“Saw 5” svælger i udpenslet vold og taler til den mest perverterede og sadistiske side af os. Og det er der sådan set ikke noget galt i. Men hvis det skal fungere, er man nødt til besidde evnen til enten at få det til at krybe os langt ned af ryggen eller få os til at grine højlydt over, hvor plat det hele er. “Saw 5” formår hverken eller. Den er pinagtig i sin selvsmag, fordummende og kedelig i sin udførsel, og uopfindsom på alle planer.

Historien om Jigsaw synes med den femte film at være låst fast i et af sine egne perverse spil. Det er op til dig, biografgængeren, om du vil lade “Saw”-serien leve videre, eller om du vil holde dig langt væk og en gang for alle sætte en stopper for Jigsaws latterlige lege. ”Make a choice. The decision is yours.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lethal Injection 15 år siden

9# Oh okay jeg troede der var noget galt med min computer...
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#12 Memphiz 15 år siden

Morsom og velskrevet anmeldelse. Jeg kunne ikke være mere enig. Saw-projektet har efterhånden nået et lavpunkt, svarende til bunden af dårlige gysere. For mig at se er afskårede lemmer, blod i litermængde og en gammel kutteklædt mand ikke i nærheden af at være uhyggeligt. Det kunne det ha været, ved god instruktion og godt skuespil. Jeg mindes en bævrende underlæbe, skrammer og tårer i ansigtet på den altid sublime Beverly Mitchell, fra ynglingsserien Seventh Heaven, - and there goes that oscar nomination boing.... Dét var tilbage i Saw II, but they are still doing it wrong. Så #6, uanset hvad er Saw bare en dårlig moderne gyser franchise iblandt mange andre...
Gravatar

#13 Kruse 15 år siden

Tja, Saw serien har nu efterhånden udviklet sig ligesom så mange tidligere gyser serier. Den første film er god og original, og resten koger bare suppe på det. 1'eren kunne jeg rigtigt godt lide. 2'eren var nu okay underholdning. 3'eren var noget kedelig, og 4'eren var et lavpunkt, som jeg ikke betvivler er blevet endnu værre med Saw V.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 deathlikesilence 15 år siden

Kan nu godt lide SAW serien. Ikke er er den er specielt banebrydende eller genial... men det sådan set osse et fedt.

For helvede da den anmeldelse fik mig til at klukke... GJ :D
Har ikke set Saw V endnu.. men baseret på den her anmeldelse, skal den vel nok ses når den kan fås på dvd til 50 kr.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#15 MOVIE1000 15 år siden

har lige været inde og se den kan godt lide saw filmene men denne her er lidt specielt den er fin nok men det er som om man har set det før og der sker ike rigtig det helt store i den mest sådan noget finde spor noget og jeg har et problem med denne her man bliver ikke overrasket på noget tidspunkt i filmen men når den er slut kan man tydeligt se at der er ved at blive lavet manuskript til Saw VI jeg kan godt afsløre at man ikke får noget at vide om den gode gamle jigsaw i denne her men tilgengæld får man en masse og vide om den nye jigsaw hvordan han kom ind i det og hvordan han hjalp til den får 4 stjerner herfra

jeg synes at have hørt i en nyhed at Dr. Gordon skulle ha været med i Saw V men jeg kunne ikke se ham

min top 5

1. Saw IV
2. Saw II
3. Saw
4. Saw V
5. Saw III
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 donlang 15 år siden

Superfed anmeldelse, har dog ikke set filmen endnu - HELDIGVIS. Selvom jeg ikke har set den, er jeg allerede helt enig. Jeg stoppede med serien efter halvdelen af 2'eren. Synes også 1'eren var fed og gennemtænkt, og helt sikkert også en ting der var savnet i gysergenren, og mener denne skulle stå alene. Nu er vi så kommet til 5'eren og dette er ligeså trist som hvis tv3 genudsendte "Hvide Løgne", men de nøjes med 2900 Happiness... Gaaab! Så kom dog videre....
Gravatar

#17 filmz-Le Samouraï 15 år siden

Virkelig velskrevet anmeldelse, Andreas. My compliments!
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#18 Riqon 15 år siden

Fin anmeldelse, men man kunne nok godt skrue lidt ned for det latrinære sprog...anyway, not a big deal.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 denox 15 år siden

men man kunne nok godt skrue lidt ned for det latrinære sprog


Det er jo ligesom lidt det der kendetegner en Filmz-anmeldelse....
Gravatar

#20 Bony 15 år siden

#19 - Haha, sikke noget fis. Det er anmelderens subjektive mening og har ikke en døjt at gøre med hvilken hjemmeside den befinder sig på.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: