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#38 Highland Park 15 år siden

#37: Det er jo den rene tortur!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#39 Bony 15 år siden

#38 - Haha, good one! :D
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#40 elwood 15 år siden

Selv ikke Jigsaw, eller hans efterfølger, somhan sikkert har, vil ku overgå den tortur der.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: